Medlemmarna röstar fram The Witcher 3: Wild Hunt till årets bästa datorspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

Jag ska också hoppa på detta och föredrar gärna singeplayerspel om det är bra gameplay och framförallt story.

Valuta för pengarna får man ju absolut, 600kr inte mycket pengar om man får 100 timmars speltid, men om du ska behöva skrapa ihop några hundra bara för att köpa expansionen, varför inte ba ladda ner spelet/expansionen för istället Eller får man nått exlusivt för att man just köper det, har jag missat nått ?

Sist jag kollade så kostar expansionerna. Tänker inte ta ett av de bästa spelen på 20år~ från piratbukten om det var så du tänkte.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Utan att tveka så är Wolfenstein årets spel. Varvat det 4 gånger. Kul spel och inte massa extraskit, inga långa filmer, massa konstiga specialkrafter eller liknande.

ladda om vapnet, kasta handgranater sen styra, behövs inget mer för ett lyckat koncept.

Jämför bara med future soldier...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Utan att tveka så är Wolfenstein årets spel. Varvat det 4 gånger. Kul spel och inte massa extraskit, inga långa filmer, massa konstiga specialkrafter eller liknande.

ladda om vapnet, kasta handgranater sen styra, behövs inget mer för ett lyckat koncept.

Jämför bara med future soldier...

Fast Wolfenstein kom 2014...

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IshethZenunim:

Fast Wolfenstein kom 2014...

De släppte en prequal tidigare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det närmsta en film kommit ett datorspel (eller spel generellt för den delen) är dessa försök till "Interaktionsbaserade" filmer där man klickar i en ruta och får ett alternativt slut. Att spela singleplayer spel som Witcher 3 är många gånger bättre upplevelse än se en film på två timmar. Vi snackar alltså 30-40 timmar-ish mot 2 timmar. Man kan dessutom under dessa 40 timmar gå bärsärkagång i random stad. När kan du göra detta i en film?

Witcher 3 är en välförtjänt vinnare. Att ens GTA V är med på denna lista är dock ett skämt. Det är i grund och botten samma spel som släpptes till PS3 och Xbox 360 för nästan två år sedan.

Jag menade det som någonting positivt!

Det var någon tidigare i tråden som tyckte att Singeplayer-spel är meningslöst, och att multiplayerspel är det enda som borde tillverkas. Då drog jag till med film-liknelsen. Ett singelplayerspel blir ju då lite som en film. Att man får följa med i en spännande historia. Och veva med tangentbordet.

Sedan att Witcher 3 är 100 gångar bättre än någon film jag har sett är en annan femma. Men känslan är lite densamma. Att få uppleva en story. (Med möjligheten att gå bärsärkagång i random städer..)

(Till skillnad från ett multiplayerspel).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hmmm, det säger egentligen ingenting hur något röstas fram, det är vad somliga tycker bara. 70% tycker fortfarande annorlunda, så det var ju ingen "jordskredsseger" heller.

Err.. Jo, det blir en ganska rejäl seger.. Det kvittar väl om "70% tycker annorlunda" om de 70%:en är fördelad på 100 spel?

Att ett enda spel blåser in en tredjedel av rösterna gör det till en ganska rejäl seger. Och vadå "säger egentligen ingenting om hur något röstas fram, det är vad somliga tycker bara"? En omröstning är ju exakt det, vad folk själva tycker.. Det du skriver har ingen poäng överhuvudtaget. Ditt inlägg har spår av "butthurt" ärligt talat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaneriuz:

Err.. Jo, det blir en ganska rejäl seger.. Det kvittar väl om "70% tycker annorlunda" om de 70%:en är fördelad på 100 spel?

Att ett enda spel blåser in en tredjedel av rösterna gör det till en ganska rejäl seger. Och vadå "säger egentligen ingenting om hur något röstas fram, det är vad somliga tycker bara"? En omröstning är ju exakt det, vad folk själva tycker.. Det du skriver har ingen poäng överhuvudtaget. Ditt inlägg har spår av "butthurt" ärligt talat.

Du är medveten om att detta inte är en global vetenskaplig undersökning, endast en röstning av en liten klick människor på ett forum i ett pytteland i norra Europa...så nä, det säger ingenting och en tredjedel är inte en majoritet eller en jordskredsseger.
Det spelar ingen roll ifall det är en fördelning på 100 spel eller 5 spel, det är det fina med att räkna i %, antalet saker man mäter med kvittar.
Är mer spår av "butthurt" i ditt inlägg än i mitt faktiskt som direkt måste försvara dig mot det jag skrev.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du är medveten om att detta inte är en global vetenskaplig undersökning, endast en röstning av en liten klick människor på ett forum i ett pytteland i norra Europa...så nä, det säger ingenting och en tredjedel är inte en majoritet eller en jordskredsseger.
Det spelar ingen roll ifall det är en fördelning på 100 spel eller 5 spel, det är det fina med att räkna i %, antalet saker man mäter med kvittar.
Är mer spår av "butthurt" i ditt inlägg än i mitt faktiskt som direkt måste försvara dig mot det jag skrev.

Men det kvittar väl att denna röstning enbart är på Sweclockers? Det visste/vet ju alla redan. Så ditt inlägg är fortfarande meningslöst. Det är liksom väldigt osäkert på vad du egentligen är skeptisk mot? Därav mitt "butthurt" gentemot dig. Dessutom drar du upp poänger som inte har med något att göra. Jag förstår liksom inte vad du menar med att omröstningen inte säger något? Det är en omröstning gjord av Sweclockers besökare. Alla vet det, du vet det. Så vad liksom? Det den säger är vad Sweclockers eminenta besökare tycker. Det finns liksom ingenting att ifrågasätta. Smaken är som baken, och smaken skiljer sig såklart runt jordens alla hörn. Ok om du hade sagt att du inte håller med. Men istället ifrågasätter du irrelevanta saker. Extremt många sidor på nätet och diverse fysiska tidningar kör i slutet på året exakt likadana omröstningar.

Det känns ganska uppenbart att du helt enkelt inte håller med om resultatet. Men det är såklart 100% ok. Det var mer att ditt första inlägg var så meningslöst med konstiga funderingar.

Och nej, du behöver såklart inte försvara något.
Det kvittar dessutom, för något försvar för det inlägget finns nog inte. Haha

Lugn nu bara. Jag skojar lite med dig också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du är medveten om att detta inte är en global vetenskaplig undersökning, endast en röstning av en liten klick människor på ett forum i ett pytteland i norra Europa...så nä, det säger ingenting och en tredjedel är inte en majoritet eller en jordskredsseger.
Det spelar ingen roll ifall det är en fördelning på 100 spel eller 5 spel, det är det fina med att räkna i %, antalet saker man mäter med kvittar.
Är mer spår av "butthurt" i ditt inlägg än i mitt faktiskt som direkt måste försvara dig mot det jag skrev.

Nej, det visar bara vad de medlemmar som deltog i omröstningen tycker. Men visst, det är inget.

Läste du ens ursprungsartikeln?

Permalänk

Witcher 3 bra spel!!

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/witcher/comments/3zag5b/witcher_3_do...

Tydligen har 166 sidor röstat fram Witcher3 som GOTY

Kan dock erkänna att jag inte kollat hela källan.

Dold text
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.