Permalänk

Uppgradering av Dator

Hej jag undrar hur jag ska uppgradera min dator
Mina specs:
CPU: Intel Celeron G1610T @ 2.30GHz
RAM: 4,00GB Singel-Kanal DDR3 @ 665MHz
Moderkort: Hewlett-Packard 2AE2
Grafikkort: S24B300 (1920x1080@60Hz)Intel HD Graphics

Vill ha en spel baserad dator.
Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Som din dator ser ut nu sä är det nog kanske inte så mkt att uppgradera då det är en färdigbyggd burk från HP, samt att det är socket 1155 den använder sig utav.

För dig så är det nog smidigare att ge en budget så gör vi vårt bästa här för att få ihop en bra dator åt dig.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Som din dator ser ut nu sä är det nog kanske inte så mkt att uppgradera då det är en färdigbyggd burk från HP, samt att det är socket 1155 den använder sig utav.

För dig så är det nog smidigare att ge en budget så gör vi vårt bästa här för att få ihop en bra dator åt dig.

MVH

Stämmer in med @BM-Mods här och lägger till en ytterligare fråga, vad är ditt mål med uppgraderingen? Typ högre FPS i spelen du spelar, kunna spela på medium i nyare spel, kunna köra ultra 1440p i Battlefront? Tror det mesta av detta kan besvaras med en budget.

Permalänk

Tack för dom snabba svaren återkommer med en budget.