Permalänk
Medlem

ps4 bästa dealen ?

hej

Ska köpa mig ett Ps4 vilka erbjuder bästa dealen just nu ?
får gärna vara i paket med ett eller flera spåel eller helt blankt

alla förslag mottages

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Los_Lobo:

hej

Ska köpa mig ett Ps4 vilka erbjuder bästa dealen just nu ?
får gärna vara i paket med ett eller flera spåel eller helt blankt

alla förslag mottages

http://www.prisjakt.nu/search.php?s=playstation+4&view=b#t-pr...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Los_Lobo:

hej

Ska köpa mig ett Ps4 vilka erbjuder bästa dealen just nu ?
får gärna vara i paket med ett eller flera spåel eller helt blankt

alla förslag mottages

Det kan ju bero på hur du själv värderar vissa spel då. För mig är en bundle med FIFA rätt värdelös medan Star Wars Battlefront är värt mycket mer. Det är nog bäst om du antingen berättar vad du är intresserad i för spel eller letar själv över alla bundlar på prisjakt, man kan få ganska bra översikt där.

Permalänk
Medlem

två handkontroller vill jag ha.

gällande spel så skulle det vara schysst med tex nhl16 eller battlefront eller Liknande

fifa går bort

Permalänk
Medlem

bör man köpa ett som är på 1T eller räcker 500g ?

Permalänk
Permalänk

Tyvärr kan man väl konstatera att Sony inte haft några bra deals alls på sin Playstation 4 i Sverige. Vad det beror på får väl vara osagt. Mycket möjligt att dom litar på att sälja så bra ändå.

Jämför dealarna med Xbox One. Dom kan mam åtminstone kalla för prissänkningar under reorna som varit.

Om du ska köpa en oavsett så bör du kika på den som är 1Tb hårddisk. Du kan ju kolla upp detta mer noggrant, men tydligen ska det vara en lite uppdaterad konsol som låter lite mindre, men med samma prestanda i övrigt.

Grabben köpte sin 1tb med Battlefront till för 3790 i mellandagarna. Den har legat billigare en gång under Black Friday eller om det var Cybermonday, 3490.

Hur som helst behöver du nog inte oroa dig för att du ska bli blåst. Sony verkar inte vara intresserat av att göra "deals" på sin konsol.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Avstängd

@Los_Lobo: om dom är intressanta hör väll inte hit? du frågar efter dom bästa dealsen, och den andra du länka är ingen deal. hur ska du ha det? leta på prisjakt efter bästa dealen.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka spel och tillbehör du vill ha. För min del blev det paketet nedan.
Några bra spel och 1 TB lagring.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-inkl-...

Permalänk
Medlem

Tänk på att 1TB-versionen av PS4 är den gamla revisionen, dvs den drar mer ström, blir varmare och låter mer.
Källa: Techradar

Edit: Detta kan dock komma att ändras på när lagret av gamla revisionen tar slut.
Edit 2: Nordis upplyste mig om att de flesta nu säljer den nya versionen, så det är inget att bekymra sig över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miney:

Tänk på att 1TB-versionen av PS4 är den gamla revisionen, dvs den drar mer ström, blir varmare och låter mer.
Källa: Techradar

Edit: Detta kan dock komma att ändras på när lagret av gamla revisionen tar slut.

De flesta som säljer PS4 1TB säljer den nya uppdaterade konsolen. Se exempelvis här,

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-inkl-...

Din källa är från augusti.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Tyvärr kan man väl konstatera att Sony inte haft några bra deals alls på sin Playstation 4 i Sverige. Vad det beror på får väl vara osagt. Mycket möjligt att dom litar på att sälja så bra ändå.

Jämför dealarna med Xbox One. Dom kan mam åtminstone kalla för prissänkningar under reorna som varit.

Om du ska köpa en oavsett så bör du kika på den som är 1Tb hårddisk. Du kan ju kolla upp detta mer noggrant, men tydligen ska det vara en lite uppdaterad konsol som låter lite mindre, men med samma prestanda i övrigt.

Grabben köpte sin 1tb med Battlefront till för 3790 i mellandagarna. Den har legat billigare en gång under Black Friday eller om det var Cybermonday, 3490.

Hur som helst behöver du nog inte oroa dig för att du ska bli blåst. Sony verkar inte vara intresserat av att göra "deals" på sin konsol.

Funnits för 3k flera gånger. Köpte min för 2.990kr på Elgiganten i somras.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@Los_Lobo: om dom är intressanta hör väll inte hit? du frågar efter dom bästa dealsen, och den andra du länka är ingen deal. hur ska du ha det? leta på prisjakt efter bästa dealen.

Förlåt

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Funnits för 3k flera gånger. Köpte min för 2.990kr på Elgiganten i somras.

Jag hade inte järnkoll på priserna då, men visst var det 500gb versionen utan spel till?

Sedan är det väl så att jag jämför lite med xbox one som har legat väldigt bra i pris på sistone.

Framförallt har det funnits bra erbjudanden på den.

Paketet med Uncharted på Mediamarkt såg vettigt ut dock.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kanon
Lutar åt denna eller mediamarkt dealen

Kanske är en dum fråga men är 500g eller 1T nyast ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1tb är den senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Los_Lobo:

Kanon
Lutar åt denna eller mediamarkt dealen

Kanske är en dum fråga men är 500g eller 1T nyast ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett enkelt sätt att se om du fått en av de nyare variationen är att den har matt istället för glansigt hölje över hårddisken.
om jag inte har helt fel

Edit: syns här http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-500-g... men sen om affärerna alltid uppdaterar bilderna är ju en annan fråga, då den 1tb varianten som du kikar på är matt på första bilden men ser glansig ut på dom andra Så det bästa är nog att fråga affären men vist 1tb kom senare.
Lycka till oavsett vad du väljer

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ett enkelt sätt att se om du fått en av de nyare variationen är att den har matt istället för glansigt hölje över hårddisken.
om jag inte har helt fel

Edit: syns här http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-500-g... men sen om affärerna alltid uppdaterar bilderna är ju en annan fråga, då den 1tb varianten som du kikar på är matt på första bilden men ser glansig ut på dom andra Så det bästa är nog att fråga affären men vist 1tb kom senare.
Lycka till oavsett vad du väljer

Tackar 😀

Permalänk

hur långt räcker en 500GB då?

står och väger mellan cdon-deal för 2990 eller en ny HTPC som lär landa kring 6500...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinpartin:

hur långt räcker en 500GB då?

står och väger mellan cdon-deal för 2990 eller en ny HTPC som lär landa kring 6500...

Eftersom alla spel installeras oberoende om du köper via PSN eller skiva och spelen är mellan 6-40GB vad jag sett så långt räknar jag med att du får in 15-20 spel innan du måste börja radera (savefiles kan sparas även om man raderar speldata).

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Eftersom alla spel installeras oberoende om du köper via PSN eller skiva och spelen är mellan 6-40GB vad jag sett så långt räknar jag med att du får in 15-20 spel innan du måste börja radera (savefiles kan sparas även om man raderar speldata).

Låter inte som 1TB är nödvändigt för min del med andra ord... Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Los_Lobo:

bör man köpa ett som är på 1T eller räcker 500g ?

Vad jag har hört så ska 1TB disken strula för många, jag skulle personligen satsat på 500GB för att man fyller knappats ut det samt att det blir lite billigare.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

denna kampanj verkar nu vara slutsåld, några andra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinpartin:

denna kampanj verkar nu vara slutsåld, några andra tips?

Hoppsan kollade just och det stog att korden var redan förbrukad, verkade som om det kanske var en en gångs kord då, visste inte det
Grattis till den som fick den i så fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Vad jag har hört så ska 1TB disken strula för många, jag skulle personligen satsat på 500GB för att man fyller knappats ut det samt att det blir lite billigare.

Du fyller lätt ut det många av stor titlarna ligger på 50GB+ vardera sedan kommer DLC, videon och bilder med mera. Så oavsett vilken man väjer så kommer man mest troligt att vilja/behöva uppgradera till större HDD efter ett tag, beroende då på hur mycket man tänger använda sin konsol och om man inte vill radera "gamla" spel.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinpartin:

denna kampanj verkar nu vara slutsåld, några andra tips?

Playstation 4, Electroworld

Du får 10% rabatt på tillbehör, såsom headset, kontroll m.m

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du fyller lätt ut det många av stor titlarna ligger på 50GB+ vardera sedan kommer DLC, videon och bilder med mera. Så oavsett vilken man väjer så kommer man mest troligt att vilja/behöva uppgradera till större HDD efter ett tag, beroende då på hur mycket man tänger använda sin konsol och om man inte vill radera "gamla" spel.

Okej, det är säkert möjligt.
Jag har själv haft ett playstation 4, men använde det enbart i ett halvår samt att jag bara spelade 6 olika spel. Men jag fyllde inte i mer är 60GB..

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Okej, det är säkert möjligt.
Jag har själv haft ett playstation 4, men använde det enbart i ett halvår samt att jag bara spelade 6 olika spel. Men jag fyllde inte i mer är 60GB..

Som sagt alla är vi olika skälv har jag ungefär 40GB kvar efter typ 6/8 spel

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.