Permalänk
Proffsmoddare

MisterX - Elegant

Tjena!

Här visar jag upp mitt senaste bygge som jag valt att kalla "Elegant". Jag ville skära ner på storleken från mitt Cosmos II, och då var Bitfenix Pandora ett enkelt val eftersom jag älskar designen och chassit passar in med mina övriga grejer i hemmet

Ingen bygglogg denna gång, utan vi kör på direkt med galleriet!

Specs:
Chassi: Bitfenix Pandora
MB: Asus Rampage IV GENE Black Edition (målat ;p)
CPU: 4930K
RAM: 16GB Corsair Dominator Platinum 2400MHz
GPU: Zotac Geforce GTX Titan
PSU: Superflower Leadex 750W Platinum
SSD's: Samsung EVO 500GB + 1TB

Stort tack till:

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

woooow !

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beroende på hur ödmjuk du är så kanske du tror jag överdriver, men det här var nog det snyggaste jag sett på Sweclockers sedan jag blev medlem 2004. Redaktionen, här har ni årets galleri!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Smart idé med taket, det gav verkligen ett helt annat intryck än orginalet.

Är det min gamla DDC som man skymtar i botten? (:

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se baksidan! Måste vara minimalt med kablar efter du har anpassat kablarna.
Vart har du diskarna nånstans?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av John15:

Tack!

Skrivet av pwntato:

Beroende på hur ödmjuk du är så kanske du tror jag överdriver, men det här var nog det snyggaste jag sett på Sweclockers sedan jag blev medlem 2004. Redaktionen, här har ni årets galleri!

Tack så mycket! Kul att höra:)

Skrivet av willeykk:

Ser riktigt bra ut! Smart idé med taket, det gav verkligen ett helt annat intryck än orginalet.

Är det min gamla DDC som man skymtar i botten? (:

Kul att du gillar det!

Nej, jag använde inte din då den saknade PWM styrning. Så jag fixade en ny och passade samtidigt på att pimpa upp den med Bitspowers top och kylare

Skrivet av biorrith:

Jag skulle vilja se baksidan! Måste vara minimalt med kablar efter du har anpassat kablarna.
Vart har du diskarna nånstans?

Knäppte inga bilder på baksidan, tyvärr. Diskarna sitter på baksidan. Det finns mounts för en SSD där, sen satt jag den andra med dubbelhäftande tejp under.
Men det är minimalt med kablar där, ja. Fick göra om kabeldragningen för 24pin (det är enda kabeln förutom SATA som går på baksidan) många gånger innan jag fick på sidopanelen. Det är minst sagt trångt där! Men det är priset man får betala om man vill ha ett slimmat chassi.

Permalänk
Administrativ avgift

Sleeving +1 rör +1 toppen +1 komponenter +0.5 bilderna och utförande av galleriet +0,5 = 4/5 inte dåligt misterX

Får se om mitt bygge kan bli lika snyggt Får mina sista delar den 22:a enligt EK , tbh du har inga fläktar att sälja?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

gud så vackert!!

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av andra94:

Sleeving +1 rör +1 toppen +1 komponenter +0.5 bilderna och utförande av galleriet +0,5 = 4/5 inte dåligt misterX

Får se om mitt bygge kan bli lika snyggt Får mina sista delar den 22:a enligt EK , tbh du har inga fläktar att sälja?

Skrivet av mirrosmith:

gud så vackert!!

Skrivet av inkui:

Fan vad snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack ska ni ha! Kul att höra:)

Permalänk
Medlem

Du gör riktigt snygga datorer och den här är inget undantag. 5/5 helt klart

Visa signatur

Friskyttarna - Ditt ljus i MMO - mörkret
Final Fantasy XIV | Guild Wars 2 | LotRO | RIFT | SWTOR | The Elder Scrolls Online | Wildstar | World of Tanks

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Axorn:

Du gör riktigt snygga datorer och den här är inget undantag. 5/5 helt klart

Bock och tack!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Permalänk

Snyggt byggt , mycket stiligt och välgjort. Kan inte mera än hålla med om att gamle Cosmos 2 är en aning stort, framförallt mindre mobilt .
5/5

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av broNzer:

Galet snyggt!

Skrivet av LordOfError:

Snyggt byggt , mycket stiligt och välgjort. Kan inte mera än hålla med om att gamle Cosmos 2 är en aning stort, framförallt mindre mobilt .
5/5

Tack så mycket!
Ja, precis. Jag var väldigt nöjd med förra bygget, No. 29, men detta är lite smidigare och stilrenare.

Permalänk
Medlem

"Elegant"

Hur är det ens mänskligt möjligt att få till en så "Elegant" dator?

Permalänk
Medlem

Förjäkla snygg!!! (Står med öppen mun)

Vem faen vill ha Apples design när det finns sånt här?

Har du visat den för någon mac-sheep??

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30