Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Letar också Kinect. Vad får du ge för pris via ebay?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Tack för svaren! Har svårt att tänka mig att det är något fel på den då det inte är några missljud. Står som sagt i en tvbänk och dom kan ibland bli som resonanslådor och förstärka fläktljud. Tar jag ur skivan så är den knäpptyst så det är när spelaren går som den låter lite. Är rätt ljudkänslig också, vill inte höra fläktljud när jag kollar film, det förstör stämningen tycker jag. Den hörs ju bara i mer tystlåtna scener.

Knepigt att den verkar låta så pass mycket att den hörs och störs. Nu är jag själv ljudkänslig och störs främst av fläktljud men jag upplever inte samma problem vid skivuppspelning med mitt exemplar. Och min Xbox One står inte direkt bra till dessutom, inklämd mellan HTPC och förstärkare i TV-bänken: #15902049

Då du hade provat flera olika filmer/skivor så verkar det inte vara det enklare problemet just att skivan orsakade problemet. Prova flytta på din Xbox One och ställ den direkt på golvet eller någon annan yta och se om ljudbilden förändras.

Skrivet av Rytmen:

Någon som har provat Play and charge kit som inte kommer direkt från Microsoft(typ Hama eller speedlink)? Är dessa något att hänga i julgranen eller bör man hålla sig till Microsoft egna?

Jag har inte provat någon tredjepartslösning men efter att ha kört med Microsofts Play & Charge-kit så är jag riktigt nöjd. Nu håller sig Xbox One-kontrollen länge med vanliga AA-batterin så har inte kunnat avgöra om det är någon direkt märkbar skillnad där. Men smidigt att bara behöva koppla in USB-kabeln för att ladda batteriet.

Jag har spelat runt 68 timmar Lightning Returns: Final Fantasy XIII enligt Steam (osäker på hur många timmar spelet legat igång urtabbat dock) men jag har bara behövt ladda kontrollen en gång, kanske två (alldeles i början, lite osäker där) så batteritiden har iallafall inte jag något att klaga på där. Borde nog ha fått ut 30-40 timmar speltid på en full laddning, enligt Microsoft ska batteriet fulladdat hålla i 30 timmar dock. Helt klart priset för officiella produkten såvida man inte hittar det billigare. Det enda jag riktigt saknar är väl möjligheten att ladda kontrollen trådlöst med en Qi-laddplatta. Men man kan väl inte få allt antar jag...

Permalänk
Medlem

Nån som lirar EASHL och behöver lite förstärkning? Snubbarna i den klubben jag är med i nu lirar alldeles för lite då dinosaurier, pirater, fruar och annat djäkelskap verkar komma i vägen alltför ofta Att spela drop-in är ju inte bra för den mentala hälsan

Jag är ingen superstjärna men när väl xboxet är igång så blir det mest NHL så vet vad det handlar om. Det brukar vara igång varje dag Söker ett gäng sköna karlar som lirar åtminstone några matcher i veckan samt några fler på helgen. Gamertag: h3rh0.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

@danielsan123:

Jag köpte för 61,95€ + 16,95€ i frakt. Dvs tot ca 740SEK.

Dock, nyfiken på vad folk har den till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

@danielsan123:

Jag köpte för 61,95€ + 16,95€ i frakt. Dvs tot ca 740SEK.

Dock, nyfiken på vad folk har den till...

Inte så mycket. Röstnavigering i groove music, pausa starta Netflix, viaplay, Xbox record that.

Pausa och starta film är guld värt

Tråkigt att spelutvecklarna inte kan vara mer kreativa!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Har precis beställt ett Kinect 2.0 via eBay.
Dock, nu när man läser om Kinect så verkar ju det vara väldigt begränsat stöd för denna överlag och i synnerhet i Sverige. Så, använder ni Kinect med Xbox One? Till vad? Funkar det bra?

Och, använder ni Xboxen för att styra TV-tittandet? Hur? Är det bra?

TV-tittande? Så vitt jag vet är det ingen jag har fått tag på som får in det reguljära TV-kanalerna. Men å andra sidan kan man ju titta på Netflix, Crunchyroll, Plex osv - och då är Kinecten störtskön.

Ropar Xbox On när jag kommer hem och ska spela, Xbox Pause när det är dags att hämta godis eller Xbox Mute när det ringer/jag går och sätter mig vid PC:n för att göra något och TV:n står på (SVT, TV4 eller så via koaxialkabel tyvärr).

Xbox Volume Up/Xbox Volume Down är guld värda må jag säga

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

TV-tittande? Så vitt jag vet är det ingen jag har fått tag på som får in det reguljära TV-kanalerna. Men å andra sidan kan man ju titta på Netflix, Crunchyroll, Plex osv - och då är Kinecten störtskön.

Ropar Xbox On när jag kommer hem och ska spela, Xbox Pause när det är dags att hämta godis eller Xbox Mute när det ringer/jag går och sätter mig vid PC:n för att göra något och TV:n står på (SVT, TV4 eller så via koaxialkabel tyvärr).

Xbox Volume Up/Xbox Volume Down är guld värda må jag säga

Jo, det funkar!
(om du har extern digitalbox).

Xbox one har hdmi pass through så den kan enkelt vissa vad din digitalbox visar. Kanalbyten, volym, on/off mm fixar den genom att skicka IR från Kinect (eller om du köper en ir-sändare för typ 20kr på eBay).

Eftersom det inte är någon hdmi-magi inblandat så borde de kunna fixa så Kinect byter kanal, volym mm även på tv med inbyggd box (snap mm kan ju aldrig fungera då).
Längtar efter mitt Kinect så man kan leka med detta...

Permalänk
Medlem

@Ian_Superfly:
Låter som att jag ska skaffa Kinect då, för vill slippa att använda en extra fjärrkontroll för min digitalbox Om detta nu fungerar som du säger

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Inaktiv

EA Access ska vara gratis hela veckan. Perfekt tillfälle att testa tjänsten/spelen som finns eller plocka lite achievements.

Dragon Age: Inquisition, Battlefield 4 och Hardline samt FIFA och NHL är några av spelen som finns med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha funderat fram och tillbaka mellan ps4och xbox one så blev det en beställning på ett xbox one 1TB Halo 5 bundle

Så om någon annan sitter på halo 5 och vill lira någon gång så skriv vad ni heter så addar jag er

Permalänk
Medlem

är det någon som köpte elite kontrollern och kan säga om den håller måttet för NHL? jag fick en kontroll utbytt av MS i december då vänstra tumspaken pajjat på de två jag hade, nu har även den nya kontrollern börjat bråka.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

är det någon som köpte elite kontrollern och kan säga om den håller måttet för NHL? jag fick en kontroll utbytt av MS i december då vänstra tumspaken pajjat på de två jag hade, nu har även den nya kontrollern börjat bråka.

Spelar inte NHL men en hel del FIFA. Köpte min Elite kontroll i mellandagarna och kände redan efter några dagar att det var några fel på den vänstra spaken. Svårt att förklara felet men drog jag spaken i en viss riktning så hördes ett form av klickande ljud som var ett stort irritationsmoment. Den vänstra spaken kändes även lös om jag jämförde med den högra spaken. Detta försvann efter någon vecka och jag trodde att det hade löst sig av sig självt, men icke det kom tillbaka.

Var på Siba igår och fick en ny kontroll, packade upp den och hörde direkt att något låg och skramlade inuti kontrollern. Fick åka tillbaka till Siba idag igen och fick pengarna tillbaka då dom inte hade någon mer på lager. Funderar på att vänta ett tag med att köpa en ny tills MS kör riktiga kvalitetskontroller på sina prylar.

Permalänk

Vi spelar både fifa och nhl. Ena kontrollern är inte hundra på vänstra spaken. Inga direkt oljud men den har ett motstånd i vissa lägen som om den inte var steglös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Spelar inte NHL men en hel del FIFA. Köpte min Elite kontroll i mellandagarna och kände redan efter några dagar att det var några fel på den vänstra spaken. Svårt att förklara felet men drog jag spaken i en viss riktning så hördes ett form av klickande ljud som var ett stort irritationsmoment. Den vänstra spaken kändes även lös om jag jämförde med den högra spaken. Detta försvann efter någon vecka och jag trodde att det hade löst sig av sig självt, men icke det kom tillbaka.

Var på Siba igår och fick en ny kontroll, packade upp den och hörde direkt att något låg och skramlade inuti kontrollern. Fick åka tillbaka till Siba idag igen och fick pengarna tillbaka då dom inte hade någon mer på lager. Funderar på att vänta ett tag med att köpa en ny tills MS kör riktiga kvalitetskontroller på sina prylar.

för mig är det så att om jag trycker ner tumspaken som man gör för att åka fort i NHL (och som jag tror man gör i FIFA för att springa fort) och sen drar runt spaken ett vart så klickar det just nu vid 2 olika ställen.. detta är början på totalt haveri, till slut kommer spaken fastna när man trycker ner och cirkulerar den, det hända med min förra, var lagom roande när man skulle finta och spaken fastnade.
men då låter det som att det inte är löst i elite kontrollern heller =(

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av quadpod:

Visst är 3,5mm uttaget i handkontrollen både för ljud ut och in? Jag försökte få igång röstchatt med min bror häromdagen men vi fick det inte att fungera. Vi hör ljud från spel men inte varandra. Ska man installera någon slags drivrutin eller app för att få det att fungera? Är det bara vissa headsets som stöds?

Edit: Någon som har använt headset via kontrollen en längre tid som vet hur mycket det påverkar batteriet? Måste man ladda mycket oftare?

De fungerar med mina Sennheiser PC360... dock använder jag en 3.5 MM Sennheiser och den fungerar både till PS4 och XO..

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

för mig är det så att om jag trycker ner tumspaken som man gör för att åka fort i NHL (och som jag tror man gör i FIFA för att springa fort) och sen drar runt spaken ett vart så klickar det just nu vid 2 olika ställen.. detta är början på totalt haveri, till slut kommer spaken fastna när man trycker ner och cirkulerar den, det hända med min förra, var lagom roande när man skulle finta och spaken fastnade.
men då låter det som att det inte är löst i elite kontrollern heller =(

Jag förstår vad du menar, jag har spelat tidigare NHL. Man trycker dock inte ner spaken i FIFA för att springa fort, man använder ju RT för det. Så illa var det inte att spaken fastnade på min Elite kontroll utan det var mer störigt att det var som ett hack/klickande ljud i vissa lägen.

Permalänk

Varning ang Kinect!

För att röststyrningen ska fungera överhuvudtaget så måste man ställa om Xboxen till att vara Engelsk.

Mindre problem kanske man kan tro men, då fungerat inte Xbox store och annat längre....?!!
Helt sinnessjukt Microsoft! Hur tänkte ni här? Och, varför varnar ni inte för detta om man läser på er sida?
Att sälja Kinect i Sverige borde ju anses vara kriminellt missledande!

Fy fan för Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

För att röststyrningen ska fungera överhuvudtaget så måste man ställa om Xboxen till att vara Engelsk.

Mindre problem kanske man kan tro men, då fungerat inte Xbox store och annat längre....?!!
Helt sinnessjukt Microsoft! Hur tänkte ni här? Och, varför varnar ni inte för detta om man läser på er sida?
Att sälja Kinect i Sverige borde ju anses vara kriminellt missledande!

Fy fan för Microsoft!

Dock finns det en workaround. Har Kinect, Xbox One inställd på e hemska och köper helt enkelt Gift Cards på Amazon (via PayPal). Supermysigt OCH billigare. Löser sedan in koden i min engelska store på Xboxen alternativt på Xbox.com om jag vill knappa in det via ett tangentbord.

Tycker det fungerar oerhört smidigt och smärtfritt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har ingen Kinect men kör min Xbox One på Engelska (UK) då jag ogillar svenska språket i IT och spelsammanhang. Att butiken blir fel påverkar mig lite då jag köper alla mina spel på skiva, Games with Gold-titlarna aktiverar jag via xbox.com istället, har Svenska inställt där.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag har ingen Kinect men kör min Xbox One på Engelska (UK) då jag ogillar svenska språket i IT och spelsammanhang. Att butiken blir fel påverkar mig lite då jag köper alla mina spel på skiva, Games with Gold-titlarna aktiverar jag via xbox.com istället, har Svenska inställt där.

Tycker det är oerhört dåligt att man på konsolens tredje "levnadsår" ska behöva trixa med workarounds för att basfunktionerna ska fungera. Riktigt jäkla dåligt. Skulle vara intressant att veta hur de tänkte när de skapade systemet på detta vis. Vet de inte att folk tex flyttar mellan länder?

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Dock finns det en workaround. Har Kinect, Xbox One inställd på e hemska och köper helt enkelt Gift Cards på Amazon (via PayPal). Supermysigt OCH billigare. Löser sedan in koden i min engelska store på Xboxen alternativt på Xbox.com om jag vill knappa in det via ett tangentbord.

Tycker det fungerar oerhört smidigt och smärtfritt

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att du hittat ett sätt att komma runt problemet. Tycker dock att det hela är jäkligt onödigt och dåligt av Microsoft (blir förvånad över hur otroligt dumt det hela är!).

Tycker också att stödet för Kinect var väl skruttigt i tex Groove. Går ju inte ens att välja vilket band/album/låt som ska spelas (??!). Netflix "hänger" ju dessutom på "Vem är det som tittar" så det går inte att starta något direkt via Kinect (??).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ian_Superfly:

Tycker det är oerhört dåligt att man på konsolens tredje "levnadsår" ska behöva trixa med workarounds för att basfunktionerna ska fungera. Riktigt jäkla dåligt. Skulle vara intressant att veta hur de tänkte när de skapade systemet på detta vis. Vet de inte att folk tex flyttar mellan länder?

Instämmer helt, det sjuka är ju att det faktiskt går att separera lokalisering av valuta och språk i Windows. Har för mig det gick att göra med Xbox 360 också, körde engelskt språk och handlade i butiken. Men var ett tag sedan och senast jag handlade där var med gamla points-systemet.

Föe övrigt, på tal om digitala köp, så gillar jag att mer och mer av mina gamla 360 köp dyker upp i spellistan på Xbox One. Saknar inte min Xbox 360 (fan vad den lät...) men saknar spelen till den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Dock finns det en workaround. Har Kinect, Xbox One inställd på e hemska och köper helt enkelt Gift Cards på Amazon (via PayPal). Supermysigt OCH billigare. Löser sedan in koden i min engelska store på Xboxen alternativt på Xbox.com om jag vill knappa in det via ett tangentbord.

Tycker det fungerar oerhört smidigt och smärtfritt

Skickades från m.sweclockers.com

Kör samma lösning med skillnaden att jag köper dem via Microsofts app "Digital gift cards".

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Om jag vill handla från Amazon behöver jag då en amerikansk adress?

Permalänk

Provade med en fake amerikansk adress. Genomfört köpet. Via amazon kan jag inte slutföra "Redeem from xbox". Xbox.com hänvisar till att koden inte stämmer överens med platsen jag befinner mig på. Hur kommer jag åt den amerikanska storebutiken? Endast genom konsolen som då ska vara satt på US region?

Permalänk

Fungerade bra. Fick ange en amerikansk billing adress även på konsolen. Men därefter kunde jag lägga in min redeem code. Köpte lite in game purchases som Fifa poäng och minecraft. En aning billigare än svenska store.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ännu mer strul med Kinect/språk..
Är det så att OneGuide inte fungerar om Xboxen står på engelska (vilket krävs för Kinect)?
I så fall har Microsoft lyckats sälja tillbehör som inte är kompatibla...??!

Jag har Kinect (kräver engelsk Xbox), Xbox Media remote och tuner (verkar inte fungera med engelsk Xbox-inställningar).

Ställer jag in Xboxen på Engelska kan inte tuner hitta några kanaler (fastnar på zipcode) och söker jag upp kanalerna på svenska, växlar över till engelska, bootar om, då slutar OneGuide fungera och tuner fastnar på en kanal... ??!

Hur jä...a dåliga är inte Microsoft egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Nämnde det i digitala erbjudandetråden men passar lika bra in här:

Witcher 2: Enhanced Edition är gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nämnde det i digitala erbjudandetråden men passar lika bra in här:

Witcher 2: Enhanced Edition är gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Cool.

Är är en länk för de som kör US-konto:

http://marketplace.xbox.com/en-US/Product/The-Witcher-2-Assas...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nämnde det i digitala erbjudandetråden men passar lika bra in här:

Witcher 2: Enhanced Edition är gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden