Androidapp för Microsoft Exchange

Permalänk
Medlem

Androidapp för Microsoft Exchange

Jag har kommit på att Exchange-appen i min HTC One M8 Dual-SIM 4G är kass.

Vad finns det för alternativ som jag borde titta på?

Permalänk
Medlem

Outlook?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Den får ganska dålig kritik.

Smart! Att jag inte tänkte på att söka på Google Play.. Det första jag gjorde. Fanns många med väldigt bra betyg, och många med väldigt dålig betyg.
Därför efterfrågar jag erfarenheter från folk som eventuellt använt någon app de är nöjda med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Den får ganska dålig kritik.
Smart! Att jag inte tänkte på att söka på Google Play.. Det första jag gjorde. Fanns många med väldigt bra betyg, och många med väldigt dålig betyg.
Därför efterfrågar jag erfarenheter från folk som eventuellt använt någon app de är nöjda med..

Nine har jag kört länge. Fungerar riktigt bra.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ninefolders...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Den får ganska dålig kritik.

Kör den, fungerar utmärkt, mot Office365. (OnePlus 2)

Edit: Den = Outlook for Android

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det står att det finns köp i appar. Vad är det för något? Är det någon funktion som man kommer att sakna?

Skrivet av zyberzero:

Kör den, fungerar utmärkt, mot Office365. (OnePlus 2)

Edit: Den = Outlook for Android

Ok. Inga erfarenheter om hur den fungerar på en egen exchange?

Skrivet av orjet:

Jag hittar inte vart jag lägger in Exchangekonto i gmailappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Det står att det finns köp i appar. Vad är det för något? Är det någon funktion som man kommer att sakna?
Ok. Inga erfarenheter om hur den fungerar på en egen exchange?
Jag hittar inte vart jag lägger in Exchangekonto i gmailappen?

Ingen aning. Jag tror jag köpte den direkt eftersom jag tyckte den var så bra. Men testa den

Permalänk
Medlem

Jag kan bara stämma in, Outlook-appen fungerar suveränt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

Lagrar Outlook-appen fortfarande mailen på MS servrar? Vet att vi avstod från att använda den inom kommunen förra året just av den anledningen, men det kan vara värt att tänka på om du är mån om vilken typ av mail du läser.

Edit:
Både mail och inloggningsuppgifter lagrades på Microsofts servrar för "att snabba upp leveransen av mail" - och det gäller även Microsofts Outlook App för iOS.

Källa:
http://www.techrepublic.com/article/apple-users-should-stick-...
http://www.techrepublic.com/article/hands-on-with-outlook-for...

Observera att dessa artiklar snart är ett år gamla och Microsoft kan ha justerat detta sedan dess

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixner:

Lagrar Outlook-appen fortfarande mailen på MS servrar? Vet att vi avstod från att använda den inom kommunen förra året just av den anledningen, men det kan vara värt att tänka på om du är mån om vilken typ av mail du läser.

Edit:
Både mail och inloggningsuppgifter lagrades på Microsofts servrar för "att snabba upp leveransen av mail" - och det gäller även Microsofts Outlook App för iOS.

Källa:
http://www.techrepublic.com/article/apple-users-should-stick-...
http://www.techrepublic.com/article/hands-on-with-outlook-for...

Observera att dessa artiklar snart är ett år gamla och Microsoft kan ha justerat detta sedan dess

Oj den var intressant, även om det inte spelar någon roll i just mitt fall. Men det känns bra att kommunen tänker på detta!

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd men passade in på min fråga :). Vad är rekommendationen nu? Gmail fick jag som standard på telefonen men den går inte att använda eftersom mail fastnar i utkorgen (tydligen en vanlig bugg som inte verkar vara åtgärdad). Outlook-appen är blockerad hos oss eftersom den, som Wixner kommenterade ovan, sparar lösenord hos Microsoft.

Så vad skulle ni rekommendera för app istället?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Lite gammal tråd men passade in på min fråga :). Vad är rekommendationen nu? Gmail fick jag som standard på telefonen men den går inte att använda eftersom mail fastnar i utkorgen (tydligen en vanlig bugg som inte verkar vara åtgärdad). Outlook-appen är blockerad hos oss eftersom den, som Wixner kommenterade ovan, sparar lösenord hos Microsoft.

Så vad skulle ni rekommendera för app istället?

När min börjar hänga sig i utkorgen brukar jag ta bort kontot och lägga till det igen. Det brukar fungera.

Permalänk
Medlem

jag använder bluemail för mina mail konton, fungerar riktigt bra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

När min börjar hänga sig i utkorgen brukar jag ta bort kontot och lägga till det igen. Det brukar fungera.

Ok, läste någonstans att omstart av telefonen brukade funka och det gjorde det ibland... Men saker verkar fastna i utkorgen i princip hela tiden av min korta erfarenhet hittills så det känns ohållbart att fippla på det sättet :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

jag använder bluemail för mina mail konton, fungerar riktigt bra

Ok, tack! Ska prova den sedan (nu har jag glömt min telefon hemma... katastrof ).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

@kallabaz: kör både Outlook och Exchange, Outlook har jag använt länge utan problem ( samsung galaxy S6 / oneplus 5T )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Lite gammal tråd men passade in på min fråga :). Vad är rekommendationen nu? Gmail fick jag som standard på telefonen men den går inte att använda eftersom mail fastnar i utkorgen (tydligen en vanlig bugg som inte verkar vara åtgärdad). Outlook-appen är blockerad hos oss eftersom den, som Wixner kommenterade ovan, sparar lösenord hos Microsoft.

Så vad skulle ni rekommendera för app istället?

Credentials lagras krypterat i Microsofts Outlook Cloud Service om ni har en On-Premise Exchange, de är krypterade via en AES-128 nyckel som skapas på din device första gången du ansluter, för att de ska hamna i orätta händer så krävs både att Microsofts service är "compromised" och att de har tillgång till din device, med andra ord är det ganska osannolikt att de skulle läcka ut på något sätt.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt684947(v=exchg....

Om ni kör Office 365 används ADAL då era konton redan finns i Azure, de lagras då ingen annanstans.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt465746(v=exchg....

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

@haijen:

Prova att ta bort webview (alla uppdateringar) och uppdatera den sedan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Kör också bluemail. väldigt trevlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Det står att det finns köp i appar. Vad är det för något? Är det någon funktion som man kommer att sakna?

Jag instämmer i att Nine är den bästa appen för E-post till Android! Köpet i appar är köpet av appen, kostar drygt 100kr vill jag minnas. Annars har du bara 14 dagar testversion. Jag har testat många appar men har inte hittat någon som funkar lika bra som Nine. Formatering av text så att färger, olika teckensnitt osv fungerar. Du kan schemalägga aviseringar så att kvällar och helger är "tyst". Enkel och tydlig kalender. Widgets för både mail och kalender om du vill ha det.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Under "konton" på en android kan du lägga till ett exchangekonto, fungerar utmärkt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Credentials lagras krypterat i Microsofts Outlook Cloud Service om ni har en On-Premise Exchange, de är krypterade via en AES-128 nyckel som skapas på din device första gången du ansluter, för att de ska hamna i orätta händer så krävs både att Microsofts service är "compromised" och att de har tillgång till din device, med andra ord är det ganska osannolikt att de skulle läcka ut på något sätt.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt684947(v=exchg....

Om ni kör Office 365 används ADAL då era konton redan finns i Azure, de lagras då ingen annanstans.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt465746(v=exchg....

Jo, det är säkert väldigt osannolikt men inte jag som satt reglerna och blockat appen :). Jag hörde nu att vi troligen ska gå över till Office 365 i höst så jag kanske väntar tills dess och ser vad som sker.

Skrivet av Valonen:

@haijen:

Prova att ta bort webview (alla uppdateringar) och uppdatera den sedan.

Hmm, osäker på vad du menar med detta? Hittar inget i Gmail och inte heller någon separat app som heter så.

Skrivet av Sweina:

Kör också bluemail. väldigt trevlig

Jag var nära att prova men sedan såg jag att det verkade vara lite säkerhetsproblem där nyligen så det kändes inte så bra (https://mobilsicher.de/security-desaster-blue-mail-app-and-ot...)

Skrivet av Zachtionman:

Jag instämmer i att Nine är den bästa appen för E-post till Android! Köpet i appar är köpet av appen, kostar drygt 100kr vill jag minnas. Annars har du bara 14 dagar testversion. Jag har testat många appar men har inte hittat någon som funkar lika bra som Nine. Formatering av text så att färger, olika teckensnitt osv fungerar. Du kan schemalägga aviseringar så att kvällar och helger är "tyst". Enkel och tydlig kalender. Widgets för både mail och kalender om du vill ha det.

Jag kanske får återkomma till denna sedan och prova. Kände inte för att lägga ut pengar för den i detta läge för jobbmailen och som jag nu nämnde ovan så verkar vi vara på väg mot office 365 så väntar lite.

Skrivet av Bebben:

Under "konton" på en android kan du lägga till ett exchangekonto, fungerar utmärkt.

Då lägger man till ett konto till den mail-app som är standard, vilket på min telefon är Gmail, vilken har problem med post som fastnar i utkorgen :).

Så, kontentan är att jag sitter still i båten till hösten när vi går över till Office 365 så får vi se... Tack för alla tips!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

@haijen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Den appen är känd för att strula ihop med outlook. Avinstallera uppdateringar och prova outlook.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DanTheManSwe:

Credentials lagras krypterat i Microsofts Outlook Cloud Service om ni har en On-Premise Exchange, de är krypterade via en AES-128 nyckel som skapas på din device första gången du ansluter, för att de ska hamna i orätta händer så krävs både att Microsofts service är "compromised" och att de har tillgång till din device, med andra ord är det ganska osannolikt att de skulle läcka ut på något sätt.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt684947(v=exchg....

Om ni kör Office 365 används ADAL då era konton redan finns i Azure, de lagras då ingen annanstans.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/mt465746(v=exchg....

Vad finns det för vettig anledning att MS ska spara ditt lösenord i någon som helst form alls? Appen ska kommunicera med exchange servern och inget annat?

Jag kör med mailwise då den kan ljuga till servern så att man slipper ha exchange servern, och dess mer eller mindre kompetenta administratörer, som admin på din egen telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vad finns det för vettig anledning att MS ska spara ditt lösenord i någon som helst form alls? Appen ska kommunicera med exchange servern och inget annat?

Jag kör med mailwise då den kan ljuga till servern så att man slipper ha exchange servern, och dess mer eller mindre kompetenta administratörer, som admin på din egen telefon.

Frågar du MS är det säkert prestanda relaterat.

Visa signatur

Ny signatur!