Det här med Blocket...

Permalänk
Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@rasse12345
Jag är mer nyfiken på varför du skriver hen när du ända lägger ut att det är en Magnus det handlar om?
Men å andra sidan idag kan man både heta och se ut hur som helst.

Det må vara en bra dator att börja med men inte för de priset.
https://www.blocket.se/vi/65015251.htm

Efter som att numret var skrivet på en som heter Ingrid....
Sedan sa ju personen också "min man är inte hemma" vilket gjorde mig fundersam...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Efter som att numret var skrivet på en som heter Ingrid....
Sedan sa ju personen också "min man är inte hemma" vilket gjorde mig fundersam...

Hehe det var inte svårare än så, man blir alltid smått misstänksam när namnen inte stämmer överens med säljaren.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

förmodligen köper han hårdvara och bygger ihopp datorer och säljer billigt för att känna en extra slant, man borde påpeka att hans datorer med monster hårdvara inte är så värst märkvärdigt och absolut inte klarar dagens spel på max.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Den där burken har jag sett uppe tidigare, med exakt den där beskrivningen.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasse12345:

Den klarar av Battlefield 4, CS:GO, LOL, WOW, Diablo III, minecraft och liknande krävande spel på höga inställningar utan några som helst problem.

Japp. En monsterdator som klarar krävande spel som Minecraft. #Instantbuy!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

förmodligen köper han hårdvara och bygger ihopp datorer och säljer billigt för att känna en extra slant, man borde påpeka att hans datorer med monster hårdvara inte är så värst märkvärdigt och absolut inte klarar dagens spel på max.

Nej han köper skitbilligt och säljer skitdyrt, kolla bara han SweC konto hur många köpes annonser han gjort inlägg i.
http://www.sweclockers.com/medlem/melinho2895

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av compaq älskaren:

Nej han köper skitbilligt och säljer skitdyrt, kolla bara han SweC konto hur många köpes annonser han gjort inlägg i.
http://www.sweclockers.com/medlem/melinho2895

är det verkligen han som är blocket matte ? , kollade hans annonnser här på sswec och hittade inga direkta överpriser.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

är det verkligen han som är blocket matte ? , kollade hans annonnser här på sswec och hittade inga direkta överpriser.

Japp, Mehti som han heter, kallar sig ibland för "Matte"

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Entusiast

Det jag reagerade allra mest på var ordet "stilrent" för det där chassit...

Vart i hela helvetet är det där chassit stilrent?

Permalänk

Prisvärd dator måste ses

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Det jag reagerade allra mest på var ordet "stilrent" för det där chassit...

Vart i hela helvetet är det där chassit stilrent?

Jo, var det jag reagerade mest på också

Citat:

Datorn ser även riktigt fräck ut med det stilrena chassit, och blåa LED lysena

Säger emot sig själv så himla mycket.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jannelarm!
Nu med nytt namn!
Värstingen™

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem

Jag finner det roligt att Methi använder samma beskrivning till alla datorer...

@Prolle, man kan tydligen få testa datorn på plats, synd att man inte bor i Malmö!

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Jag finner det roligt att Methi använder samma beskrivning till alla datorer...

@Prolle, man kan tydligen få testa datorn på plats, synd att man inte bor i Malmö!

Haha!

Mehti.. Janni.. Mattis... vem han/hon nu än är så kan jag tänka mig att superlativen skulle hagla över en om man fick sitta där och game på plats:

"Eeeey mannen! Såg du?? Titta hela hans fejs gick sönder asså! Hörde du skottet?? Bra ljud! För en Coca-Cola du ska få fitta!"
- När man gör ett head shot i CoD 2 på 1366x900 upplösning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KnapptEnHammock:

är det verkligen han som är blocket matte ? , kollade hans annonnser här på sswec och hittade inga direkta överpriser.

Tidigare har telefonnummer kunnat spåras från det kontot till annonser på blocket under namnen "Matte" och "Mehti".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tidigare har telefonnummer kunnat spåras från det kontot till annonser på blocket under namnen "Matte" och "Mehti".

Jag vet. Förut så hade han både sitt namn och ålder på sitt konto men han tog väl bort det efter att vi började diskutera hans datorer här, eller hur @melinho2895

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tidigare har telefonnummer kunnat spåras från det kontot till annonser på blocket under namnen "Matte" och "Mehti".

okey så han går även under olika namn , aja hoppas verkligen ingen går på hans falska annonser.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolle:

Jannelarm!
Nu med nytt namn!
Värstingen™

Måste nästan vara någon som trollar, annonsen är mycket värre än tidigare.

Mina damer och herrar låt mig presentera min kraftfulla speldator som jag ägt. Det är en speldator som är i nästan nyskick. Allt funkar på den och den flyter på sig rätt så snabbt. Datorn är byggd till att klara hårda spel och arbete som kräver mycket prestanda. Datorn ska klara av den nya battlefield 4 helt utan problem alls, klarar den av denna typ av spel så ska den garanterat klara av alla andra nya spel. Datorn är inköpt för mycket dyra pengar ( mycket mer än så). Jag säljer den pga tid brist. Lite info finns här borta:
- Kraftfulla och nya AMD Quadcore processor cirka 3.5ghz i klockfrekvens ( 4 kärnor, detta ska funka till allt som finns ), motsvarar en intel i7, funkar även bättre än vissa i7 när det gäller spel speciellt inom 3D performance.
- 12 Gb ramminne ( snabba ramminnen, hastigheten på dom är jätte snabb, utöver de vanliga ramminnen ) Ddr3 såklart.
- Extra snabb hårddisk där hastigheten är 7200 rpm ( utöver de vanliga hårddiskarna) ( mycket utryme, 1000gb )
- Finns två stycken grafik i denna datorn: Nummer 1: Spelgrafikkort ATI radeon 7470, mycket snabb grafikkort klarar av battlefield 4 utan problem alls. Spelet lirar utan problem alls, dessutom så har dom riktig bra kylning och lirar spel tyst och fint. Hög upplösning 1800x1600 i full hd. Ger cirka 6 gb i minne på skärmen. HDMI FINNS!
- Nummer , Det är också en gaming grafik ati radeon 7660D som ska klara av alla spel men den funkar mest bra inom grafik arbete och graphic design ( redigering inom bild ). Funkar mycket bra till att använda autocad och photoshop till exempel. Cirka 3gb i minne på skärmen, hdmi finns!
- Kvalitets speldator som ska klara av allt möjligt!
- Liten portabel kraftfull speldator, en av dom nya datorer som du kan ta med var du än vill, väger inte mycket.
- DVD writer tillkommer såklart, och här finns multirecorder systemet, finns inte på alla datorer.
- Windows 10 64 bit, snabbast till spel. Installerad med bland annat en av dom nyaste drivrutinerna så det är bara att starta datorn och komma igång.
Datorn funkar som sagt klockrent utan problem alls. Är du ute efter en ärlig speldator så kom du rätt. Ingen skärm tillkommer för angiven pris! Observera att först till kvarn gäller! Datorn kan provas hemma hos mig om så önskas! Vill helst ha någon som tar hand om datorn så som jag gjort.
Mina hälsningar.

Dold text

Fetstil på det dummaste. Lutande fetstil på det som möjligtvis avslöjar att det är någon som trollar. Janne brukar alltid skriva 1920x1800 vilket ju kan tolkas som ett stavfel även om det felet finns med i alla annonser. Nu står det dock 1800x1600 vilket får mig att tro att någon skämtar.
Men jag vet förstås inte, Janne kan ju ha blivit värre

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Avstängd

beg Optoma hd70 1280x720 för 7500:-

http://www.blocket.se/jonkoping/Optoma_Themescene_hd70_dlp_65...

Jag handlare min hd 70 för nästa nästan 10 år sen när den lanserades och då till lägre pris.

Hd 70 är även ersatt med en hel den nya modeller till lägre pris och med full hd priser runt 5 lapp och uppåt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad är det som hänt med blocket igentligen? Hela andrahands marknaden för datorer och säkert mer än bara datorer är ju helt förstörd!
http://www.blocket.se/ostergotland/I7_2700K_16GB_DDR3_1866mhz...

Hahaha 20000 nypris haha, "skärmen köpte jag igår" hahahha, "en defekt finns på cpu" http://www.blocket.se/goteborg/Komplett_datorpaket_for_datasp...

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av John15:

Vad är det som hänt med blocket igentligen? Hela andrahands marknaden för datorer och säkert mer än bara datorer är ju helt förstörd!
http://www.blocket.se/ostergotland/I7_2700K_16GB_DDR3_1866mhz...

Hahaha 20000 nypris haha, "skärmen köpte jag igår" hahahha, "en defekt finns på cpu" http://www.blocket.se/goteborg/Komplett_datorpaket_for_datasp...

Haha, ja, och han va nog så ivrig att han till och med skrev 200.000kr.

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon la upp den tidigare, men den förtjänar att ses. (Även om det bara är en bil.)

http://www.blocket.se/vasternorrland/renault_megane_scenic_rx...

(Jag tar bort den om det redan finns upplagd här)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Tja, kanske man skulle slå till?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Tja, kanske man skulle slå till?

Det kan vara din bästa investering någonsin.

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Det kan vara din bästa investering någonsin.

I know right

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...