Permalänk
Medlem

"With a skeleton crew, filming for Amazon Prime's new motoring programme has begun."

https://twitter.com/jeremyclarkson/status/651809264483336192

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer det där testet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Äntligen kommer det där testet

Skickades från m.sweclockers.com

Undra hur dom lyckades få ihop det med anledning vad dom har sagt förut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Undra hur dom lyckades få ihop det med anledning vad dom har sagt förut.

Cash is king

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tillhör tekniskt sett inte sista säsongen.

Gör den ju visst.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_episodes#Serie...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Undra hur dom lyckades få ihop det med anledning vad dom har sagt förut.

I sista "riktiga" avsnittet som sändes sa de att allt var klart för att göra testet

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

En annan bilshow som är skaplig men bara 22minuters avsnitt är Drive som sänds på NBC, https://www.youtube.com/watch?v=3Ntw8HTygA8 Chris Harris är mycket bättre på att snacka om bilar han testar än vad någon på Topgear någonsin var imo.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Undra hur dom lyckades få ihop det med anledning vad dom har sagt förut.

Hur var det nu? Jo.
Porsche var med på testet från början, McLaren ville inte göra testet på den officiella Top Gear Test Track pga att fyrhjulsdriften hos Porschen 918 skulle ge den ett övertag. Då tänkte dom byta bana, men då vägrade Ferrari göra testet om dom inte använda special bilar. Dvs såna som har optimerats extra noggrant från fabriken, Mclaren å sin sida ville göra testet med sålda, dvs vanliga bilar. Och Porsche stod mittemellan och bara suckade högt
Det var så jag minns det i alla fall.
Jäkla sandlådenivå av två så stora företag. Vad jag vet så hade Porsche inga direkta krav på hur testet skulle göras. Tillförlit till bilen kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Och så här listat det av alla serie hanterare.
http://i.imgur.com/LwU6Ty2.png
Argentina specialen sändes ju inte ens samma år som s22.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: Måste ett avsnitt vara visat ett visst år för att tillhöra en specifik säsong?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@BergHa: Måste ett avsnitt vara visat ett visst år för att tillhöra en specifik säsong?

Nej, men i det här fallet så sändes dessa två specialavsnitt året före säsongen började.

Det här kanske är bättre källor
http://www.bbc.co.uk/programmes/p02gwws5/episodes/guide
http://www.bbcamerica.com/top-gear/guide/season-22/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adam West:

Hur var det nu? Jo.
Porsche var med på testet från början, McLaren ville inte göra testet på den officiella Top Gear Test Track pga att fyrhjulsdriften hos Porschen 918 skulle ge den ett övertag. Då tänkte dom byta bana, men då vägrade Ferrari göra testet om dom inte använda special bilar. Dvs såna som har optimerats extra noggrant från fabriken, Mclaren å sin sida ville göra testet med sålda, dvs vanliga bilar. Och Porsche stod mittemellan och bara suckade högt
Det var så jag minns det i alla fall.
Jäkla sandlådenivå av två så stora företag. Vad jag vet så hade Porsche inga direkta krav på hur testet skulle göras. Tillförlit till bilen kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har videon visar Porsches tillit rätt väl. https://youtu.be/3fnTZKvX5jg

Mclaren skickar bilen med ett helt team som pillar med däcktryck och smådetaljer. Porsche skickar en bil och säger mer eller mindre "Havr fun".

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Den har videon visar Porsches tillit rätt väl. https://youtu.be/3fnTZKvX5jg

Mclaren skickar bilen med ett helt team som pillar med däcktryck och smådetaljer. Porsche skickar en bil och säger mer eller mindre "Havr fun".

Precis. Bara larvigt av de andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Den har videon visar Porsches tillit rätt väl. https://youtu.be/3fnTZKvX5jg

Mclaren skickar bilen med ett helt team som pillar med däcktryck och smådetaljer. Porsche skickar en bil och säger mer eller mindre "Havr fun".

Jag tror personligen jag hade tyckt båda bilarna var fantastiska att köra men eftersom jag ogillar Porsches design + att de ingår i VW skulle jag hellre köpa en Nissan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Undra hur dom lyckades få ihop det med anledning vad dom har sagt förut.

Skrivet av griid_83:

Cash is king

Tveksamt, det är nog någon form av event som ska göras samtidigt.

Chris Harris och Tiff Needell ska också göra något tillsammans med precis dom bilarna och på samma bana.
(Dom kanske ska ha med Clarkson, May och Hammond. Eller tvärtom )

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Nu är det här bara en stor gissning, då deras Amazon-program precis börjat filmas. Men jag skulle inte vara så förvånad om Top Gears nerläggning var det bästa som kunde hända för Clarkson, May, Hammonds bilprogram(oavsett kanal och namn). Förutom specialavsnitten de senare åren så tyckte jag att programmet hade tappat en del. Kändes lite som att de gick på sparlåga i slutet och gjorde det de visste att de kunde. Känns som att det här kan ge lite nytt liv i programmet och nya idéer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Nu är det här bara en stor gissning, då deras Amazon-program precis börjat filmas. Men jag skulle inte vara så förvånad om Top Gears nerläggning var det bästa som kunde hända för Clarkson, May, Hammonds bilprogram(oavsett kanal och namn). Förutom specialavsnitten de senare åren så tyckte jag att programmet hade tappat en del. Kändes lite som att de gick på sparlåga i slutet och gjorde det de visste att de kunde. Känns som att det här kan ge lite nytt liv i programmet och nya idéer.

Exakt min åsikt! Blir nog skitbra det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Nu är det här bara en stor gissning, då deras Amazon-program precis börjat filmas. Men jag skulle inte vara så förvånad om Top Gears nerläggning var det bästa som kunde hända för Clarkson, May, Hammonds bilprogram(oavsett kanal och namn). Förutom specialavsnitten de senare åren så tyckte jag att programmet hade tappat en del. Kändes lite som att de gick på sparlåga i slutet och gjorde det de visste att de kunde. Känns som att det här kan ge lite nytt liv i programmet och nya idéer.

Japp faktiskt med dig i dom tankarna med. Först ledsen att det lades ner, men nu hoppfull om det nya
Dessutom kommer jag att titta vidare på TopGear med nya presentatören med.
Blir ju mer att titta på bara vilket är kul också.
Sen har man ju även Fifth gear, men inte kollat på dem på några år. Dom lades ju ner, men kom igång igen om ja inte minns fel.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Nu är det här bara en stor gissning, då deras Amazon-program precis börjat filmas. Men jag skulle inte vara så förvånad om Top Gears nerläggning var det bästa som kunde hända för Clarkson, May, Hammonds bilprogram(oavsett kanal och namn). Förutom specialavsnitten de senare åren så tyckte jag att programmet hade tappat en del. Kändes lite som att de gick på sparlåga i slutet och gjorde det de visste att de kunde. Känns som att det här kan ge lite nytt liv i programmet och nya idéer.

Håller med dig till fullo.
Tror dock att "gamla" Top Gear med Chris Evans kan bli riktigt intressant att titta på också, då han är en väldigt stor bilfanatiker och verkar vilja göra något mer seriöst än vad det var med Clarkson och gänget.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Håller med dig till fullo.
Tror dock att "gamla" Top Gear med Chris Evans kan bli riktigt intressant att titta på också, då han är en väldigt stor bilfanatiker och verkar vilja göra något mer seriöst än vad det var med Clarkson och gänget.

Låter inte det som ett helt vanligt bilprogram om det blir mera seriöst, som t.ex. Fifth Gear?
Sedan ryktena om att han ska vara den ende presentatören låter inte så positivt heller. Han säger att det är för att om de var flera skulle folk genast jämföra med trion. Kritikerna säger att det är för att hans ego är för stort. Jag kommer väl nog att se några avsnitt, men mina förväntningar är låga.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

för er som missar så har Matt Le blanc (Joey från Vänner) blivit bekräftad som programledare för "nya" top gear tillsammans med Chris Evans.

Jag gillar vänner samt episodes men jag blev inte alls hype på att se han i top gear...

någon som vet något nytt om den gamla trions nya show? när är det tänkt att sändas?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hajvan:

för er som missar så har Matt Le blanc (Joey från Vänner) blivit bekräftad som programledare för "nya" top gear tillsammans med Chris Evans.

Jag gillar vänner samt episodes men jag blev inte alls hype på att se han i top gear...

någon som vet något nytt om den gamla trions nya show? när är det tänkt att sändas?

Har bara hört "late 2016" så någon gång i slutet av året.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Dom får ta och göra en rerun på Trafikmagasinet. Det va grejer det

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

James May har väl sagt i intervjuer att nya programmet förmodligen kommer att dra igång i höst.
Att Leblanc är med i Top Gear bryr jag mig inte det minsta om, då den showen är slut i mina ögon, kan inte komma på en enda person som skulle "värvas" som skulle kunna få mig att kanske se nåt avsnitt.

Permalänk
Medlem

Nu är alla programledare klara för nya Top Gear. Kan ju faktiskt bli rätt intressant.
Det blir Sabine Schmitz, Chris Harris, Eddie Jordan, Rory Reid, Chris Evans, Matt LeBlanc och Stig. Premiär i Maj

http://www.topgear.com/car-news/top-gear-tv/meet-your-new-top...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nu är alla programledare klara för nya Top Gear. Kan ju faktiskt bli rätt intressant.
Det blir Sabine Schmitz, Chris Harris, Eddie Jordan, Rory Reid, Chris Evans, Matt LeBlanc och Stig. Premiär i Maj

http://www.topgear.com/car-news/top-gear-tv/meet-your-new-top...

stendött i mina ögon, helt dött..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tycker de saknar mångfald gällande religion. Vart är sikherna, hinduerna och muslimerna? Annars var de ju på rätt spår med alla åldrar och kön. Stig läggs säkert fram som någon form av transa/genderfluid/golvmopp till nästa säsong.

Nej, ingenting här verkar lovande. Alls. Speciellt Sabine Schmitz ger mig herpes på hjärnan varje gång hon ska vara lustig på engelska, något hon helt enkelt inte kan. Chris Evans är en lätt fuktig disktrasa. Eddie Jordan är senil och häver bara ur sig random skit. Det värsta är att han är den lätt roligaste i lineupen.

Skrivet av macroy:

stendött i mina ögon, helt dött..

Värst vad ni var negativa

Jag har i alla fall lite förhoppningar, men man får se det som ett nytt motorprogram och inte Top Gear för då lär man bli besviken.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Top Gear har gått igenom förändringar innan men vi ska vara glada att de 3 musketörerna bryter sig loss och gör sitt egna program istället för att förlita sig på BBC men visst Top Gear kommer garanterat massvis av tittare och kommer inte vara lika roligt längre men vi kanske kommer få lite vettig information inför bilköp istället medans de andra 3 kan fortsätta sitt race i en egen show!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Stig var väl inte en (1) person utan flera olika?

Skrivet av maniac:

Nu är alla programledare klara för nya Top Gear. Kan ju faktiskt bli rätt intressant.
Det blir Sabine Schmitz, Chris Harris, Eddie Jordan, Rory Reid, Chris Evans, Matt LeBlanc och Stig. Premiär i Maj

http://www.topgear.com/car-news/top-gear-tv/meet-your-new-top...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

stendött i mina ögon, helt dött..

Kan bara hålla med Top Gear är just dem 3 som hållt i det i alla år!
Kommer aldrig se ett Top Gear avsnitt igen! det är inte samma sak liksom.