Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Låter era Xbox One också såhär när fläktarna varvar ner några sekunder efter man stängt av boxen?

Ljudet jag pratar om kommer mot slutet.

https://vid.me/XOM0

Mvh J

Korta svaret: nope
Långa svaret: hade den låtit så skulle jag inte blivit nojig för fem öre. Om det är som du säger att du satt micken ända in till Krysslådan.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Låter era Xbox One också såhär när fläktarna varvar ner några sekunder efter man stängt av boxen?

Ljudet jag pratar om kommer mot slutet.

https://vid.me/XOM0

Mvh J

Min fläkt tickar i 10 min när jag startat upp konsolen. Dom har verkligen kass kvalitetskontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Korta svaret: nope
Långa svaret: hade den låtit så skulle jag inte blivit nojig för fem öre. Om det är som du säger att du satt micken ända in till Krysslådan.

På filmen har jag micen väldigt nära. Men just ljudet i slutet när fläkten varvar ner hör jag lätt från soffan 3meter bort. Sen bryr jag mig inte så mycket om själva ljudet, det hörs ju bara när jag inte ska använda konsolen, värre om det låtit hela tiden. Men alla andra säger att deras boxar är knäpptysta så om jag ska chansa på en reparation så är det mest för att fläkten kanske är mer högljudd än andras i vanlig drift också. Jag hör min box svagt från soffan när det är tyst i rummet, även lite vid låg volym.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Mikrofonen är bara någon cm från boxen. Det är en skiva i. Men ljudet jag undrar över är på slutet precis innan den stängs av . När fläktarna varvar ner. Låter din så också?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah! Nej, min låter inte så.

Permalänk

Alltså, vart tusan är den nedrans konferensen? Hittar inget om eventet som skulle vara igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Min gör inte det iaf.
Är du säker på att det är fläkten och inte den optiska enheten?

Skrivet av Doktor_Krall:

Korta svaret: nope
Långa svaret: hade den låtit så skulle jag inte blivit nojig för fem öre. Om det är som du säger att du satt micken ända in till Krysslådan.

Skrivet av anon5930:

Ah! Nej, min låter inte så.

Har ni era Xbox One i energisparläge eller standby? För sätter jag på standbyläget så får jag inte det där fläktljudet när boxen "stängs av". Om ni har i standby kan nån pröva att sätta på energisparläget och lyssna om ni får samma ljud? Vill inte skicka in den i onödan.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Någon har koll på vilken dag nästa månads gratisspel släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@Jaxione:
Inget jag tänkt på iaf, men har du skrivit till MS? Fråga vad de tycker

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Har ni era Xbox One i energisparläge eller standby? För sätter jag på standbyläget så får jag inte det där fläktljudet när boxen "stängs av". Om ni har i standby kan nån pröva att sätta på energisparläget och lyssna om ni får samma ljud? Vill inte skicka in den i onödan.

Ingen aning ärligt talat. Men den startar rätt fort så antar att jag kör den i standby-läget.

Får se om jag testar senare. Då jag kört min Xbox One både med standby-läge och avstängning och typ aldrig hört fläkten på två meters avstånd så är jag rätt säker på att min lär vara tyst även nu.

Skrivet av KKay:

Någon har koll på vilken dag nästa månads gratisspel släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen dag 1 eller dag 16, beroende på när i månaden spelet släpps. Imorgon, måndag, är sista dagen att plocka två av titlarna som är tillgängliga nu. På tisdag ersätts dessa med två nya titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingen aning ärligt talat. Men den startar rätt fort så antar att jag kör den i standby-läget.

Får se om jag testar senare. Då jag kört min Xbox One både med standby-läge och avstängning och typ aldrig hört fläkten på två meters avstånd så är jag rätt säker på att min lär vara tyst även nu.

Antingen dag 1 eller dag 16, beroende på när i månaden spelet släpps. Imorgon, måndag, är sista dagen att plocka två av titlarna som är tillgängliga nu. På tisdag ersätts dessa med två nya titlar.

Tusen tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon har koll på vilken dag nästa månads gratisspel släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

On Xbox One, Xbox Live Gold members can download Sherlock Holmes: Crimes and Punishment ($29.99 ERP) for free during the month of March. Lords of the Fallen ($39.99 ERP) will be available as a free download from March 16th to April 15th.

http://majornelson.com/2016/02/23/xbox-live-games-with-gold-f...

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Hur kan man plocka hem ett 360 spel på games with gold utan att man har ett kreditkort inlagt? Man skickas ju vidare till xbox marketplace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingen aning ärligt talat. Men den startar rätt fort så antar att jag kör den i standby-läget.

Får se om jag testar senare. Då jag kört min Xbox One både med standby-läge och avstängning och typ aldrig hört fläkten på två meters avstånd så är jag rätt säker på att min lär vara tyst även nu.

Antingen dag 1 eller dag 16, beroende på när i månaden spelet släpps. Imorgon, måndag, är sista dagen att plocka två av titlarna som är tillgängliga nu. På tisdag ersätts dessa med två nya titlar.

Nej du behöver absolut inte hålla på och mecka Vill bara vet om det är värt att skicka in den eller inte. Chattade med microsoft och dom tyckte jag skulle skicka in den. Men det tycker dom alltid + att dom vägrade lyssna eller kolla videon så dom har ingen aning om exakt vad jag har för bekymmer. Är därför rädd att dom tar in den och inte tycker dom hittar något fel och sen skickar tillbaka den igen, i värsta fall i sämre skick än jag skickade in den i.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Någon som har preview invite att ge bort?
Såg att nya previewen har möjlighet att köpa 360 spel i storen.

Permalänk
Inaktiv

Eurogamers Digital Foundry har testat Xbox One med standardhårddisken, en SSHD och en SSD i ett par olika titlar för att se hur det påverkar laddningstiderna. Kan vara intressant läsning då valet av lagring trots allt dyker upp då och då.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-should-...

Permalänk
Medlem

Jag förespråkar alltid SSD så långt det går även till konsoler.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Den dagen då konsolerna kommer med SSD as standard köper jag min nästa.
Vem vet, i takt med att pris/gb sakteliga sakteliga börjar närma sig vanliga mekaniska hårddiskar så kanske det är läge för PS5 & XBOX 2? eller vad namnet nu blir.
Lanseringsfönstret för de senaste generationens konsoler från sina föregångare var 7-8 år. 8 år för XBOX 360 till ONE (maj 2005-maj 2103) och 7 år för PS3 till PS4 (november 2006-november 2013). Om vi utgår från att dagens konsoler inte kommer ersättas åtminstone förrän 2020 kanske, vid det laget borde väl SSD ha nästintill ersatt HDD eller vad tror ni?
Vad tror ni, tror ni att nästa generations konsoler kommer använda sig av SSD till förmån för vanliga diskar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Jag förespråkar alltid SSD så långt det går även till konsoler.

Jo, instämmer. Inte så sugen på att stoppa in en i min, priset för ens en SSD runt 500GB blir ganska hög och då får man fortfarande ont om utrymme till de rätt stora spelen. SSHD är väl kanske lämpligare i mitt fall men personligen upplever jag dessa diskar som rätt meningslösa. Har nog hellre en ren HDD eller SSD istället.

Skrivet av Adam West:

Den dagen då konsolerna kommer med SSD as standard köper jag min nästa.
Vem vet, i takt med att pris/gb sakteliga sakteliga börjar närma sig vanliga mekaniska hårddiskar så kanske det är läge för PS5 & XBOX 2? eller vad namnet nu blir.
Lanseringsfönstret för de senaste generationens konsoler från sina föregångare var 7-8 år. 8 år för XBOX 360 till ONE (maj 2005-maj 2103) och 7 år för PS3 till PS4 (november 2006-november 2013). Om vi utgår från att dagens konsoler inte kommer ersättas åtminstone förrän 2020 kanske, vid det laget borde väl SSD ha nästintill ersatt HDD eller vad tror ni?
Vad tror ni, tror ni att nästa generations konsoler kommer använda sig av SSD till förmån för vanliga diskar?

Bara om priset på SSD-lagringen är lägre än priset för HDD. Vilket känns rätt osannorlikt. Samtidigt, skulle spelen verkligen kräva prestandan en SSD har så vore det nog inte helt omöjligt. Spelkonsollerna är så pass prismässigt pressade att det inte finns utrymme för det.

Inget som hindrar Microsoft och Sony att börja använda SSD'er idag i de mer påkostade modellerna. Microsoft kör SSHD på 1TB i Xbox One Elite men inget paket finns på marknaden där en riktig SSD är förinstallerad vad jag vet.

Förhoppningsvis så har priserna på SSD kommit rätt nära priserna för HDD när det är dags nästa gång. Vore verkligen fint med kortare laddningstider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bara om priset på SSD-lagringen är lägre än priset för HDD. Vilket känns rätt osannorlikt. Samtidigt, skulle spelen verkligen kräva prestandan en SSD har så vore det nog inte helt omöjligt. Spelkonsollerna är så pass prismässigt pressade att det inte finns utrymme för det.

Inget som hindrar Microsoft och Sony att börja använda SSD'er idag i de mer påkostade modellerna. Microsoft kör SSHD på 1TB i Xbox One Elite men inget paket finns på marknaden där en riktig SSD är förinstallerad vad jag vet.

Förhoppningsvis så har priserna på SSD kommit rätt nära priserna för HDD när det är dags nästa gång. Vore verkligen fint med kortare laddningstider.

Varför tror du att det är osannolikt? De flesta rapporter jag sett läst så verkar s.k experter och analytiker eniga om att flashbaserad lagring till slut kommer att gå om traditionella diskar. Visst görs det framsteg inom det mekaniska segmentet också, med heliumfyllda diskar och allt vad det är.
Jag tror personligen att det allra största hindret som sagt fortfarande är priset, eller det borde rimligtvis egentligen vara det enda hindret då flashdiskar inte har några direkta nackdelar gentemot mekaniska vad jag vet.
I dagens läge är det ju så klart inte aktuellt med att försöka stoppa in en 1TB SSD för 2700:- gentemot vad en hederlig mekanisk disk kostar, dvs under 500:-
Men om några år så kanske priset/gb på ssd har hunnit krympa åtminstone under 1kr/gb, i dagsläget ligger det som billigast strax under 3kr/gb, nämligen 2.79
Bara att ha is i magen helt enkelt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Varför tror du att det är osannolikt? De flesta rapporter jag sett läst så verkar s.k experter och analytiker eniga om att flashbaserad lagring till slut kommer att gå om traditionella diskar. Visst görs det framsteg inom det mekaniska segmentet också, med heliumfyllda diskar och allt vad det är.
Jag tror personligen att det allra största hindret som sagt fortfarande är priset, eller det borde rimligtvis egentligen vara det enda hindret då flashdiskar inte har några direkta nackdelar gentemot mekaniska vad jag vet.
I dagens läge är det ju så klart inte aktuellt med att försöka stoppa in en 1TB SSD för 2700:- gentemot vad en hederlig mekanisk disk kostar, dvs under 500:-
Men om några år så kanske priset/gb på ssd har hunnit krympa åtminstone under 1kr/gb, i dagsläget ligger det som billigast strax under 3kr/gb, nämligen 2.79
Bara att ha is i magen helt enkelt

Jag tror det är osannolikt då flashpriserna sjunker lite för sakta för att komma tillräckligt nära. Nu kan förvisso konsolltillverkarna troligen få rätt bra priser ändå med tanke på hur mycket konsoller som masstillverkas. Men jag tvivlar lite men samtidigt hoppas jag förstås att vi får se en skaplig prisreduktion snart nog. 2kr/GB borde inte vara omöjligt inom något år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tror det är osannolikt då flashpriserna sjunker lite för sakta för att komma tillräckligt nära. Nu kan förvisso konsolltillverkarna troligen få rätt bra priser ändå med tanke på hur mycket konsoller som masstillverkas. Men jag tvivlar lite men samtidigt hoppas jag förstås att vi får se en skaplig prisreduktion snart nog. 2kr/GB borde inte vara omöjligt inom något år.

Ja, 2kr/gb känns som att det vore rimligt att nå inom 2 år som du säger, priserna och tiden när vi får se dom ligga under 1kr/gb som dagens diskar känns tyvärr som att det ligger åtminstone en 5-6 år framåt i tiden.
Men men, fingers crossed in hopes for the best

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite nya siffror ang ssd's prisfall, det går snabbt nu http://computersweden.idg.se/2.2683/1.652069/ssd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lionhead Studios läggs ner och utvecklingen Fable Legends upphör

http://news.xbox.com/2016/03/07/microsoft-studios-changes-uk-...

Edit: Kan tillägga att jag inte var så intresserad a Fable Legends men gillade Fable 2-3. (har inte spelat 1:an) Jag kan tänka mig att det kanske är dyrt att utveckla spel i Storbritannien, låg hype kring Fable Legends och låg ambition för projektet kan vara orsak att de läggs ner, eller vad tror ni?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Lite nya siffror ang ssd's prisfall, det går snabbt nu http://computersweden.idg.se/2.2683/1.652069/ssd

Skickades från m.sweclockers.com

De gör konstiga jämförelser, exempelvis 120GB SSD mot 500GB HDD.

Riktigt trist.

Speciellt Fable 2 gillade jag också. 1an och 3an var helt okej men inte riktigt i samma klass. Spelen sedan dess har inte intresserat mig lika mycket men nog har man hoppats på att få se mer. Intressant att se om vi får se en ny numrerad del från någon av Microsofts andra studior framöver.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en Elite kontroll. Får nog den imorgon.
Ska bli kul att prova den med Division imorgon ☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De gör konstiga jämförelser, exempelvis 120GB SSD mot 500GB HDD.

Riktigt trist.

Speciellt Fable 2 gillade jag också. 1an och 3an var helt okej men inte riktigt i samma klass. Spelen sedan dess har inte intresserat mig lika mycket men nog har man hoppats på att få se mer. Intressant att se om vi får se en ny numrerad del från någon av Microsofts andra studior framöver.

Jo håller med, att man enbart får 1/3 lagring för snart samma pris är ju en sak. Men det visar ju som sagt att det går åt rätt håll
Det ska till nåt revolutionerande om mekaniska diskar ska överleva dödsstöten från SSD i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När skulle windows 10 komma till xbox. Tyckte jag läste att den skulle ha kommit hösten.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma:
Har funnits sen i höstas?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@Zyzlite:
Har det, har inte märkt att det skulle ha uppdaterats, ser ut som det gjorde från början, använder den inte jättemycket, men kollar lite film och så, dock tanken är att börja använda mer, har bara inte haft tid.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har vi några som köpt "The Division" och kan rekommendera det?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"