Permalänk
Medlem

Vilken av dessa laptops? <10k

Behov: Surfa, streama filmer (i sängen och soffan), lättare spel typ LoL, Sims. Lite programmering också.
Vill har: kvalitet. Att inte dator går sönder efter 2 år.
Snabbt och lång batteritid (vid typ bara surf att det är 5+ timmar.)
Budget: under 10 000 kr.

Har skalat ner listan med laptop till dessa tre.

Asus Tveksam till vikten och ljudet.
Acer Tveksam på kvaliteten.
Asus 2 Tveksam till datorkraften och skärmstorleken.

Vill helst veta negativa saker om laptop.
Om de är några dolda fel som är på laptopen som inte syns på pappret.

Rubrik redigerad enl § 3.1 // MOD
Permalänk

För det första borde du nog bestämma dig om du vill ha en portabel eller släpbar dator. Två av alternativen var 15 tummar medans en var 13tum. Om du bara vid enstaka tillfällen ska flytta på den mer än i hemmet skulle jag satsa på 15 tummare. Skönare att sitta framför en längre stund enligt mig.

Dessutom om du vill spela spel så se till att ha ett dedikerat grafikkort. Även här faller 13tummaren bort pga intel grafik.

Utav de två andra hade jag nog valt Acern. Min erfarenheter av Acer har varit bra och den har ett starkare grafikkort (GTX960M GDDR5) samt en större SSD. ASUSen har en nyare processor men rätt mycket svagare grafikkort (GTX950M GDDR3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippson69:

För det första borde du nog bestämma dig om du vill ha en portabel eller släpbar dator. Två av alternativen var 15 tummar medans en var 13tum. Om du bara vid enstaka tillfällen ska flytta på den mer än i hemmet skulle jag satsa på 15 tummare. Skönare att sitta framför en längre stund enligt mig.

Dessutom om du vill spela spel så se till att ha ett dedikerat grafikkort. Även här faller 13tummaren bort pga intel grafik.

Utav de två andra hade jag nog valt Acern. Min erfarenheter av Acer har varit bra och den har ett starkare grafikkort (GTX960M GDDR5) samt en större SSD. ASUSen har en nyare processor men rätt mycket svagare grafikkort (GTX950M GDDR3).

Hur är kvaliteten på Acer?
Har hört att det är budgetmärke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Acer har precis som nästan alla andra märken mer eller mindre påkostade modeller. Jag tycker dock att Acer ger mycket för pengarna och kvalitén på deras mer påkostade modeller tycker jag är god.

Dock kan jag inte garantera kvalitet (vilket jag inte skulle göra för något märke)