Call of Duty Black Ops 3 tråden

Permalänk
Medlem

Ni som har ett 980ti, vad har ni för FPS i vilken upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Har skummat igenom tråden utan att hitta lösning på mitt problem, är det möjligtvis någon som sitter på en lösning?

Mitt spel verkar krasha något förjävligt. Hela skärmen blir svart men ljudet fortskrider. Har inga som helst problem med hårdvaran eller några problem i andra spel. GPU/CPU överskrider inte 50*C, dator i sign..

Har hittat fler som löst det genom att sätta prioriteten på high i aktivitetshanteraren eller ändra antal kärnor som körs via config filen. Har dock ingen textrad för att ändra antal kärnor..

Problemet löste sig efter ominstallation av spelet med nedladdning utan avbrott, måste blivit något strul när datorn försatt sig i viloläge under första (och andra) downloaden..

Verkar skoj so far! Heter samma sak på steam om någon vill spela med en übernoob

Permalänk
Medlem

@willeykk: Tusan! Varför laggar du inte för?!

Jag är asdeppig över detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@willeykk: Tusan! Varför laggar du inte för?!

Jag är asdeppig över detta

Kör i de inställningar som var förinställda när jag startade spelet förutom att jag ändrade AA till FXAA istället för Filmic SMAA T2X - verkar flyta på bra i 1440P med render resolution på 80% (förinställt). Vad är det för lagg du upplever? Din burk är ju starkare än min? Eller kan det vara ditt ram-minne som når taket?

Permalänk
Avstängd

Finns det någon som vet varför man tappar kontakten med Bo3 servrarna hela tiden?
Edit: det är inte för att jag har dåligt internet

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Prestanda frågorna var av ren nyfikenhet. Vill bara kolla hur min dator presterar i jämförelse med er andras.

Lagget beror på BO3 servrarna, tyvärr. Det är ibland man kommer in där det går bra ett game eller två, eller åtminstone en stund sen kommer det tillbaka med 400ms spikes. Välkänt problem dock verkar det som =[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@willeykk:

Prestanda frågorna var av ren nyfikenhet. Vill bara kolla hur min dator presterar i jämförelse med er andras.

Lagget beror på BO3 servrarna, tyvärr. Det är ibland man kommer in där det går bra ett game eller två, eller åtminstone en stund sen kommer det tillbaka med 400ms spikes. Välkänt problem dock verkar det som =[

Aha, jag förstår. Du kan dock vara lugn för mina krasher är tillbaks! Du är inte den enda med problem i detta spelet haha. Har inga som helst hårdvaruproblem. Memtest passar utan problem, furmark+prime95 ger inte temperaturer över 60 grader och krashar heller inte - och hårdisken är som ny i crystaldisk diskmark.. Ska testa med beta-drivers om jag hittar några för grafikkortet..

suck.

Permalänk
Avstängd

Det laggar inte alls för mig, eller kraschar. Kör på 1440p 50% allt på low med enbart et grafikkort. Det är sjuuukt snyyyyyggt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Tråkigt! Jag har inga problem alls med spelet i övrigt och då har jag ändå inte installerat nvidias COD driver ännu.

Permalänk

Fortfarande problem med lagg på PS4. Detta har pågått sen release. Vad i helvete gör Sony och 3arch? Sjukt missnöjd med Playstation Network. Jag hade aldrig problem med lagg eller dylikt när jag spelade multiplayer på Xbox 360 via LIVE. Upplever ni som spelar på XBONE lagg eller är ni skonade?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@willeykk:

Tråkigt! Jag har inga problem alls med spelet i övrigt och då har jag ändå inte installerat nvidias COD driver ännu.

Problemet verkar inte ligga i spelet för min del, för det funkar klockrent om jag underklockar mitt grafikkort till 950mhz - inget jag stött på i något annat spel sjukt nog. Börjar väl bli dags för en upgradering till våren iallafall

Permalänk
Medlem

Lirar på PC och det laggar tamef-n jämt. Som när man lirade Quake TF på 56.6 modem lite... värdelöst kodat.

Permalänk
Medlem

Ny patch på 30 MB på PC har förstört spelet totalt. Tappat 40< fps och nu har jag också stutter/lagg. Innan var det hur smooth som helst de gånger det inte var serverlagg.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Om det finns några här som ofta blir disconnectade med meddelandet "Not authorized 5", så kan det bero på att du använder IObits Start menu 8. Byt till classic shell så kommer det funka.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk

Finns det en snöbolls chans i helvetet att man kan få en Steam refund pga ospelbart multiplayer? Laggar som bara den. Sen ser ju grafiken ut som en Quake 3-modd...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte har något lagg? Kom ihåg att testa att lira något overlay, alltså utan MSI Afterburner, Flux eller liknande. Märker ni någon skillnad?

För er som det laggar, är det servarna eller främst client side?

Permalänk
Medlem

Lägg till 'NOCCO' på steam om ni vill lira nån dag! 440spm och 2 i K/D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Flyter helt okej på extra/high/medium med ett 280X. Tråkigt bara att det ser ut som Unreal Tournament 2002 samtidigt som det är sämre flyt än i Battlefront. DICE kan iallafall sin optimering.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Att dom inte gör något åt server lagg är ju skamligt! Borde ju vara olagligt att släppa ett spel som fungerar så här dåligt! Känns som man dör på 1-2 sekunder i en del matcher hinner inte ens ADS:a men Locus fören man är död! Annars är ju spelet riktigt roligt att spela men att alltid veta att man ligger i underläge för att man har 1000/100 lina är ju riktigt tråkigt!
Tror ni det blir mera spelare i mars när dom släpper tools och egna servrar?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Inte haft problem alls med dc eller liknande. Fungerar riktigt fint hittills. Har dock vid 3 tillfällen fått lagg-spikar. Har dock spelar kanske 20-30 timmar.

Kör på högsta upplösning i 1080 med ett R290.. Har konstant 65 fps.

Permalänk
Medlem

spelat mp i 160h+ och idag är det helt ospelbart. Spelat ca 30 min och 80% av matcherna har varit ospelbara!
Pings från 40 ända upp till 300. Även min bror har problem men han sitter ju bredvid mig! xD
Det värsta är att andra spelare är kvar på servarna och spelar klart! Vad är det för gamers idag? Har dom inget lagg?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Verkligen trist med så mycket lagg, upplever det mest när man kör tdm, laggar väldigt sällan på kill confirmed tex skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Ni som har ett 980ti, vad har ni för FPS i vilken upplösning?

Runt 90 Average ligger jag i 1440p med allt på max.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Det låter lite halvskakigt det här. Är det så fortfarande?

Letar efter ett spel som jag kan streama, och jag var rätt bra på MW2 men har inte spelat fps sen dess typ. Är det någon idé att ge sig på det här spelet?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Hur funkar spelet idag, fortfarande problem med lagg.
Lite sugen att testa det men om det bara ska lagga blir man ju förbannad...

Permalänk
Medlem

En del problem med lagg på servrar tyvärr! Invänta DLC och Modtools och serverlist skulle jag säga!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

En del problem med lagg på servrar tyvärr! Invänta DLC och Modtools och serverlist skulle jag säga!

Ja det är så fortfarande, då väntar jag, tack!

Permalänk
Medlem

Brorsan har blockad massor av servers på något sätt. Så joinar jag honom så har jag aldrig lagg längre. Gillar gameplayet jätte mkt men det finns ju en hel del dåligt också som dom måste fixa.
Vi får se när servers och tools kommer......

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Någon som är sugen på att spela bo 3 på ps4? Lägg till EMMASODERBERG isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Brorsan har blockad massor av servers på något sätt. Så joinar jag honom så har jag aldrig lagg längre. Gillar gameplayet jätte mkt men det finns ju en hel del dåligt också som dom måste fixa.
Vi får se när servers och tools kommer......

ja, det räcker med att port forwarda 3074 på tcp och udp så sållar man bort en hel del "laggservrar" dock en del kvarstår, sen får man ju oxå brottas med input lag med jämna mellanrum så det gäller att ha rngeeesus på sin sida oxå

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]