Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Har vi några som köpt "The Division" och kan rekommendera det?

Jodå det är inhandlat men har tyvärr inte hunnit lira det så mycket än ,har en stojjandes 3åring klängandes i hälsenorna
men det lilla jag hunnit lira upp till lvl11 så gillar jag det skarpt dom första lvlarna va lite röriga innan man förstått alla menyerna men nu så och i kväll ska the darkzone utforskas

Permalänk
Medlem

Då har man beställt Forza motorsport 6, tyckte det var bra pris på cdon, 349:- på microsoft kostar den 649:- och på discshop 599:-

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Har vi några som köpt "The Division" och kan rekommendera det?

Har inte köpt det själv men de "Xbox vänner" som köpt det ser ut att spela 24/7

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Då har man beställt Forza motorsport 6, tyckte det var bra pris på cdon, 349:- på microsoft kostar den 649:- och på discshop 599:-

Köpte det också. Via cashbacker och med rabattkod samt cdon+ konto blev det 290:- för det spelet ink frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Permalänk

Sugen på Forza. Hur kul är spelet? Är ratt rekommenderat eller duger det gott med handkontrollen?

Felstavning
Permalänk
Medlem

Blir så galet trött på den här utvecklingen där alla spel är server-beroende! Köpte The Division igår, och har suttit med arbete fram till nu. Tänkte att jag åtminstone kunde få ett par timmars speltid innan det var dags att sova, men näääru - server maintenance.

Gaaaaah! Nötter!

/rage

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ja det är inte roligt när man verkligen vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Sugen på Forza. Hur kul är spelet? Är ratt rekommenderat eller duger det gott med handkontrollen?

Forza 6?
Fysiken känns lite annorlunda jämfört med Forza 4 iaf, men efter jag vant mig så gillade jag det skarpt. Endast kört med kontroll och det har fungerat bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay:
Jag kommer också att bara köra med standard kontrollen, och det har åtminstone funkat på andra bilspel på pc. Så tror det kommer funka här också. Förhoppningsvis får jag mitt ex imorgon eller onsdag.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Sugen på Forza. Hur kul är spelet? Är ratt rekommenderat eller duger det gott med handkontrollen?

Tyckte Forza 6 var precis allt det man hade hoppats på att Forza 5 skulle vara. Men för ett "kul" Forza spel skulle jag personligen rekommendera Horizon 2.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Fick min forza6 idag, installerar den just nu, men hinner nog inte spela så mycket idag. Nu finns det med 10th anniversary bilpaket. Hur är det måste man skriva koden med Xbox, eller kan jag logga in på mitt konto på pc och lägga in koden. Har inte använd xboxen speciellt mycket än.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Dottern sjuk och vab hemma. Perfekt med lite Forza då. Detta är en fantastiskt spel, vilken grafik!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var på tiden att de fixat så man kan köpa 360 spel på XO med. Nu fattas bara en integrerad önskelista så man inte glömmer bort vissa spel som inte köps med en gång.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv

Vad tycker ni om de nya färgerna på Xbox One-kontrollern? Själv är jag rätt sugen på "Copper Shadow" men jag har kontroller så det räcker redan. Skulle väl vara den där Elite-kontrollern om något...

Copper Shadow:

Dusk Shadow:

Permalänk

Tycker de nya färgerna är grymma, har beställt en av varje från Microsoft Store. Nu är det bara en lång väntan...

Permalänk

Behöver tips på bra spel lirade precis klart Arkham Knight och är sugen på ett bra singleplayer spel med bra story.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av freddeeee:

Behöver tips på bra spel lirade precis klart Arkham Knight och är sugen på ett bra singleplayer spel med bra story.

Vilken genre som helst?

Halo är den enda spelserie jag själv tagit mig igenom än så länge. Fallout är iofs bättre på PC, men storyn är ju lika bra oavsett plattform.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Dunder: Ja det spelar ingen roll vill bara ha ett spel som man kan lira länge och följa med spänning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddeeee:

@DunderKlumpen: Ja det spelar ingen roll vill bara ha ett spel som man kan lira länge och följa med spänning

Life is Strange kanske? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3400793
Inget action-spel eller liknande (mer uppleva, undersöka saker, vandra runt och njuta) men mycket bra story och bra stämning spelet igenom.

Dragon Age: Inquisition för 133kr. RPG med allt vad det innebär, gillar du genren så kan det bli många timmar spenderade med detta. http://cdon.se/spel/dragon_age%3a_inquisition-23882880

Minecraft-utgåvan till Xbox One för 79kr kanske kan vara värd en titt om du inte redan har det. Ingen story att snacka om men just detta spel behöver väl inte förklaras heller. http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...

Jag har en utgåva av Life is Strange på väg till min postlåda. Redan spelat PC-utgåvan men ville ha fysisk utgåva till Xbox One också. Blir att spela igenom (minst) en gång till bara den kommer med posten. Mina grannar kommer bli extremt trött på spelets soundtrack dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeeee:

Behöver tips på bra spel lirade precis klart Arkham Knight och är sugen på ett bra singleplayer spel med bra story.

Rise of the Tomb Raider?
Spelar det själv för tillfället, riktigt bra.

Jag håller även på med Mad Max på dator för tillfället, grymt spel det med.

Sen ett lite mindre spel men som enligt många var det bästa spelet som kom ut förra året: Ori and the Blind Forest.
Ujujuj säger jag bara, släppts en definitive edition av spelet precis med som jag ska ge mig på senare.

Ett annat spel i samma stuk som ori är Child of Light, fruktansvärt bra spel.

Det spel som blev GOTY förra året kan även rekommenderas, även fast jag inte gett mig på det ännu: Witcher 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeeee:

@DunderKlumpen: Ja det spelar ingen roll vill bara ha ett spel som man kan lira länge och följa med spänning

Då är the witcher 3 gjort för dig. Det går inte med ord att beskriva hur bra detta spel är

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wranzzon:

Då är the witcher 3 gjort för dig. Det går inte med ord att beskriva hur bra detta spel är

Instämmer helt om Witcher 3, lätt förra årets bästa spel för mig. Tätt följt av Life is Strange och Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

EDIT: Witcher 3 kostar 249kr för digital utgåva på Xbox-butiken nu i vårrean.

Permalänk

Tack för svaren! Blir nog Witcher 3 och nått fps spel så man kan varva lite nån som lirat nya rainbow seige?

Permalänk
Inaktiv

April blir en riktigt bra Games with Gold-månad:

Xbox One:
Sunset Overdrive och The Wolf Among Us

Xbox 360:
Dead Space och Saints Row IV

Vi Xbox One-ägare får som vanligt spela alla fyra spelen.

http://kotaku.com/sunset-overdrive-dead-space-headline-xboxs-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

April blir en riktigt bra Games with Gold-månad:

Xbox One:
Sunset Overdrive och The Wolf Among Us

Xbox 360:
Dead Space och Saints Row IV

Vi Xbox One-ägare får som vanligt spela alla fyra spelen.

http://kotaku.com/sunset-overdrive-dead-space-headline-xboxs-...

"Vi Xbox One-ägare får som vanligt spela alla fyra spelen. :)"
Kan inte hålla med dig om att det är "som vanligt", vi har tidigare endast fått Xbox One spelen, då Xbox 360 spelen kräver att man anger kreditkort. Har de ändrat det nu sista veckan alltså?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

"Vi Xbox One-ägare får som vanligt spela alla fyra spelen. :)"
Kan inte hålla med dig om att det är "som vanligt", vi har tidigare endast fått Xbox One spelen, då Xbox 360 spelen kräver att man anger kreditkort. Har de ändrat det nu sista veckan alltså?

Xbox 360-spelen är Xbox One-kompatibla sedan ett par månader tillbaks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Xbox 360-spelen är Xbox One-kompatibla sedan ett par månader tillbaks.

Ja, jag vet att det finns Xbox One kompatibla spel.

Men vid ett "köp" av Xbox 360 spelen så kräver de att man ska koppla kreditkort/kontokort till Microsoft kontot.
I alla fall via http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/games-with-gold

Klicka ex "ladda newr från Xbox stor" på Borderlands, så kommer den neka om man inte har kreditkort/kontokort kopplat, och spelen dyker inte upp i Xbox One listan vid "games with gold" heller. Eller måste man söka upp de manuellt på Xbox One i butiken för att hitta dem?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Ja, jag et att det finns Xbox One kompatibla spel.

Men vid ett "köp" av Xbox 360 spelen så kräver de att man ska koppla kreditkort/kontokort till Microsoft kontot.
I alla fall via http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/games-with-gold

Klicka ex "ladda newr från Xbox stor" på Borderlands, så kommer den neka om man inte har kreditkort/kontokort kopplat, och spelen dyker inte upp i Xbox One listan vid "games with gold" heller. Eller måste man söka upp de manuellt på Xbox One i butiken för att hitta dem?

Och? Känns som det var rätt uppenbart vad jag syftade på med formuleringen i inlägget. Huruvida man har betalkort kopplat är rätt irrelevant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Och? Känns som det var rätt uppenbart vad jag syftade på med formuleringen i inlägget. Huruvida man har betalkort kopplat är rätt irrelevant.

Nej. För vi Xbox One innehavare får det endast om man har kreditkort kopplat.
Mot Xbox One spelen som går att "köpa" oavsett om man har kreditkort eller inte kopplat, rätt korkat beslut av Microsoft att tillåta det ena men inte det andra. Troligen för att folk ska köpa värdecheckar för att sedan köpa spelen till ordinarie pris

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Nej. För vi Xbox One innehavare får det endast om man har kreditkort kopplat.
Mot Xbox One spelen som går att "köpa" oavsett om man har kreditkort eller inte kopplat, rätt korkat beslut av Microsoft att tillåta det ena men inte det andra. Troligen för att folk ska köpa värdecheckar för att sedan köpa spelen till ordinarie pris

Du missade poängen rätt rejält.