SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Köpte en Seiko Sarb035 från Japan för ca 1 år sedan som jag använder dagligen. Har bytt till läderband då jag tycker det är bekvämare. Det är en automatisk klocka vilket jag tycker är sådär för en vardaglig klocka som bara ska funka och visa rätt tid. Är därför sugen på en Grand Seiko Quartz. Lånade bilder med man får en idé, dock är mitt läderband mycket mörkare.

Mycket snygg den där! Ser ut som en japansk Datejust!

Skrivet av fesen:

@mudde: kan visa senare.
Nja vettefan hur bra det blir med läderband men det kanske är värt att byta men är sugen på en 45mm klocka, min Seiko är "bara" 43...

Har du riktigt maffiga handleder eller gillar du helt enkelt överdimensionerade klockor?
Är själv glad över att klockmodet verkar vara på väg tillbaka till mer normala storlekar efter några år av ibland skämtsamt stora klockor, ofta på personer med smala handleder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Mycket snygg den där! Ser ut som en japansk Datejust!

Har du riktigt maffiga handleder eller gillar du helt enkelt överdimensionerade klockor?
Är själv glad över att klockmodet verkar vara på väg tillbaka till mer normala storlekar efter några år av ibland skämtsamt stora klockor, ofta på personer med smala handleder.

45 räcker gott,50 är för fläskigt. Är 190 lång och har rätt grov benstomme 40 hade nog varit fel på min arm tex lite beroende på modell.
Förstår mig inte på för stora saker alls.

Permalänk
Medlem

Fick en Certina DS Caimano automatiskt klocka från min fru i födelsedagspresent förra året, riktigt nöjd med den! Har alltid haft en förkärlek för Certina då min far alltid bar Certina klockor

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

En Polar M400 pulsklocka, tränar dagligen så den hänger med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Hamilton Ventura

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk

Piratkopierad Lancaster klocka

Dag/datum visarna är "falska" och fungerar inte men är inte förvånad, är väl ganska standard på förfalskade klockor.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

Pebble Time Steel

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

De två klockor jag använder mest just nu:

Tissot PRS 516 - Gillar verkligen tyngden i denna

Min nya favorit - Laco Zweibrücken

Permalänk
Medlem

SKX007:an börjar kännas lite ofräsch, hur går ni till väga när ni rengör era klockor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Kampfschwimmer uhr

http://www.mobforradet.se/artikel.php?id=17

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk

Köpt en låda till mina klockor. Lite gott o blandat.

Watchbox by Leo Andersson, on Flickr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Snygg klocka, men beskrivningen var inte den bästa:

Citat:

En exakt replik av ett av världens mest kända militära ur
Den klocka som erbjöds medlemmarna i Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek överensstämde i alla yttre specifikationer med det ur som de tyska attackdykarna tilldelades. Den är således att betrakta som en exakt historisk replik. Precis som för de tyska Kampfschwimmer är inte detta en klocka som är tillgänglig för alla, utan det är en begränsad och numrerad upplaga i maximalt 999 exemplar – varför först till kvarn gäller.

Intressant med en så exakt replika av ett quartz-urverk på armbandsur från andra världskriget! Speciellt då Seiko släppte det första Quartz-armbandsuret 1969.

Citat:

En verkligt påkostad klocka
...Vet du vad safirglas är för något? Det framställs av syntetisk safir gjord av aluminiumoxid (Al2O3), som är färglöst och när polerat genomskinligt. Det är extremt hårt och går endast att repa eller skära med diamant, safir eller rubin.

Det används bara på de mest exklusiva klockorna – för det kostar. Men de använder alltid plant safirglas – av kostnadsskäl. Tyska Kampfschwimmer hade dock i original kupat glas. Så jag har beställt exakt samma kupade glas – i syntetisk safir. Och ett kupat safirglas kostar tre gånger så mycket att tillverka som ett plant.

Även där - en klocka från andra världskriget med safirglas?
De överdriver också exklusiviteten idag. Det är ofta de billigaste klockorna och många klädmärkesklockor som i dagsläget som inte har safirglas om de inte medvetet valt bort det.
Under andra världskriget vore det dock sensationellt!

Permalänk
Medlem

Favoriten just nu är en Bulova Accutron R.R Approved från -75.

Fixade till bilden.
Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av mudde:

Snygg klocka, men beskrivningen var inte den bästa:
Intressant med en så exakt replika av ett quartz-urverk på armbandsur från andra världskriget! Speciellt då Seiko släppte det första Quartz-armbandsuret 1969.

Även där - en klocka från andra världskriget med safirglas?
De överdriver också exklusiviteten idag. Det är ofta de billigaste klockorna och många klädmärkesklockor som i dagsläget som inte har safirglas om de inte medvetet valt bort det.
Under andra världskriget vore det dock sensationellt!

Undras om flygexperten tänkt på att kampfschwimmerklockan skall vara vattentät?

Har ingenting emot historiska-replikor men hans beskrivning var lite väl att ta i. Det låter som att han tillverkat klockan själv och inte har sparat några kostnader alls. Tycker att det är anmärkningsvärt att det inte står om dykarklockan är vattentät eller varifrån den kommer. Gissningsvis skulle jag säga att den antagligen kommer ifrån kina eller korea där man kan köpa motsvarande fast bättre för en 500ing. Hörde ryktesvägen att de såldes för 2500kr, och om de kommer från kina eller korea, har quartzverk, inte är vattentät, kallas för exakt kopia istället för hommage, faktiskt såldes för 2500kr så tycker jag att det är snudd på bedrägeri.

Men snygg klocka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Undras om flygexperten tänkt på att kampfschwimmerklockan skall vara vattentät?

Reagerade också på att det varken på sidan eller, som brukligt, på klockan står att "attackdykarklockan" är vattentät. Det kanske ansågs mindre tidsenligt än safirglas och quartz?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KKay:

http://i.imgur.com/oisU1xh.jpg

SKX007:an börjar kännas lite ofräsch, hur går ni till väga när ni rengör era klockor?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite såpa, lite vatten och använd en mjuk tandborste. Torka av sedan med en mikrofiberduk. Typ så jag brukar göra.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Första dagen med min nya Polar V800

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Lite såpa, lite vatten och använd en mjuk tandborste. Torka av sedan med en mikrofiberduk. Typ så jag brukar göra.

Lite i dom banorna jag funderade Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Vi får köra en review på våra (troligtvis) fake klockor när dom dyker upp

Jag fick två av mina tre klockor igår!
Två olika färger av MVMT. Den jag har på mig är helsvart, lite svårt att läsa vad klockan är men det är fashion och på dagen är det inga problem!

Lädret känns som riktigt läder och den känns bra i kvalitet överhuvudtaget

Får se när jag får min Daniel Wellington (kopia)

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Breitling Avenger Yellow Code 376/1000 ex

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Fick ärva morfars gamla klockor, precis hämtat!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag fick två av mina tre klockor igår!
Två olika färger av MVMT. Den jag har på mig är helsvart, lite svårt att läsa vad klockan är men det är fashion och på dagen är det inga problem!

Lädret känns som riktigt läder och den känns bra i kvalitet överhuvudtaget

Får se när jag får min Daniel Wellington (kopia)

http://huligan.se/files/image%20%282%29.jpeg

Fick mina MVMT kopior nyligen, men man får ju vad man betalar för
Den svarta känns som riktigt skräp. Kommer nog inte hålla mer än någon vecka Och tiden går nästan inte att läsa av. Helt oanvändbart skräp helt enkelt, tyvärr..

Den vita ser mycket bättre ut, även om den också känns riktigt billig (vilket den också var). Bättre armband, men konstläder såklart den med. Kineserna har även graverat in loggan på kronan vilket den svarta saknar. Håller tiden bra och går att använda i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Fick mina MVMT kopior nyligen, men man får ju vad man betalar för
Den svarta känns som riktigt skräp. Kommer nog inte hålla mer än någon vecka Och tiden går nästan inte att läsa av. Helt oanvändbart skräp helt enkelt, tyvärr..

Den vita ser mycket bättre ut, även om den också känns riktigt billig (vilket den också var). Bättre armband, men konstläder såklart den med. Kineserna har även graverat in loggan på kronan vilket den svarta saknar. Håller tiden bra och går att använda i alla fall.

http://i.imgur.com/3qdFvHX.jpg
http://i.imgur.com/3GFRlJJ.jpg
http://i.imgur.com/ChjUrhq.jpg
http://i.imgur.com/nrhGLSY.jpg

Håller med om att det är galet svårt att se vad klockan är på den svarta. Men du har fått något annat klockarmband till din svarta. Jag har likadant armband som du har på din vita klocka på min svarta. Men visst är det så, man får vad man betalar för. Jag behövde slit och slängklockor och detta är precis det

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

http://www.ladda-upp.se/files/2016/b186979.jpg

Breitling Avenger Yellow Code 376/1000 ex

Now that's a real clock!
Törs man fråga hur mycket du fick ge?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Fitbit blaze i helgen så den sitter på armen i princip 24/7 just nu, mycket intressant pryl.

Hämtade även två klockor till päronen för 2-3 veckor sedan. Två riktigt underbara godingar!

Permalänk
Medlem

VISA heter min klocka. Urgammal och sliten så mässingen lyser igenom. Tror jag köpt den på ClasOhlson i tidernas begynnelse. Fortsätter att fungera efter oräkneliga batteribyten och håller tiden exakt. Börjar undra om det är jag eller klockan som skall lägga av först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Now that's a real clock!
Törs man fråga hur mycket du fick ge?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då det var faktiskt en pinsamt bra affär. Gav 20.000 kr för den av en stackare som behövde pengar snabbt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Varvar mellan en Garmin Fenix 3 och en Motorola 360

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Seiko Titanium 7n42-8090 som jag fick från jobbet för att jag jobbade millenniumnatten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Mycket fina klockor här!
Själv har man en digital Casio för cirka 200:- funderar dock på att uppgradera till någon med batman på hittar dock bara modeller med barnstorlekar var jag än tittar, någon som har tips?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT