Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc Midi R1 MOD

Efter 6år´s torka av mitt datorintresse så har man nu skaffat sambo och lagt krogen bakom sig,
vilket väckte en gammal hobby till liv.

Jag tröttnade på mitt Fractal Design Arc Midi och hur jag hade det inuti det.
Istället för att köpa nytt chassi så börjar jag med att göra något "roligare" med det jag har.
Då mitt intresse för datorer började för många år sen av att jag moddade gamla skit-chassin för att få ner temperaturerna så gott jag kunde så var det så jag lärde mig att skruva med datorer genom att bränna allt från mobos till grafikkort med hemmabyggen och kassa komponenter. Till den här modden så tänker jag inte lägga några stora summor då jag bara vil skapa en liten förändring på chassit och looken.
Men det finns allt en liten pojkdröm i mig som vill ha fria kostnader för ett datorbygge.

Specs:
MSI P67A-GD55 REV B3
Intel Core i5 2500K 4,5GHz
Corsair Hydro H60
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE
Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ
Corsair SSD Force GT 120GB
Cooler Master Silent Pro m2 720w PSU
Fractal Design Arc Svart

Besök galleriet här

Visa signatur

| MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,7GHz | Corsair Hydro H60 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair SSD Force GT 120GB | Cooler master silent pro m2 720w psu | Fractal Design Arc Svart | Samsung 2233rz 120hz 3D |

Permalänk
Medlem

Även om jag cringe'ade lite när jag tänkte på hur mycket damm som kommer samlas så blev resultatet onekligen mycket snyggt, jävligt smart idé med solfilmen!

Permalänk

Jag får säga att det var ett av de snyggare plexiglas sido modden jag sett i mina dar. Det ända du behöver göra nu är att korta av chassi så det blir lite kortare

Permalänk
Medlem

@übergumgum:
Jävligt intressant idé!! Tack för den kompis.

Visa signatur

| MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,7GHz | Corsair Hydro H60 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair SSD Force GT 120GB | Cooler master silent pro m2 720w psu | Fractal Design Arc Svart | Samsung 2233rz 120hz 3D |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

En fråga dock, är magneter verkligen ett bra sätt att fästa hårddiskar? Kanske bara jag som fått för mig att det kan bli problem..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Ser riktigt bra ut!

En fråga dock, är magneter verkligen ett bra sätt att fästa hårddiskar? Kanske bara jag som fått för mig att det kan bli problem..

Tror inte det är så starka magneter i de där remsorna, borde vara lugnt (även om det inte är att rekommendera)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Ser riktigt bra ut!

En fråga dock, är magneter verkligen ett bra sätt att fästa hårddiskar? Kanske bara jag som fått för mig att det kan bli problem..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lowngcawt:

Tror inte det är så starka magneter i de där remsorna, borde vara lugnt (även om det inte är att rekommendera)

Som överstående sa, Magneterna är väldigt klena. Ssdn har ju plastöverdrag och hddn ligger ju i en hårddisksvagga så magneten är inte tejpad direkt på. Så jag tror inte det är någon fara..

Visa signatur

| MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,7GHz | Corsair Hydro H60 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair SSD Force GT 120GB | Cooler master silent pro m2 720w psu | Fractal Design Arc Svart | Samsung 2233rz 120hz 3D |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat! För att att vara så pass enkla ingrepp har du lyft burken enormt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Magnet tejp o plexiplast--- The shit !!!
Skall prova
Tack!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Varför inte använda viberationsdämparna som sitter på HDD vaggan ?? annars bra lösningar

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk

Snyggt! Grymt smarta idéer. Kommer sno dessa och använda till eget chassiprojekt! Tackar för det!

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar't

Permalänk
Medlem

Blev riktigt fint och smarta lösningar det här ska man lägga på minnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

Varför inte använda viberationsdämparna som sitter på HDD vaggan ?? annars bra lösningar

Exakt min tanke med, sjukt roligt att de sitter kvar helt i onödan.