Tips och råd inför ett framtida bygge!

Permalänk

Tips och råd inför ett framtida bygge!

Hej.

Till sommaren så kommer troligtvis ett inköp av en ny dator att ske.

Då jag inte äger någon stationär dator just nu har jag inga delar sedan innan att återanvända.
Men, en sådan här setup kanske skulle fungera:

EVGA 750B1 + Carbide Series 200
1 st Corsair Carbide Series 200R
1 st EVGA SuperNOVA 750B1 750W
1 390:-
Intel Z170-A+i7-6700k+Wristset
1 st HQ AS-WRISTSET
1 st Intel Core i7-6700K 4,0Ghz
1 st ASUS Z170-A

5 149:-
Samsung 850 EVO Series 250GB
885:-
ASUS GeForce GTX980 STRIX DC2OC 4GB
5 389:-
Samsung SH-224DB/BEBE SATA
199:-
Crucial Ballistix 16GB DDR4 2x8 2400MH
1
899:-
Totalpris: 13 911:-

Jag är inte direkt insatt ifall dessa delar går ihop eller inte.
Sedan så är inte chassi och liknande saker fastspikade, tog enbart detta för att ha med ett i setup!
Anledningen till att jag väntar till sommaren är för att 980 och andra liknande kort i samma prestandaklass kommer falla i pris.
Ni får jättegärna ge tips på bra prisvärda skärmar! (2-4k max!)
Tack för hjälpen och ha en trevlig påsk!

Permalänk
Medlem

Fungera för vad? Beror ju på vad man ska ha den till och vilka krav man har. Delarna ser ut att passa även om jag hade tagit annat chassi och nätagg.

Jag skulle inte lägga mycket tid på att planera detaljer så långt i förväg dock. Svårt att spekulera i vad som kommer vara bästa delarna frammåt sommaren. Kanske har det hunnit dyka upp kort från den nya generationen grafikkort som ska komma snart. Eftersom ingen vet vad prestandan eller priset kommer bli så kan det ju förändra mycket.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Skrivet av Jäger:

Fungera för vad? Beror ju på vad man ska ha den till och vilka krav man har. Delarna ser ut att passa även om jag hade tagit annat chassi och nätagg.

Jag skulle inte lägga mycket tid på att planera detaljer så långt i förväg dock. Svårt att spekulera i vad som kommer vara bästa delarna frammåt sommaren. Kanske har det hunnit dyka upp kort från den nya generationen grafikkort som ska komma snart. Eftersom ingen vet vad prestandan eller priset kommer bli så kan det ju förändra mycket.

Ber om ursäkt, nämnde inte ovan till vad den skulle användas till. Jag har spelat Cs och lol. Men har börjat kika på andra spel, såsom The division och Rainbow SS bland annat. Men något i den stilen är tanken.
Vad jag tror och är ganska säker på är att jag klarar mig på ett 970/390, men lika bra att hålla sig rustad för framtiden tänker jag mig, därav en i7 också.

Skickades från m.sweclockers.com