Flickering i spel (Dark Souls 3) efter platsbyte av SLI Grafikkort.

Permalänk
Medlem

Flickering i spel (Dark Souls 3) efter platsbyte av SLI Grafikkort.

Hej!

Jag tog precis ur mina två grafikkort ur datorn för att byta plats på dem mest för att se om det blev en förbättring i temperaturer.. Testade starta upp "Battleborn Open Beta" och det funkade mycket bättre än innan jag gjorde bytet.

MEN.. då jag kör Dark Souls 3 i fullscreen så flickrar det konstant mellan "svart - bild - svart - bild..etc" vilket det inte gjorde innan bytet och tänkte först att de kanske var en patch till spelet men så är ej fallet.

Kör jag spelet i windowed mode eller utan SLI så upphör "flickrandet".

Kan detta verkligen ha uppstått efter att bara ha bytt plats på två identiska grafikkort som körs i SLI och vad kan jag göra för att försöka fixa felet förutom att byta tillbaka?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Livsnjutare 😎

Säker på att det löser sig om du byter tillbaka korten då? Det kn ju vara ett mjukvarufel..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Nej tyvärr inte säker på det.

Man är ju inte gärna och pillar i onödan och eftersom att varken spelet eller drivrutinerna ändrats sen innan bytet och att det funkade senast jag startade spelet (spelade senast den 13e) så blir man ju lite fundersam.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem

Okej, det verkar ha löst sig.. Jag har Startat om datorn ca 4-5 ggr, bytt DVI-I till DVI-D och tillbaka, dragit ur PCI-E kabeln och satt tillbaka och efter några gånger fungerar allt nu som det ska.. antar att någonting kan ha glappat eller så är jag vår världs Harry Potter.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB