Reklamation på telefon från Siba
Hej,
Först lite info:
Min flickvän köpte sin mobil(Motorola Moto X 2014) på siba för snart ett år sedan och har då kvar garanti och även försäkring som köptes till. (Vi har ungefär 16 mil till närmaste siba)
I februari lämnade vi in telefonen på service då baksidan hade lossnat lite och orsakat fuktskada och andra problem. Den skickades in till deras serviceavdelning och vi fick tillbaks den efter nästan 3 veckor. Jättebra tänkte vi! Men dagen efter så såg vi att de inte hade satt dit den nya baksidan ordentligt i ena hörnet och att det höll på lossna igen.
Vi åker till siba igen och lämna in den igen(lite mindre glada) och får tillbaks det efter knappt 1 vecka. Deras kommentar från service var "INGET FEL PÅ TELEFON, KUND BÖR KOLLA SITT SIMKORT".... jaha, det är väl lagat då tänkte vi och åkte till siba för att hämta upp den. MEN dom hade inte gjort nåt med den alls! Bara en fabriksåterställning och inget annat! Baksidan var lös på samma ställe helt orört. För detta ville dom ha 388kr. Vi vägrade betala och fick inte hämta ut telefonen förens nästa vardag(Vi var där på en söndag) då bara serviceavdelningen kunde ta bort kostnaden. Vi åkte hem väldigt mycket mindre glada..
Siba ringde på tisdagen och förklarade att de kunde ta bort kostnaden och vi kunde hämta ut telefonen som den var(trasig) eller skicka in den IGEN!!.
Nej, då krävde vi reklamation då telefon har varit inne på reperation 2 gånger för samma fel utan att det har åtgärdats. Säljaren sa då att dom skulle höra med Motorola och se hur de ställer sig till detta och att dom skulle höra av sig.
Till min fråga nu då:
Om vi kräver reklamation så borde det väl inte gå igenom Motorola utan genom Siba? Varför ska vi behöva vänta ännu längre nu? Vi har väntat i i vecka nu på svar från Siba/Motorola.