Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med värdering av beg. speldatorer (ska köpa)

Permalänk
Medlem

Hjälp med värdering av beg. speldatorer (ska köpa)

Hej!
Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att värdera denna dator, så jag vänder mig till er.
Ber om ursäkt för värdelös bild.

https://gyazo.com/62a32551b25237a01d6a46aab7692579

Mvh Max

Permalänk

Det hade varit bra om du dessutom skrev vilket chassie, nätagg och processorkylare du har. Märke på grafikkort spelar roll.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

@maxbylin:

Som ovan sa, Men runt 3000kr. Kanske upp mot 5000kr om du hittar rätt köpare på blocket.

Permalänk
Medlem

@rallyreavan91: Det skulle jag gärna göra, men tyvärr har jag ej den informationen eftersom att det inte är min dator.

Permalänk
Medlem

@Ruzikx: Okej, som sagt har jag ej den informationen men det var mest ett ca pris jag ville höra! Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera att ni är i rätt avdelning innan ni skapar en tråd.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxbylin:

Hej!
Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att värdera denna dator, så jag vänder mig till er.
Ber om ursäkt för värdelös bild.

https://gyazo.com/62a32551b25237a01d6a46aab7692579

Mvh Max

Inga 3000kr iaf, kanske runt 2000-2500kr? FX-8320 på en av de billigaste AM3 brädorna, halvtaskiga DDR3 på 1333mhz, 1,5TB HDD och 750 Ti är inget och hänga i granen precis..

Eftersom du inte lämnar mer information antar jag att resten är budgetgrejer som inte är värt särskilt mycket!

Uppgraderingspaket med FX-8320, moderkort, minnen brukar gå för runt 1200-1500kr samt 750 Ti runt 500-600kr och en 1,5TB hdd max 200kr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vänligen kontrollera att ni är i rätt avdelning innan ni skapar en tråd.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Ber om ursäkt, skall vara mer noggrann med det tills nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Inga 3000kr iaf, kanske runt 2000-2500kr? FX-8320 på en av de billigaste AM3 brädorna, halvtaskiga DDR3 på 1333mhz, 1,5TB HDD och 750 Ti är inget och hänga i granen precis..

Eftersom du inte lämnar mer information antar jag att resten är budgetgrejer som inte är värt särskilt mycket!

Uppgraderingspaket med FX-8320, moderkort, minnen brukar gå för runt 1200-1500kr samt 750 Ti runt 500-600kr och en 1,5TB hdd max 200kr.

Yes yes, jag tänker att jag kan byta ut CPU:n till en i5:a 4690k och ett nytt moderkort (förmodligen ett z97) så får jag börja därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är denna dator värd 6k?

Hej!
Som rubriken lyder så vill jag veta om denna dator är värd 6k, om inte hur mycket är den värd

OBS: Just nu vet jag bara detta om datorn, får jag mer information om den så återkommer jag!

https://gyazo.com/105bdde6b595d32ddaa034eb0df0b050

Tråden får gärna flyttas för jag förstod inte vart jag skulle lagt den annars.

Mvh Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxbylin:

Hej!
Som rubriken låter så söker jag efter en begagnad speldator!

Min budget är ca 4-6k (endast dator, och endast stationära).

Det kommer mest att vara spelande på datorn men även surfning, kolla på film mm. Den skall gärna klara av att spela Counter Strike på höga inställningar, med ca 200fps. Jag vill också gärna kunna spela lite mer krävande spel som Ark, Battlefield mm, men självklart inte med höga inställningar för det skulle inte funka.

Ungefärliga önskemål på datorn.
CPU: I5 4960k 3,5ghz och uppåt
CPU: 750ti, 960, R9 380X eller annat liknanade
Ram: 8gb och uppåt
Moderkort: Gärna ett Z97
Chassi: Spelar ingen roll
1TB och uppåt.

Jag kollar överallt efter en dator men jag ber om er hjälp om ni skulle se en liknande, äga en själv eller ha en kompis som vill sälja en liknande så får ni jätte gärna kommentera vad ni har.

Mvh Max

Håll koll på Swecmarknaden, blocket och tradera..

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

@Oliveeer96: Japp, hänger där ständigt.

Permalänk
Medlem

@maxbylin: Bra processor och bra budget gaming-grafikkort de 16gb ram är ganska låg hastighet men du kommer inte behöva mer i praktiken med en 960.

Moderkortet är också bra.

Jag tar mig friheten att spekulera att den här datorn är begagnad.

Jag skulle inte investerat 6000kr dock.

Komponenterna nya kan du få ihop för drygt 6000kr så du har rum att pruta lite.

Med tanke på att det är begagnat och det här med garanti är jag lite osäker på om det fortfarande gäller så skulle jag inte ge mer än 4000-5000kr.

Man får tänka att en stor del av nypriser är moms, skatt. betalar aldrig mer än bruttopris för någonting begagnat.

Permalänk
Medlem

@MiniPC: Tack så mycket för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

@maxbylin *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (ex. flera trådar om samma datorköp), se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Lycka till med köpet!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@maxbylin *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (ex. flera trådar om samma datorköp), se §3.3:
Lycka till med köpet!
/moderator

Tack, jag är hyfsat ny här så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra!

Skickades från m.sweclockers.com