Permalänk
Skrivet av glemmy:

Service är bara en del i ekvationen. Försäkring, pris etc är helt okej, därför var jag intresserad av den sista pusselbiten.
Hört att 848 ska vara billigare i service jämfört med större motorvarianter.

MC är ändå ingen speciellt billig hobby men det är värt en hel del

Självklart:)

Absolut! ville bara flagga för det:)

Permalänk
Medlem

Blev en ny hoj för mig igår.

Honda VFR800F 2015

Ska byta ut den fantastiskt malplacerade ljuddämparen vid 1:a servicen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Blev en ny hoj för mig igår.

Honda VFR800F 2015

https://i.imgsafe.org/4fa3cee.jpg

Ska byta ut den fantastiskt malplacerade ljuddämparen vid 1:a servicen.

Sweet!
Fortfarande samma välljudande v4:a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Sweet!
Fortfarande samma välljudande v4:a?

Jag är inte van vid V4 ljudet när mina 2 senaste hojar har haft rad treor. Har inte fått hört vtech ljudet heller då jag inte vill varva så mkt under inkörning. Dock tror jag att med öppnare slipon och öppna spjäll så kommer den nog låta trevligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Beställde en Kawasaki ER-6N och satsar på MC-kortet nu

Akrapovic helsystem, K&N-filter och PowerCommander + lite smågrejer. Inte sett hojen irl än, men farsan fick hämta upp den

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Beställde en Kawasaki ER-6N och satsar på MC-kortet nu

Akrapovic helsystem, K&N-filter och PowerCommander + lite smågrejer. Inte sett hojen irl än, men farsan fick hämta upp den

http://i.imgur.com/PRoi4n0.jpg

Najs
Ska du bänka och mappa hojen med tanke på förändringarna du har gjort?
Lycka till med körkortet!

Skrivet av SiD:

Jag är inte van vid V4 ljudet när mina 2 senaste hojar har haft rad treor. Har inte fått hört vtech ljudet heller då jag inte vill varva så mkt under inkörning. Dock tror jag att med öppnare slipon och öppna spjäll så kommer den nog låta trevligare.

Det behövs inte, gasa på du

Break-In Secrets

Allmänt så gillar inte förbränningsmotorer att hårdbelastas när motorn är kall.
Om du har tempmätare för kylarvattnet så skulle jag köra lugnt tills kylarvattnet nått 70-80 grader.
Det är inte bara höga varv som ger högre belastning. Motsatsen, segdragning, att man har hög växel vid låg hastighet att varvtalet blir så lågt att den knappt orkar med, ger också högre belastning på motorn än normal körning.

Permalänk
Medlem

Kul tråd!

Vänster: GSXR 750, 2000 - leksak jag råkade spontanköpa,
Mitten: Tuono V4RR, 2015 - årets nyförvärv. Denna hoj är anledningen till att Anti wheelie control finns, sjukt rolig!
Höger: Hypermotard 821, 2013 - ska säljas av i vår, tänkte jag. Någon som är sugen?

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk

Vilka vackra skapelser i denna tråden. Vill verkligen ut och åka nu måste bara ta mc-kortet först.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Najs
Ska du bänka och mappa hojen med tanke på förändringarna du har gjort?
Lycka till med körkortet!

Tack Det blir intensivkurs inom kort.

Jag vet inte, kanske. Vet åtminstone att det är mer pulver i den. Bara ljudet gör en placebo-effekt.
Stod vid ett rödlyse och hörde en original häromdagen och det lät sådär

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Tack Det blir intensivkurs inom kort.

Jag vet inte, kanske. Vet åtminstone att det är mer pulver i den. Bara ljudet gör en placebo-effekt.
Stod vid ett rödlyse och hörde en original häromdagen och det lät sådär

Du måste mappa!! Kommer bli supertokigt annars.. Kan funka med en förgjord som du lägger på pcn men bäst såklart att göra ordentligt eftersom att vi har väldigt speciell luft o temps etc...
De borde de sagt där du beställde den tycker jag...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

DRZ400 - 2000

Hittade dock en fin lite stubbe här om dagen:

Tror nog att det är god tid att fixa skönheten lite bättre. Planerar på att rusta på lite rent generellt. Ny plast, ny tank, säte och sedan en väldigt stor service.
Kanske borde fixa färddatorn också så man har hastighetsmätare och baklyset som har börjat glappa.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Blev en liten snabb tvätt och sen lite bilder.
Hoppas på att få sålt den snart!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Här är Bettan, totalt jävlar tokfarlig om man inte behandlar henne med respekt
Har haft henne nu några år och är lika kul varje vår....toppar inte så mycket ( 265 ) har inte så många häst ( 118,7 på bakhjulet ) men helt härlig att "dra" på med....Honda Fireblade 900rr -97

Permalänk
Medlem

Honda CBR 1000RR är min älskling, och den andra CBR 600RR är broderns

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Honda CBR600F -13, 1700 mil

Extremt nöjd med hojen, är egentligen för nöjd då jag inte kan motivera att byta ut den

Permalänk
Medlem

Den gamla Suzukin är den jag kör på, är farsans första hoj, så klassar den som "min" nu när jag håller på att ta kortet.
Kirra teorin idag, så det närmar sig iaf!

Sen när man skaffar egen, så blir det nog en Yamaha XVS/Dragstar, Custom/Glidare vore gött.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Varit utan MC sen 4e maj, sett många fina dagar passera utan att ha kunnat köra något.

Suget var stort, så jag slog till direkt när jag hittade en Yamaha MT-09

Var egentligen en modell jag räknat bort, dels tyckte jag den kändes lite som en snikvariant och sen kommer jag inte överens med utseendet. Men den är skitkul att köra! 115 hästar och <190 kg körklar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Najs
Ska du bänka och mappa hojen med tanke på förändringarna du har gjort?
Lycka till med körkortet!

Det behövs inte, gasa på du

Break-In Secrets

Allmänt så gillar inte förbränningsmotorer att hårdbelastas när motorn är kall.
Om du har tempmätare för kylarvattnet så skulle jag köra lugnt tills kylarvattnet nått 70-80 grader.
Det är inte bara höga varv som ger högre belastning. Motsatsen, segdragning, att man har hög växel vid låg hastighet att varvtalet blir så lågt att den knappt orkar med, ger också högre belastning på motorn än normal körning.

Bra att den där snubben kommer med sin åsikt och "inte har haft några problem" när det faktiskt bedrivs forskning för miljoner på ämnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Bra att den där snubben kommer med sin åsikt och "inte har haft några problem" när det faktiskt bedrivs forskning för miljoner på ämnet...

Har du några intressanta länkar?
Kul ämne är det. Hittade ett examensarbete från LTU där en hård inkörning med mineralolja gav högre kompression jämfört med en inkörning enligt Hondas rekommendation. https://pure.ltu.se/ws/files/34487725/LTU-EX-2011-34427149.pd...

Vore intressant att läsa om liknande försök, gärna i större skala.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Inte så många som kör glidare verkar det som. Så jag får nog lägga upp min.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Nerus: tjusig.

Skaffade mig min första hoj igår, en Yamaha Dragstar 1100 -99.
Nu är det bara uppkörningen kvar 1/8.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Min senaste hoj, så nöjd med den! Tiger 800 XCX 2015 från sommarens resa i Alperna!

Permalänk
Medlem

@¤Reason¤:
Det var inte helt vanligt att börja med glidare, kul!
Lycka till med uppkörningen!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

@Nerus: jag har aldrig varit intresserad av sporthojar eller liknande, det ska vara lite mulligt och låta gott, precis som jänkaren vi har. haha
ska bli kul att få köra själv sen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Här är min BT-1100 Bulldog. Samma motor som i Dragstar 1100, för övrigt.

Bild från i höstas när jag köpte hojen.

(Viss reservation mot att jag postat här redan)

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av ¤Reason¤:

Skaffade mig min första hoj igår, en Yamaha Dragstar 1100 -99.
Nu är det bara uppkörningen kvar 1/8.

http://i.imgur.com/NfPjyoz.jpg

Lycka till! Ska du köra upp med din egen cykel eller trafikskolans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är skönheten borta från mina händer ☺️
Tröttnade lite på serviceintervallerna (bytte olja ca var 75e mil) och har dessutom tagit beslutet att inte längre köra hoj.

Motard är nog det roligaste jag någonsin åkt.
Helsyster från arrow
Mappad med racing-mapp (har egen kabel till datorn)
Öppet luftfilter
Tail-Tidy
= gick som ett skott och var svår att få framhjulet stanna i marken

http://imgur.com/P0dDMNZ

Permalänk
Medlem

@Fextreme_fa: En av de saker jag gillar med min Intruder är hur lite service den kräver. Byter olja en gång per år, självjusterande ventiler och kardandrift.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

VA!? Meka med hojen vid slutet av säsongen är väl halva nöjet med motorcykel? Service var 75e mil förstår jag däremot att man tröttnar på.