Börjat tveka på mitt xbox köp

Permalänk
Medlem

Börjat tveka på mitt xbox köp

Tjena köpte mitt xbone för 2 veckor sen har hunnit köpa till mig borderlands the handsomecollection,rayman legends och igår köpte jag bo3,blev lite missnöjd med spelet men nu har jag lärt mig gilla det lite mer.

Men jag har märkt att motståndet var extremt mycket svårare en var det brukar vara och så har jag märkt att alla stora youtubers har gått över till ps4 så det känns lite tomt när man spelar på xbone vilket jag personligen INTE tkr om. och dom man spelar med är rätt över avarge skill messigt och det förstör lite charmen i Cod tycker jag, har alltid tyckt om och bara joina en TDM och slakta lite 12åringar men nu får jag inte riktigt det flyttet vilket inte göra det alls lika kul.

Brukar inte kunna sitta still när jag kör cod i vanliga fall för jag blir så uppspelt men nu för första gången så kmr det aldrig får aldrig så bra K/D, men nu räcker det med cod för tillfället

Men nu funderar jag på att lämna tillbaka mitt xbox till netonnet och köpa mig ett ps4 ist, men jag är så osäker på om jag verkligen gör rätt vall för det är mycket jag gillar med mitt xbox ! Ska radda up lite personliga pros/cons

Xbox One
Pros:
-Jag har det hemma just nu jag har ett aktiverat guld konto i ett år så det är 500 spänn på ingenting om jag skulle byta ut det
-Väldigt skön dosa(det som fick mig och välja xbox)
-skön meny att kunna tabba när man spelar och kolla youtube sen fortsätta spel, stort + MS!
-DOSAN <3

Cons:
-Väldigt mycket mindre solda konsoler
-Man följer sinna kompisar istället för adda? väldigt konstigt och stör mig mer en vad jag borde på det
-har fått dålig cod communtiy,cod är en av dom stora anledningar till att jag köpte konsol, och jag trodde ju att det skulle vara som det var på 360/ps3 tiden det vill säga att 360 "domminerade" cod

Ps4
Pros:
-Verkar ha ps3 liknade meny fast i blått tycker det verkar väldigt fin
-Har alla stora cod youtubers vilken gör en mer taggad för spela
-Vad jag vet så lägger man till en vän och ser inte honom som online tills han har accat
-Last of us och ratchet and clank
-Många indie spel
-mindre snyggare design på själva burken
-Majoriteten av alla konsol ägare äger en ps4 vilken gör det enklare och googla om den och hitta nya svenska vänner och spela med

Cons:
-Måste köpa nytt mycket pengar som kmr slösas
-dosan
-och dosan.. kanske dömer den för hårt har inte hållt i den så mycket men gemfört med xbox dosa tyckte jag den var skräp:/ dock körde jag mycket ps3 för och den vänjde jag mig vid
-

Det är det jag kommer på för tillfället men säga vad ni tycker o tänker, och hur hade ni gjort om du var jag? uppskattar hjälp för detta är ett stort beslut för mig! xD PS nej jag är inte 13år

Permalänk
Medlem

@Brazox: det låter som att du ger upp eftersom du dör hela tiden? att byta konsol pga svårighetsgrad har jag aldrig hört talas om. ge inte upp, om du tycker om ditt xbone så byter du inte till ps4 pga att du inte är lika bra som motståndaren. träna, spela spelet mycket, kolla youtube efter bra klasser, pröva alla vapen, hitta ett vapen du tycker om, slakta. kommer du i en full lobby varje gång i cod eller är det alltid typ 3 personer som spelar?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Du verkar ju främst basera ditt ogillande på COD och dess community. Är COD främsta orsaken till att du köpt en ny konsoll så bör du ju ha den med bäst stöd för just COD.
Jag föredrar Xbox framför PS men jag spelar inga FPS spel på konsoll och jag är grymt nöjd.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Du vill inte spela på xbox längre när du märker att domflesta streamers du följer kör på ps4 känns som de är där skon klämmer, själv hade jag aldrig köpt en xbox från början men om fallet skulle varit att alla streamers skulle spelat på xbox och jag som idag äger en ps4. Skulle jag aldrig någonsin byta pg av den anledningen.

Varför köpte du xbox från första början, vad är de som har ändrats. Du säger att majoriteten äger en ps4 utöver en xbox. Har du någon statistik för de? Visserligen tror ja ps4 har sålt bättre i Sverige än Xbox men de har de väl alltid gjort?

Sammanfattningsvis är det ju du som ska spela och om du känner att du vill ha en ps4 och har möjlighet att byta gör de. Va spelar de för roll va vi tycker, endel gillar xbox andra ps4. Spelar alla dina kompisar ps4:a idag så är de nog värt de.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

@Brazox: det låter som att du ger upp eftersom du dör hela tiden? att byta konsol pga svårighetsgrad har jag aldrig hört talas om. ge inte upp, om du tycker om ditt xbone så byter du inte till ps4 pga att du inte är lika bra som motståndaren. träna, spela spelet mycket, kolla youtube efter bra klasser, pröva alla vapen, hitta ett vapen du tycker om, slakta. kommer du i en full lobby varje gång i cod eller är det alltid typ 3 personer som spelar?

haha när du säger det så där låter det ju hel tokigt jag har kollat youtube som jag brukar(speccielt drift0r videos) o jag har spelat en hel del men jag liksom kommer inte in i det riktigt är som jag måste leta efter det det är flowet cod brukar ge och har aldrig hänt mig gällande cod innan, men visst har jag blivit lite bättre på den här dagen men det behövs konstigt nog lite noobs här och där på cod för att det ska bli kul imo. Även när man är duktig på de

och nej så folk tomt är det inte, men största delen av communityn är på ps4 och man tappar lite motvation, kan räcka med och kolla på en in depth video om ett vapen och så ser jag att han laddar om med Fyrkant ist för X och det lila kan göra så jag tappar suget lite ibland, brukade vara så förr ibland också när jag körde bo2 på mitt ps3 och då var ju alla på xbox ist ...xD

men så mer jag skriver känns det som att jag vill va där cod communityn är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Du verkar ju främst basera ditt ogillande på COD och dess community. Är COD främsta orsaken till att du köpt en ny konsoll så bör du ju ha den med bäst stöd för just COD.
Jag föredrar Xbox framför PS men jag spelar inga FPS spel på konsoll och jag är grymt nöjd.

Ja så mer jag tänker på det, så ja COD är främsta orsaken till att jag vill ha konsoll
känns dock väldigt drygt och behöva lämna tbx xboxet försöka sälja minna spel och även sluta använda mitt xbox konto som har 1års guld och även rayman legends.

Btw är det nån som vet om man kan kolla digitalt vad man får för pris på sina spel om man säljer på gamestop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brazox:

Ja så mer jag tänker på det, så ja COD är främsta orsaken till att jag vill ha konsoll
känns dock väldigt drygt och behöva lämna tbx xboxet försöka sälja minna spel och även sluta använda mitt xbox konto som har 1års guld och även rayman legends.

Btw är det nån som vet om man kan kolla digitalt vad man får för pris på sina spel om man säljer på gamestop?

Mindre än 100kr per spel från gamestop, konsolen köper dom väl för 600kr?

Om du vill spela CoD ska du göra det på PC, finns inte särskilt många seriösa gamers som kör konsol

själv har jag Wii U, PS4 och Xbox One och köper enbart konsol exklusiva spel samt spel som fungerar i mitt tycke bättre framför tv'n som t.ex. racingspel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brazox:

Ja så mer jag tänker på det, så ja COD är främsta orsaken till att jag vill ha konsoll
känns dock väldigt drygt och behöva lämna tbx xboxet försöka sälja minna spel och även sluta använda mitt xbox konto som har 1års guld och även rayman legends.

Btw är det nån som vet om man kan kolla digitalt vad man får för pris på sina spel om man säljer på gamestop?

Varför vill du ha konsol för cod? Finns ju på pc med?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Du vill inte spela på xbox längre när du märker att domflesta streamers du följer kör på ps4 känns som de är där skon klämmer, själv hade jag aldrig köpt en xbox från början men om fallet skulle varit att alla streamers skulle spelat på xbox och jag som idag äger en ps4. Skulle jag aldrig någonsin byta pg av den anledningen.

Varför köpte du xbox från första början, vad är de som har ändrats. Du säger att majoriteten äger en ps4 utöver en xbox. Har du någon statistik för de? Visserligen tror ja ps4 har sålt bättre i Sverige än Xbox men de har de väl alltid gjort?

Sammanfattningsvis är det ju du som ska spela och om du känner att du vill ha en ps4 och har möjlighet att byta gör de. Va spelar de för roll va vi tycker, endel gillar xbox andra ps4. Spelar alla dina kompisar ps4:a idag så är de nog värt de.

Köpte xboxet över ps4 för 1. Dosan är nästintill perfekt 2.Alltid diggat xbox community men den verkar ha tappat bort den, ägde ett 360 för väldigt länge sen men byte till ps3 pga av kompisar och grattis MP

Nu har jag inte statistik framför mig men läst ett flertal spalter om xbox vs ps4 sålda konsoller

Nej såklart det inte spelar någon roll vad ni tycker så viss, men tycker alltid det är bra och höra andras åsikter även om jag gör vad jag själv tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Mindre än 100kr per spel från gamestop, konsolen köper dom väl för 600kr?

Om du vill spela CoD ska du göra det på PC, finns inte särskilt många seriösa gamers som kör konsol

själv har jag Wii U, PS4 och Xbox One och köper enbart konsol exklusiva spel samt spel som fungerar i mitt tycke bättre framför tv'n som t.ex. racingspel.

spela cod på pc förstår jag bara inte tycker det är väldigt obekvämt, bror på vad du anser som seriösa games, men pc är no go för mig när det gäller cod

Skrivet av 93Clocker:

Varför vill du ha konsol för cod? Finns ju på pc med?

^

Permalänk
Inaktiv

Mitt förslag är: Spela mer. Mycket mer och acceptera att "nu ska jag spela och kommer att dö skitmycket tills det släpper". Gillar Xbox. Tycker att du borde spela Halo 5 med som är grymt bra online!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mitt förslag är: Spela mer. Mycket mer och acceptera att "nu ska jag spela och kommer att dö skitmycket tills det släpper". Gillar Xbox. Tycker att du borde spela Halo 5 med som är grymt bra online!

Skickades från m.sweclockers.com

Körde 2 matcher nyss och jag har blivit mycket bättre sen igår men jag tror jag tog i lite innan att min K/D är ett problem, det jag stör mig på mest är nog att det inte diskuteras så mycket om cod och xbox utan det är mer ps4 och cod

Har funderat en hel del på halo älskade 2an + första fps spelet jag någonsin spelat, men nu ska jag fokusera på cod ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brazox:

spela cod på pc förstår jag bara inte tycker det är väldigt obekvämt, bror på vad du anser som seriösa games, men pc är no go för mig när det gäller cod

^

"Bror" bara och fortsätta spela, kan säga dig att ingen konsol är bättre än den andra, att tveka ditt köp är bara dumt.. du säger ju själv att du har 1 års xbox live kvar så spela du på och ha lite kul istället.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

och nåt som är värt och nämna ifall jag inte riktigt förklarat är att jag verkligen är nöjd med mitt xbox utan tvekan .Men det är bara de att den här boxen ska jag ha i 6-8 år kanske mer och om jag ska ändra mig så är det nu jag måste för sen då är det för sent.

Men jag har ca 2 veckor på mig att bestämma mig så det är ju bra, ifall nån vill lira lite adda GT: PianoMr Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

"Bror" bara och fortsätta spela, kan säga dig att ingen konsol är bättre än den andra, att tveka ditt köp är bara dumt.. du säger ju själv att du har 1 års xbox live kvar så spela du på och ha lite kul istället.

hmmm.... ja nu var det ju inte "bror" jag menade, och jag frågar inte vilken konsol som är bäst , läs igenom det jag har skrivit en gång till så kanske du förstår vad jag är ute efter bror...

det enda jag söker är råd! inte vilken den ultimata konsolen är och jag har inte besluts ångest och vill att ni ska välja åt mig heller, vill bara höra vad ni tycker är för och nackdelar.

Men ni har hjälpt mig för nu har jag frågat mig själv frågor som jag inte kommit på annars!

Permalänk
Medlem

Nåt som jag glömde skriva var att den lobby chatten är HELT död, inte en människa som gillar prata, antar att det är party chat som har "förstört" det. Men lite folk som pratar borde det ändå var tkr jag

Nån från ps4 som kan säga att det är samma sak där eller är det mer liv på psn?