Permalänk
Medlem

Spel och film dator?

Hej

Det är nu dags att köpa en stationär dator, jag har satt ihop en dator på komplett som jag tänkte bygga själv. Jag skulle vara väldigt tacksam för lite råd och tips!

https://www.komplett.se/wishlists/4cabf4d5-2826-41ac-ad2d-820...

Datorn ska användas för att spela spel på och titta på film. Jag vill ha en dator som klarar alla nya spel och spel som kommer de närmsta åren. Det jag tänker mest på är att jag vill slippa byta ut chassi och moderkort på väldigt lång tid.

För tillfället har jag 2 chassin i listan, ett "Corsair Graphite 760T Big Tower Vit" och ett "Corsair Graphite 780T Big Tower Svart". Vad är det bästa valet om jag vill ha ett rymligt med bra kyl möjligheter? Vill som sagt inte behöva byta ut chassit på ett bra tag men ändå kunna stoppa in mer grejer om det behövs!

Tanken jag har haft när jag valde hårddisk (M.2) är att jag vill kunna starta datorn snabbt och jag ska ha oculus rift spel på den då jag har hört att de måste vara på systemdisken (Kanske inte stämmer?)? Jag undrar också om det kommer få plats en M.2, har ingen erfarenhet av sådana alls.

Minnen är jag inte så duktig på heller så där undrar jag om jag valt bra?

Kort och gott så vill jag ha råd och tips på komponenter, kanske kan jag byta ut saker för liknande prestanda men ett billigare pris? Kanske måste jag byta ut saker för kompatibilitet? Behöver jag mer fläktar/kyl system?

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

*Bump*

Väldigt köpsugen :w000t:
Men känner på mig att nått kan vara galet, alt att det kan optimeras kraftigt... mina kunskaper i ämnet är inte de bästa :skamsen:

Permalänk
Avstängd

Att köpa 2st nya 970 är som att torka sig i röven med tusenlappar. Köp hellre ett begagnat 980Ti eller liknande här på marknaden för 4 lök sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Att köpa 2st nya 970 är som att torka sig i röven med tusenlappar. Köp hellre ett begagnat 980Ti eller liknande här på marknaden för 4 lök sådär

Ok, tack så mycket för det tipset, visste inte om marknaden här!

Resten då, är det någonting annat som jag bör byta ut/tänka om?