Ingen pipe (|, knappen mellan Z och shift) i X

Permalänk
Medlem

Ingen pipe (|, knappen mellan Z och shift) i X

Som ämnet säger, min pipeknapp (|) funkar inte i X(fluxbox) av någon anledning. Det fungerar i windows och console, men inte i X.. otroligt irriterande, eftersom pipe är en dagligen använd funktion. Får sitta och leta efter pipes i topic på IRC

Kör gentoo 1.4rc3 med fluxbox, och i 1.4rc2 funkade det bra. Vet inte om det är nån inställning nånstans, nånting med Xfree kanske? Kan det ha med nån fluxboxinställning att göra? Jag har ingen aning, och det verkar inte som någon annan på IRC har det heller. Har kollat lite dokumentation men inte hittat något. Har försökt att googla, men google hittade inget användbart. Jag kanske är dålig på att söka, vad vet jag, men hittade inget iaf

Jag ska testa att installera en annan fönsterhanterare när jag kommer hem, hinner inte just nu, fast jag skriver tråden nu så jag kommer ihåg det

Ps. någon som haft ett fulare fel? När jag ändå skriver en tråd ka n jag ju passa på att fråga, så kan man skratta lite åt dem sen Och då menar jag inte Windows-fel.. Ds.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade samma problem i slackware förut och det löste sig om man skrev setxkbmap se.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Hm, ok. Testar det när jag kommer hem. Får hoppas det funkar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

hade samma problem i slack9....men löste sig när jag bytte från 104 knappars tangentbord till ett med 102 knappar.....

Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Medlem

Ok, ska boota om så får vi se om nåt av dom funkar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Det löste sig, tangentbordsinställningen var felet. De har ju ändrat xf86config's uppbyggnad Är ju 2, inte 3 för 102-knappars numera Får nog ta och läsa det xf86config skriver ut nästa gång, innan jag trycker in

Tack för hjälpen

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.