Permalänk
Medlem

Zalmans 2-komp. lim

Undrar om någon vet om det går att ta bort en fläns som är limmad med detta lim?
Tacksam för tips...

Visa signatur

Tyst och stabilt
P4 1.8A@?

Permalänk
Medlem

Antar att jag undrar samma sak då (limmade just på min Zalman NB32J med redan nämnt lim)

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Går knappast...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

joda........

Permalänk
Medlem

Jo, det går.
Pajade ett moderkort som jag limmat på en NB-fläns på, och efter att jag fick in skruvmejseln under kanten, så ploppade den av...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

En polare använde Zalmans egna epoxy för att limma fast en svart Zalman-fläns (föregångaren till den guldiga) på sitt moderkort. Men sen efter nån månad ramlade flänsen av ner på grafikkortet.
Så det ska nog inte vara några problem att få bort något som är limmat med den där skiten..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Zalmans lim verkar inte vara av någon bättre kvalité. Det hade redan torkat när jag fick min NB32. Kanske var lika bra det, nu kör jag med push-pins istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H