Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Andra monitorn laggar i YT/Twitch när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Andra monitorn laggar i YT/Twitch när jag spelar.

Hej!

Jag har under några månader nu försökt att lösa mitt problem med att mina andra skärm börjar lagga när jag spelar, det kan vara att t.ex en twitch stream eller en youtube video som är igång på min sekundära monitor och när ett spel börjar ladda så börjar det lagga. Det kanske inte låter som ett jätte stort problem men det är inget jag har haft tidigare och jag försöker att gå tillbaka och kolla vad som kan ha gjort att det har börjat. Ska tillägga att tabbar jag ut ur spelet som laddar så försvinner laget. Även så börjar t.ex mitt ljud att lagga temporärt i t.ex Discord när jag pratar med någon just när spelet börjar ladda. Så om nån vet eller har varit med om nått liknande så får ni gärna ge mig tips eller andra ider om vad det kan vara. Jag har även testat att köra min andra skärm via Displayport på mitt moderkort och problemet kvarstår även då.

Jag vet att det finns andra trådar som har med liknande problem att göra och jag har läst dem och testat vilka tips jag än kan hitta på internet när jag har googlat på problemet.

Vad jag har för delar i min PC står i min signatur.

Tackar på förhand för all eventuell hjälp som kan ges!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5