Vad har ni för smaskens alltid hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

KETCHUP måste alltid finns hemma!

Haha! Trodde jag var ensam om detta. Får ju värsta ångesten ifall det inte skulle finnas Ketchup.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Det händer ibland att jag köper en påse chips eller så, men jag hittar dem alltid typ två månader senare när jag bara ätit typ två chips.

Är notoriskt dålig på att äta snacks, jag är alltid sugen i butiken men aldrig sugen hemma.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Morötter, röd paprika och choklad!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Beställer drickor från Matsmart.se så har alltid dricka hemma. Just nu har jag några olika energy drycker som Hell, BlackAnt, Rockstar (4 olika), V, De Royal Moyito sedan har jag också ett flak Pepsi Real Sugar. Ett flak Sofiero öl, White Knight (vätskeersättning), Några apelsinläsk med Svampbobfyrkant på ( ) sedan har jag några kitkat och har kvar några 100g Marabou Mjölkchoklad då jag vann på chokladhjulet i Aug förra året 20x100g chokladkakor Sedan har jag några paket Ballerinakex, en påse chokladjätten, chokladpraliner, lite lösgodis, tigermuffins å ett paket chocolate chip cookies.

Eftersom jag har typ allt jag gillar hemma så äter jag det knappt, äter väldigt lite när jag har tillgång till det. När jag inte har något hemma så blir det mer att man drar och köper något i affären och äter upp det direkt. Nu blire bara ngn liten chokladbit i veckan och några kakor/kex till ngn fika i veckan. En påse lösgodis (hemmakväll 1kg) räcker typ alltid minst 2 månader.

Det som går åt mest är energydryckerna, beställde hem typ 4 flak från matsmart.se nu senast och räknar med att dem håller typ 2 månader (fester ej inräknat "RedBullVodka")så drar jag en ny beställning då http://www.matsmart.se/drycker

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Berätta gärna mer om dessa baconmackor, hur du tillagar dem, ingredienser osv

Själv försöker jag alltid ha tjipps hemma, 30g per vecka får konsumeras.

Jag har lite olika varianter, men mina vanligaste när jag inte vill vänta så länge på ungen är att steka bröd, vanligt "toastbröd", steka bacon och ägg. Salt behövs inte men peppar är viktigt. Vill man göra det mer saftigt kan du lägga på tomat också. Alternativet är en ciabatta i ugnen med bacon, smält ost och tomat. Experimentera dig fram, finns många varianter och alla blir bra med bacon

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Lufttorkad skinka samt goda ostar är underbart. Är inte mycket för chipps och sådant, framför allt då jag känner mig totalt handikappad när jag har smutsiga händer. Godis äts ibland, finns choklad hemma så går det åt 200-300g per dag så brukar inte köpa allt för mycket choklad även om det blir en del. Snus tycker jag kan vara riktigt gott ibland, men är numera nerlagt för dagligt bruk. (Har svårt att bli beroende, därav min inställning mot nikotin.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Ruggs:

God kväll

Har ett litet "problem" alltid när jag går å handlar köper jag bara precis det jag behöver så nu sitter man här med tråkigt kranvatten när man är sugen på pepsi max kommer helt enkelt inte på något när man väl är på ICA.

Vad för gott brukar ni köpa hem?

Popcorn, tomater, iste på påse och lite saft finns alltid hemma. Oftast finns även riskakor / majskakor och ballerinakex...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Kaffe är den enda konstanten.

Permalänk
Medlem

Öl och snus, det tar aldrig slut här hemma.

Sambon har alltid choklad, så det äts ibland. Annars blir det chips & vitlöksdipp ungefär 1 gång i veckan när jag ska se en riktigt bra film.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Single Malt whiskey flera sorter finns alltid hemma. då en flaska kan räcka i flera år och man årligen testar andra sorter så blir det ett litet lager till min glädje att välja och vraka bland när jag blir sugen på nåt rökigt, sött eller fruktigt.

Kaffe finns oftast men det har någon gång tagit slut men har nödkaffe i garaget

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Bananer, jordnötssmör, proteinpulver, turkisk yoghurt och Pepsi Max är allt man egentligen behöver 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Lufttorkad skinka samt goda ostar är underbart. Är inte mycket för chipps och sådant, framför allt då jag känner mig totalt handikappad när jag har smutsiga händer. Godis äts ibland, finns choklad hemma så går det åt 200-300g per dag så brukar inte köpa allt för mycket choklad även om det blir en del. Snus tycker jag kan vara riktigt gott ibland, men är numera nerlagt för dagligt bruk. (Har svårt att bli beroende, därav min inställning mot nikotin.)

Min pk-hälft stickar och äter tjipps samtidigt, hennes knep är att äta chipsen med en grillpincett av plast. Inget flott på fingrarna alltså.

Permalänk
Medlem

Kaffe... något annat behövs ej.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Ingenting, efterosm om jag har något med socker här hemma äter jag upp det direkt! Min sambo är tvärtom, kan öppna en godispåsa, låta den ligga en vecka och äta då och då, men inte med mig inte! Därför är det bättre att bara ha mat hemma...

Whiskey har jag också en del, dricker det såpass sällan att det aldrig tar slut.

Permalänk
Medlem

Te. Neutralt grönt eller ört. Behövs inget annat skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Monster Energy Ultra - White
Alltid!
Å öl.

Visa signatur

corsair 750d : asus a170-deluxe : asus gtx 980ti poseidon : i7 6700k : samsung 950 pro nvme 256gb + crucial 480gb msata : corsair ax860i : 16gb dominator platinum : ekwb custom loop för cpu + gpu : razer blackwidow chroma + mamba : win10 : sennheiser g4me zero : asus pg348q

Permalänk
Medlem

Bil och cykel för att ta mig in till stan å handla
Har jag saker hemma så äts det upp, ingen jävla självkontroll här inte....

Har dock en 5kg jalapeno - persiko glass ja köpte från sia för 40kr, och lite andra glasssorter som är köpta från deras 2a-sortering

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kan aldrig ha något smaskens hemma... Minns att jag hade en kompis som liten som typ kunde ha en godispåse i skafferiet i två veckor och bara ta en godis då och då... Kommer aldrig i hela mitt liv förstå hur han fungerade.

Han hade karaktär.

Snus måste alltid finnas.

Permalänk

Så länge det finns kaffe, bröd, ost och kaviar hemma så klarar jag mig!

Permalänk
Lego Master

Ölkorv, ginger beer och något av choklad. Frukt. Sambon får lite weird cravings nu när hon knallar runt med gravidkulan, svårt att förutse vad som behöver finnas hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Whiskey.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Dadlar är det snackset jag har hemma jämnt. Sådana där färska man kan köpa i kartonger på fruktavdelningen. Allt annat tvångsäts tills det tar slut och jag får skuldkänslor. Öl, whisky och vin brukar väl också finnas, men det räknar jag inte som snax och det dricker jag nästintill uteslutande på helg/semester.

Permalänk
Inaktiv

Förvånansvärt få som nämner kaffe, det enda jag alltid har hemma. Jag är allmänt dålig på att köpa godsaker och när jag väl gör det blir det som för väldigt många andra här, att det äts upp snart nog. Dock kan jag vara extremt seg att dricka läsk, brukar ta 2-3 dygn att dricka upp en 1,5L flaska. Jag vet folk som kan ta en sån på bara ett par timmar hehe.

På sommaren brukar jag gilla att ha ett paket vaniljglass i frysen samt nätmelon. Övriga årstider så är det normalt enbart kaffe som alltid finns tillhands.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Loka crush har alltid hemma minst 5 liter.. enda drycken jag dricker och nyttigare än läsk

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Hedersmedlem

Öl, whisky, rom. Tar fan aldrig slut..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Te och mjölk. Då klarar jag mig. Och utan klarar jag mig inte.

Funkar mot hunger, törst och sötsug när det krisar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

O'boy tar jag gärna ett glas av ibland på kvällen så man har åtminstone något i magen innan man lägger sig.

Permalänk
Medlem

Oj... Har så nära till hemköp där jag bor att jag faktiskt aldrig har något speciellt som måste finnas hemma. Om det visar sig att något jag vill ha saknas och klockan inte är över 22 så löser det sig så att säga, kör på den mer spontana stilen framför "måste finnas" saker antar jag.

Hade jag inte haft så nära är det isf en sak som jag skulle vara tvungen att se till att ha hemma och det är nog Cola. Men eftersom jag aldrig "storhandlar" köper jag det för kvällen om jag vill ha det under helgen istället.

Och inget "Light"...bara trams sånt tycker jag personligen, om man inte råkar gilla smaken bättre dvs (what?). Lite "jag vet att jag har problem men vill inte sluta egentligen" över det...bara vekt. Allt eller inget säger jag! Eller ännu bättre är de som trycker i sig en pizza eller donken och så tar man cola zero till...Haha! Riktiga stjärnor! Hur ska man ha det?! Så krystat. Aja, off topic men tycker bara fenomenet (framförallt sistnämnda) är så kul och ironiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Oj... Har så nära till hemköp där jag bor att jag faktiskt aldrig har något speciellt som måste finnas hemma. Om det visar sig att något jag vill ha saknas och klockan inte är över 22 så löser det sig så att säga, kör på den mer spontana stilen framför "måste finnas" saker antar jag.

Hade jag inte haft så nära är det isf en sak som jag skulle vara tvungen att se till att ha hemma och det är nog Cola. Men eftersom jag aldrig "storhandlar" köper jag det för kvällen om jag vill ha det under helgen istället.

Och inget "Light"...bara trams sånt tycker jag personligen, om man inte råkar gilla smaken bättre dvs (what?). Lite "jag vet att jag har problem men vill inte sluta egentligen" över det...bara vekt. Allt eller inget säger jag! Eller ännu bättre är de som trycker i sig en pizza eller donken och så tar man cola zero till...Haha! Riktiga stjärnor! Hur ska man ha det?! Så krystat. Aja, off topic men tycker bara fenomenet (framförallt sistnämnda) är så kul och ironiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Kul vet jag inte, men vi som har diabetes kallar inte light trams.