GTX 1080 Partnertillverkare leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@Icedog:
Du får gärna posta fler bilder. Jag tänkte själv köpa ett med vattenblock förmonterat, men tänkte avvakta till evga 1080 hydro kommer.
Har inte bråttom. Hoppas de blir uppgradering till BF1 iaf.

Har inte överdrivet med bilder men har några, gillar kortet enormt

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk

Snyggt, kan du ta några bilder där man ser hela lådan?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av kinc:

Det har kommit in en stor leverans av ROG Strix GTX 1080 i Nordiska kanalen denna veckan. Men jag är säker på att detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt. Så även om tillgången är något bättre än den generellt är vid lansering som dessa så gäller det att förboka om ska ha ett kort så fort som möjligt. Kommer dröja så sent som till slutet av Juli innan lagersaldon hos ÅF är gröna. Det trillar in kort hela tiden så min rekommendation är att ställa sig i kön nu om man är sugen och inte vänta på att det visar grönt hos ÅF.

Varför skulle ROG Strix vara det mest eftertraktade? Jag tycker det verkar som all vill ha msi gaming x korten...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Pratade med Inet på Hötorget. De berättade att 400 bokningar finns på 1080 Strix nationellt. Det var överlägset flest vid jämförelse med andra 1080:s.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Varför skulle ROG Strix vara det mest eftertraktade? Jag tycker det verkar som all vill ha msi gaming x korten...

Gissningsvis är inte MSI Gaming X det mest eftertraktade kortet ASUS släppt eftersom det inte är ett ASUS-kort.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Gissningsvis är inte MSI Gaming X det mest eftertraktade kortet ASUS släppt eftersom det inte är ett ASUS-kort.

Vad svamlar du om.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vad svamlar du om.

En representant från ASUS säger "detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt." och du ifrågasätter det och säger att MSI Gaming X är det mest eftertraktade. MSI Gaming X tillverkas inte av ASUS utan av MSI.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

En representant från ASUS säger "detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt." och du ifrågasätter det och säger att MSI Gaming X är det mest eftertraktade. MSI Gaming X tillverkas inte av ASUS utan av MSI.

Ah missade att han jobbade för asus

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Snyggt, kan du ta några bilder där man ser hela lådan?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Jag ser att proshop har flera olika 1080 märken.
Så Danmark är viktigare än Sverige?

Permalänk
Skrivet av lybo:

Jag ser att proshop har flera olika 1080 märken.
Så Danmark är viktigare än Sverige?

Sverige får alltid sist pga av liten marknad. De kommer aldrig erkänna det men så är verkligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Sverige får alltid sist pga av liten marknad. De kommer aldrig erkänna det men så är verkligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Finland har betydligt lägre prioritet. Här har det inte levererats många Pascal kort kan jag lova i alla fall när det gäller partnertillverkarnas egna kort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Jag ser att proshop har flera olika 1080 märken.
Så Danmark är viktigare än Sverige?

Undra om det helt enkelt är så att det är färre danskar som kör PC och Proshop har lägre efterfrågan från sina landsmän än vad svenska butiker har från oss. Lägg till att de ligger närmare distributionscentralerna runt om i EU. Skulle förklara varför Proshop vill etablera sig i Sverige.

Permalänk
Avstängd

Mitt Palit från Proshop klockar som en gud o är knäpptyst.. den billigare versionen av gamerock så jag tror inte ni har mycket vinning i att köpa extra OC versioner utan det handlar nog mest om TUR..

kör just nu på 2083mhz o 11000 på minnena och har inte slagit i botten än

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Mitt Palit från Proshop klockar som en gud o är knäpptyst.. den billigare versionen av gamerock så jag tror inte ni har mycket vinning i att köpa extra OC versioner utan det handlar nog mest om TUR..

kör just nu på 2083mhz o 11000 på minnena och har inte slagit i botten än

låter fint det där. har beställt oc versionen. hur långt tid tog det för dig att få det? stod I lager 5-6 dagars leverans. status är behandlas. bokade igår.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

@Aka_The_Barf:

mitt skickades typ direkt .. stod dock 1-2 dagars leverans när jag köpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Aka_The_Barf:

mitt skickades typ direkt .. stod dock 1-2 dagars leverans när jag köpte

Nu är kortet beställningsvara, undrar om jag hann få nått? Ordern ligger fortfarande som behandlas. Dom kanske skriver 5-6 dagar när det väntas komma i lager och 1-2 när dom har det på hyllan. Kollade på omdömmen på prisjakt och deras saldo verkar luriga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Pratade med Inet på telefon igen. ASUS har tydligen problem med produktionen nu. Senaste infon från idag. För höga klockfrekvenser.. Plats 100 ungefär fick jag som svar. Så lär nog inte bli något kort innan början på Augusti om vi inte har otur att det tar ännu längre tid pga produktions problemen. Suck

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Fick mitt MSI 1080 Gaming X idag från Inet, beställde för ca 10 dagar sedan. Nytt grafikkort och skärm så nu får man hålla i pengarna ett tag...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv ATX TG | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | CPU: AMD Ryzen 3800X | CPU kylare: Noctua NH-D15 | Minne: G.Skill Ripjaws V 3600 MHz | GPU: RTX 3080 ti MSI VENTUS 3X | Nätagg: Seasonic Prime titanium 1000w | SSD1: Samsung 970 EVO PLUS 1 TB SSD2: Samsung 870 EVO 2TB SSD3: Samsung 850 EVO 1TB | Tangentbord: Corsair K70 RGB (RED) | Skärm1: LG OLED C2 42" Skärm2: ASUS PG287Q Ljud: Audioengine HD6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasse81:

Fick mitt MSI 1080 Gaming X idag från Inet, beställde för ca 10 dagar sedan. Nytt grafikkort och skärm så nu får man hålla i pengarna ett tag...

Konstigt att folk får leverans före de som beställt innan 😭😜

(Jag väntar på ett evga ftw)

Permalänk
Skrivet av lybo:

Konstigt att folk får leverans före de som beställt innan 😭😜

(Jag väntar på ett evga ftw)

EVGA FTW finns inte ens i Europa ännu: http://forums.evga.com/EVGA-GeForce-GTX-10801070-Stock-Thread...
Väntar själv på samma kort

Permalänk
Medlem

Beställde mitt MSI GTX 1080 Gaming X den 29/6 från Netonnet.

Blev skickat nu i eftermiddag. Så nu måste man bara vänta över helgen innan man kan dra igång spelburken igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

någon som fått sitt asus 1080 rog strix dc3 oc bokat alternativt levererat från Inet, webhallen, komplett, dustin osv?

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags kväll, kortet är på väg men tar en weekend paus i Malmö. Bor i Stockholm så på måndag eller tisdag blir det spela av. Beställde palit 1080 gamerock premium edition från proshop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt Asus 1080 RoG Strix OC varianten den 16 juni från komplett.

Har fått olika svar från supporten och leveransdatum 13 juli, 14 juli. Även "din order är med i den batch som kommer" när kortet kommer in så skickar vi det till dig.

Idag så var det ändrat och stod nu 22 juli som preliminärt datum för min order och samtidigt så står det att dem får in det kortet preliminärt den 23 juli.

Med det datumet börjar vi närma oss 6 veckors väntetid vilket är ganska frustrerande. För mig som konsument så är det inte speciellt kul att få ett datum framflyttat hela tiden men ingen direkt info om varför datumen flyttas fram hela tiden.

Sitter i valet och kvalet om jag ska avboka och invänta 1080Ti istället så får mitt 780Ti svettas fram tills dess.

Har aldrig råkat ut för så långa leveranstider och varierande information från ÅF till oss konsumenter.

Tycker att det borde komma ut information från tillverkarna till ÅF så dem kan delge sina kunder den informationen alternativt att tillverkarna lägger upp info på sin hemsida.

Känns som att dem här batcherna sprids ut så det blir "strökort" (3-5st) till ÅF som komplett, inet, webhallen med mera kan skicka ut till dem som beställt.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Lagt en order på 1080 FTW hos Webhallen och komplett, avbokar ett av korten när jag får en bekräftelse på leverans.

Har en HTC Vive som samlar damm pga. detta.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Äntligen fått in mitt MSI 1080 Gaming X med vattenblock, klockar till 2139 boost som mest.

Permalänk

får mitt 1080 FTW imorgon från komplett, äntligen. la beställning i början på juni