30plussare vilket är ert bästa spel genom tiderna?

Permalänk
Livsnjutare 😎

31år

  • PC: Portal 2

  • XBOX360: Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PSX: Metal Gear Solid

Spelat hela mitt liv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

31 år och kan eventuellt limitera mitt svar till 1 spel/plattform men känner ångest då flera titlar tvingar fram en tår i ögonvrån

NES: Här är det jämnt skägg mellan Wizards & Warriors och Shadowgate men får se W & W som segrare.

SNES: Donkey Kong Country utan någon som helst tvekan. Musiken och miljön får mig fortfarande på det allra bästa humöret.

XBOX: Halo. Jösses.. Allt med detta spel är underbart. Nästan så jag måste gå in i sladdrummet och gräva fram konsolen.

XBOX 360: Call Of Duty Modern Warfare 3.

XBOX One: Destiny. Spelet jag klockat mest speltid på de 2 senaste åren.

PC: Unreal Tournament G.O.T.Y edition. Då jag hade ett glapp i mitt PC-lirande mellan 2001-2016 p.g.a konsolerna så går titeln till spelet jag fortfarande kan dra i gång och njuta av. Marginell andra plats till Carmageddon Carpocalypse Now.

Tack för en bra tråd. Många nostalgiska minnen vilket tvingar mig "köa" upp semesterlir

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

Quake 3 Arena och CS 1.1-1.5

Kanske inte dom bästa eller mest innovativa men dom jag har haft mest kul med

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Civilization serien och Minecraft

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk

Tror min lista skulle se ungefär ut så här.

1. Zelda a Link to the past.. När man går ut i regnet första ggn herregud

2. Final Fantasy 7

3. The Witcher 3

Permalänk
Medlem

CS no doubt. Har gett mig så många timmar glädje, sorg, tårar, vrål, lycka etc. Spelar det fortfarande

Mafia 1-2 är favoriterna av single player, särskilt tvåan. Min typ av single player, samt riktig bra story. Även GTA spelen, men storyn och alla cinematics är lite cringe

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Fantastiskt många minnen som väcks till liv genom kommentarerna här. Kul!

Själv vill jag nämna Mafia 1 för PC, som var en otrolig överaskning och verkligen bjöd på en enastående story.
För console måste jag nämna Super mario world på snes, sanslöst mycket glädje det bjöd på!

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

Måste säga Half-Life.. Vilken känsla jag hade när jag spelade det spelet.. har jag inte upplevt sedan dess även om skyrim kommer nära..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fyllde 54 år i tisdags men spelar några spel fortfarande

Svårt att bara välja spel sådär men Dungeon Master/Chaos Strike Back och Time Bandit på Atari ST var väldigt roliga

På PC är det nog Oblivion som ger en känsla som inte Skyrim ger

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

battlefield 1942 + deras tillägg inklusive vietnam

Permalänk

Efter att ägt vic 20 och commodore 64 kom Amiga 1000 sen kom Amiga 500 och världens hittills bästa spel Feary Tale Adventure, en kille gjorde allt grafik, programmering, musiken. Spelet var det största dittills med över 17000 screens stort och jag älskade det och forfarande gör.

Permalänk
Medlem

Likt flera andra så måste jag nog hålla med om att Baldurs Gate är mitt favoritspel.

Andra riktigt bra spel som gjort stort avtryck är half life, cs, bf1942.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

36 år. Har ägt de flesta plattformar. Men än idag står sig nog Monkey Island 1 och Indiana Jones: Fate Of Atlantis som de två spel jag håller allra mest kärt.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

fuskar lite då jag inte fyller 30 förren senare i år men tror inte mitt svar kommer att ändra sig under den tiden

Att välja ut det bästa spelet blir svårt. Måste jag välja ett enda så blir det nog final fantasy 7, inte det bästa spelet men det ligger nog närmast hjärtat. Första spelet som jag fastnade totalt i och helt enkelt inte kunde släppa tills jag klarat det.

Andra nostalgiska spel som kommer till minnes:

theme hospital,
King's quest 5, 6
Stunts
Grand theft auto
warcraft 2
world of warcraft
battlefield 1942
star wars: knights of the old republic
final fantasy 9,
chrono cross.
mega man x

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vilja säga Duke nukem serien eller serious sam

Permalänk
Medlem

Har haft en hel del olika PCmaskiner men allt började med ett Vectrex och följdes sen upp av C64. Därefter en del olika Amigor (500, 1200) innan jag till slut köpte min första PC som var en 486DX33 med 8 mb minne

Skulle jag nämna några bra spel som jag stött på så kan jag ju börja med Amigatiden.
Speedball 2, Dungeon Master, Shadow of the Beast, Hired Guns, Cannon Fodder och Monkey Island är några av dem jag kommer på nu.

Men till PC finns massor men kan rekommendera Day of the Tentacle (tycker ni kan prova remasteredversionen på steam), X-wing vs Tiefighter, Wing Commander-serien, Fallout-serien och The Witcher-serien för att nämna några.

Men skulle jag välja ett spel så skulle det bli det senaste Mass Effect (svag för sådana spel)

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Rock N' Roll Racing var ett av mina favoritspel som barn, spelades då ihop med en kompis.

Permalänk
Medlem

28 år. Tycker det inte riktigt går att jämföra spelen på tidigt 90 tal med 2010+ spel.
Annars är final fantasy spelen riktigt bra under min tid

Permalänk
Medlem

32 år gammal och för min del är EverQuest och framförallt tiden kring Ruins of Kunark och Scars of Velious expansionerna. Jag gick på högstadiet, spelade på tok för mycket, lyssnade på hårdrock och ägnade alldeles för lite tid åt att plugga. Härliga minnen!

Barndomsminnen från tidig ålder består av spelen North & South och bubble bobble på NES.

Permalänk

35 år
Ultima Iv Quest Of The Avatar placerar jag väldigt högt ,
Mycket tack vare det avancerade (för sin tid) rätt & fel systemet .Mycket av dina handlingar fick konsekvenser och det gällde att vara en så bra Avatar som möjligt .
Att öppna kistor överallt som i andra spel gick tex bort .Liksom att ljuga .

Metroid 1 , Metroid Prime och Faery Tale är andra mycket bra titlar .

Permalänk
Medlem

39 år.
Inget spel som slagit Another World(Amiga) än.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

QuakeWorld.
QW kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, det var där jag kom in på competitive gaming.

UT2k4 och Quake 3 Arena 2 andra som ligger en nära som bästa spel någonsin.

Andra var väl Diablo 1, var fantastiskt spel när det kom imo, haft så sjukt mycket kul. Senare D2 men då var jag äldre.

Sen finns det en hel hög med roliga spel man spelade innan dessa på sin första dator, där är mååånga bra minne.
När man delade keyboard med 1-3 andra och spelade spel tillsammans

Permalänk

Quake 1. Spelade med modem (k56) spenderade mer pengar på detta än en Ferrari hade kostat i avbetalning men har aldrig haft så kul när jag spelar som med det spelet.

Permalänk
Medlem

36år ung.

Baldurs gate 2. Vinner på KO.

Permalänk
Avstängd

född 77 och har haft laser 210 c64 amiga/atari nes, snes, master system, typ allt till wii/360 och pc från 286 och framåt så finns lite att välja på XD som moonstone till amiga d.i.v rpg till snes/nes master system som var riktigt bra men för att det inte ska bli en bok så dom jag upskattat mest är fallout 1 och 2 samt arcanum som är ungefär lika bra men finns många andra som är bra men fallout 2 skulle få min röst för bästa spel som någonsin skapats

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

har fastnat helt för Dark souls 3, bästa köpet på länge annas är det leuge race i F1 som skäl min tid

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Super smash bros på N64 var en enorm klassiker hos mig

Idag uppskattar jag spel lite varierat från Witcher 3 till Diablo spelen samt Dota 2. CS var kul i dom första utgåvorna på dom första lanen. Men jag hänger inte riktigt med på CS:go ^^

Permalänk
Medlem

Total Annihilation är #1!

Zelda: Ocaringa of Time, Half-Life och GTA 3 (speciellt San Andreas) har också varit stora.

Permalänk

Deus Ex.
FPS med XP och moddade vapen, schysst grafik med bra stämning. Spelade det så många gånger att jag förmodligen hittade alla vägar och dialoger som var möjliga
Unikt på så sätt att det var bäst på allt.

Permalänk
Medlem

är 35.

Började med c64, commando helt klart favoriten, musiken är fortfarande grym.

till pc var det nog doom (shareware versionen), red alert (första lan-erfarenheten, grymt!), quake 1 och UnrealTournament som är mina största minnen.

Spelet jag lagt ner flest timmar är Lotro - två accounts - på tiden då det fanns en raiding-community. Svårt att se att något spel kommer slå det för min del.