Tråden för vinylälskare! Pickups, album, nålar, riaa..it´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

@S_Z: Det du söker är en kokbokshållare! en bildgoogling avslöjar massa modeller:
https://www.google.com/search?q=kokboksh%C3%A5llare&safe=acti...

Ah, har varit inne på att kolla hos butiker som tillhandahåller inredningar till andra butiker (eftersom jag ofta ser perfekta ställ hos bokhandlare tex) men att söka efter kokbokshållare var ju mycket smartare Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera tavellisten Leo hos rusta för er som inte vill gömma undan de vackra omslagen till era skivor!

http://www.rusta.com/se/tavellist-leo-p95401145.aspx

Den är precis lagom lång för att fyra skivor ska få plats. Jag blev själv mycket nöjd med resultatet i min lägenhet!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Haha läste "Tråden för vinkylsälskare" men detta var ju lite mer rimligt ämne.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

såhär ser min setup ut.

jagar fler ramar så ska de upp ett gäng till på väggen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Väcker tråden till liv igen.

Vill ha något att pyssla med så jag tänkte uppgradera mitt nuvarande Riaa ( 15 år gammalt Nad PP1 ) Har beställt nya kondningar osv enligt ett recept jag hittat på div forum.

Men det finns ju en hel del diy-kit där ute. Någon som har några erfarenheter? Funderar på att köpa ett TCC TC-750 och testa pilla lite med det också.

Kan tänka mig att löda ihop något kit men vet inte vilket man ska sikta in sig på. Vissa känns sjukt dyra för vad dom är, och vissa är sjukt billiga för vad dom är. Börjar man läsa på div forum så är ju 95% av posterna helt orealistisk ormolja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Väcker tråden till liv igen.

Vill ha något att pyssla med så jag tänkte uppgradera mitt nuvarande Riaa ( 15 år gammalt Nad PP1 ) Har beställt nya kondningar osv enligt ett recept jag hittat på div forum.

Men det finns ju en hel del diy-kit där ute. Någon som har några erfarenheter? Funderar på att köpa ett TCC TC-750 och testa pilla lite med det också.

Kan tänka mig att löda ihop något kit men vet inte vilket man ska sikta in sig på. Vissa känns sjukt dyra för vad dom är, och vissa är sjukt billiga för vad dom är. Börjar man läsa på div forum så är ju 95% av posterna helt orealistisk ormolja.

Haha ja, det är nog få hobbys som är så nedlusade med subjektiva åsikter som Vinyl/HiFi

Själv fortsätter jag att samla skivor. Har fyllt en hel trälåda nu, får skaffa en till. Saknar några Beatles-skivor, framförallt de tidigare, vilket till stor del beror på att jag inte tycker att de tidigare skivorna är lika bra som de senare. Har allt Kent någonsin släppt på vinyl förutom Jag är inte rädd för mörkret vilket stör mig något enormt. Snart köper jag den på Discogs för 600 kr

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Agustavsson:

Väcker tråden till liv igen.

Vill ha något att pyssla med så jag tänkte uppgradera mitt nuvarande Riaa ( 15 år gammalt Nad PP1 ) Har beställt nya kondningar osv enligt ett recept jag hittat på div forum.

Men det finns ju en hel del diy-kit där ute. Någon som har några erfarenheter? Funderar på att köpa ett TCC TC-750 och testa pilla lite med det också.

Kan tänka mig att löda ihop något kit men vet inte vilket man ska sikta in sig på. Vissa känns sjukt dyra för vad dom är, och vissa är sjukt billiga för vad dom är. Börjar man läsa på div forum så är ju 95% av posterna helt orealistisk ormolja.

Har du kollat på lts riaat ?
http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?p=330515

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En annan har en DUAL CS 503-2 som skräpar har ingen stereo till den har nog legat i kartongen över 15 år hitta den när jag rensa i källaren.
Få se vad man ska göra med den .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant sak. Lät ju rent utan knaster efteråt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tänkte bara pipa in och säga att jag skaffade mig en Thorens MM-008 för ett tag sen, och den är riktigt bra! Kan rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Kan rekommendera tavellisten Leo hos rusta för er som inte vill gömma undan de vackra omslagen till era skivor!

http://www.rusta.com/se/tavellist-leo-p95401145.aspx

Den är precis lagom lång för att fyra skivor ska få plats. Jag blev själv mycket nöjd med resultatet i min lägenhet!

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/IMG_6519_zpstmpdqwno.jpg

Inte så effektivt om man har ett hundratal, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Efter att ha levt med den vobblande originaltallriken till min Rega RP1 har jag äntligen gjort slag i saken och beställt hem en akryltallrik från actrylteller. Ska bli underbart att slippa detta rent ut sagt vidriga vobblande som nu stört mig i ett par års tid. Att den dessutom är ruskigt snygg är ju bara ett stort plus. Förväntar mig inga enorma skillnader när det kommer till ljudåtergivning, men jag slipper som sagt vobblandet som jag får för mig sliter både skivor och pickup samt en snygg tallrik.

Funderar även på att lägga en beställning på regas white belt samt Michell Engineering Record Clamp For Rega Turntables när man ändå är igång.

Hur kör ni andra, med eller utan skivklämma? Anpassar ni er beroende på humör, vilken skiva ni snurrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Efter att ha levt med den vobblande originaltallriken till min Rega RP1 har jag äntligen gjort slag i saken och beställt hem en akryltallrik från actrylteller. Ska bli underbart att slippa detta rent ut sagt vidriga vobblande som nu stört mig i ett par års tid. Att den dessutom är ruskigt snygg är ju bara ett stort plus. Förväntar mig inga enorma skillnader när det kommer till ljudåtergivning, men jag slipper som sagt vobblandet som jag får för mig sliter både skivor och pickup samt en snygg tallrik.

Funderar även på att lägga en beställning på regas white belt samt Michell Engineering Record Clamp For Rega Turntables när man ändå är igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter exakt som mitt resonemang när jag ägde en RP1.. Var ett klick från att slutföra köp av acryteller flera gånger. Exakt samma anledning. Drömde även om andra uppgraderingar som t.ex. ersätta subplattern med en Tangospinner.

Efter ett tag så insåg jag att RP1 skulle bli ett slukhål för plånboken om jag skulle bli nöjd med den... Köpte en begagnad Thorens TD160 med en Rega RB250 tonarm och sålde RP1:an.. Har inte ångrat mig en sekund, RP1:an kändes som en plastig leksak i jämförelse.

Här är min svarv:
Verk: Thorens TD160 MKII (Egenbyggd plint)
Tonarm: RB250 Tonarm
Pickup: Denon DL-110

Permalänk
Skrivet av baldemar:

Låter exakt som mitt resonemang när jag ägde en RP1.. Var ett klick från att slutföra köp av acryteller flera gånger. Exakt samma anledning. Drömde även om andra uppgraderingar som t.ex. ersätta subplattern med en Tangospinner.

Efter ett tag så insåg jag att RP1 skulle bli ett slukhål för plånboken om jag skulle bli nöjd med den... Köpte en begagnad Thorens TD160 med en Rega RB250 tonarm och sålde RP1:an.. Har inte ångrat mig en sekund, RP1:an kändes som en plastig leksak i jämförelse.

Här är min svarv:
Verk: Thorens TD160 MKII (Egenbyggd plint)
Tonarm: RB250 Tonarm
Pickup: Denon DL-110
http://i63.tinypic.com/i3e5x1.jpg

Ja samma här, jag har velat fram och tillbaka kring hurvida det är värt att spendera dom pengarna på en RP1:a. Men nyligen fick vinylintresset ett litet uppsving och jag kände att det var dags att göra slag i saken. Skulle jag vilja byta upp mig inom Rega modellerna kommer jag ju kunna behålla min akryltallrik eftersom denna även är anpassad efter deras dyrare modeller. Som sagt, återkommer när jag har fått paketet.

Fin svarv förresten, kan tänka mig att plinten bidrar till en hel del stabilitet i konstruktionen, något som jag verkligen saknar med RP1:an. Även om den spelar bra och är väldigt estetiskt tilltalande så kan den kännas aningen "plastig" då den saknar en massivare konstruktion. Är faktiskt inne på att försöka hitta någon plint eller liknande för att ställa under spelaren. Problemet är bara att hitta något som inte kostar skjortan men som fortfarande ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker att Rega och Project och liknande stumma lättviktsspelare spelare är rätt tråkiga, endera ska en spelare ha flytande upphängning på riktigt (inte Dual) eller så ska den vara tung.

Ett bonn-enkelt sätt att kolla hur mycket vibrationer som kommer in i skivspelaren från omvärlden är att spela in signalen från skivspelaren när man inte spelar från den (men med pickupen vilande på en stillastående skiva) utan spelar från annan signalkälla och kanske även en tongenerator (de gör att man lättare kan hitta ev resonanser) man kan också labba med olika material i skivmattor, med puckar och klämmor, olika underlag och med och utan lock osv och kolla hur det påverkar, det finns närmast oändligt med saker man kan testa genom att lyssna på vad spelaren plockar upp, det ideala är att den inte plockar upp nått alls från omvärlden men så är det inte i verkligheten utan man får påverkan i mer eller mindre grad från allt som skapar vibrationer i omgivningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av kletgunnar:

Efter att ha levt med den vobblande originaltallriken till min Rega RP1 har jag äntligen gjort slag i saken och beställt hem en akryltallrik från actrylteller. Ska bli underbart att slippa detta rent ut sagt vidriga vobblande som nu stört mig i ett par års tid. Att den dessutom är ruskigt snygg är ju bara ett stort plus. Förväntar mig inga enorma skillnader när det kommer till ljudåtergivning, men jag slipper som sagt vobblandet som jag får för mig sliter både skivor och pickup samt en snygg tallrik.

Funderar även på att lägga en beställning på regas white belt samt Michell Engineering Record Clamp For Rega Turntables när man ändå är igång.

Hur kör ni andra, med eller utan skivklämma? Anpassar ni er beroende på humör, vilken skiva ni snurrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ang den vobblande tallriken så hade jag samma problem men min RP1, dock så fick jag den utbytt och den jag har haft nu är rak och fin. Har funderat på klämma eller vikt, mest kanske för att det är roligt med gadgets då jag är lite osäker på att det gör någon skillnad. Kan tänka mig att det bör funka bra om skivorna inte är helt plana. Ska nog beställa en så småningom.

Senste inköpet blev en borste från blue horizon. Borste Har ingen aning om den är bra eller inte men det verkar som det är rätt bra kvalitet på den. Borstarna runt 100 spänn ser ut att vara ren skräp och dessutom ser det ut som att många tillverkare gärna sätter sin logga på tidigare nämnt skräp så vi får se om den lever upp till förväntningarna

Blev sugen på ny tallrik nu..Riktigt sugen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Inte så effektivt om man har ett hundratal, hehe.

Jag har en hel låda full också. Väggen är mer som min Hall of Fame. Står helt andra skivor där idag än det gjorde när bilden togs, uppdaterar kontinuerligt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Agustavsson:

Ang den vobblande tallriken så hade jag samma problem men min RP1, dock så fick jag den utbytt och den jag har haft nu är rak och fin. Har funderat på klämma eller vikt, mest kanske för att det är roligt med gadgets då jag är lite osäker på att det gör någon skillnad. Kan tänka mig att det bör funka bra om skivorna inte är helt plana. Ska nog beställa en så småningom.

Senste inköpet blev en borste från blue horizon. Borste Har ingen aning om den är bra eller inte men det verkar som det är rätt bra kvalitet på den. Borstarna runt 100 spänn ser ut att vara ren skräp och dessutom ser det ut som att många tillverkare gärna sätter sin logga på tidigare nämnt skräp så vi får se om den lever upp till förväntningarna

Blev sugen på ny tallrik nu..Riktigt sugen!

Du får skaffa nåt stabilt >
220 kilo metall och plastskrot för € 130 000 ?

Ja till man skruvat ihop det men då blir det en stabil skivspelare >

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Ang den vobblande tallriken så hade jag samma problem men min RP1, dock så fick jag den utbytt och den jag har haft nu är rak och fin. Har funderat på klämma eller vikt, mest kanske för att det är roligt med gadgets då jag är lite osäker på att det gör någon skillnad. Kan tänka mig att det bör funka bra om skivorna inte är helt plana. Ska nog beställa en så småningom.

Senste inköpet blev en borste från blue horizon. Borste Har ingen aning om den är bra eller inte men det verkar som det är rätt bra kvalitet på den. Borstarna runt 100 spänn ser ut att vara ren skräp och dessutom ser det ut som att många tillverkare gärna sätter sin logga på tidigare nämnt skräp så vi får se om den lever upp till förväntningarna

Blev sugen på ny tallrik nu..Riktigt sugen!

Tyvärr så reklamerade jag aldrig min tallrik men nu ska förhoppningsvis paketet med en rak och fin akryltallrik dyka upp i slutet på nästa vecka om jag har tur. Ska försöka komma ihåg att återkomma med lite bilder och funderingar.

Hur har ni era skivspelare ståendes och på vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kletgunnar:

Tyvärr så reklamerade jag aldrig min tallrik men nu ska förhoppningsvis paketet med en rak och fin akryltallrik dyka upp i slutet på nästa vecka om jag har tur. Ska försöka komma ihåg att återkomma med lite bilder och funderingar.

Hur har ni era skivspelare ståendes och på vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Har min spelare på en 50-tals möbel tillsammans med stärk och div tvspel. Kan lasta upp bilder senare. Finns en i tråden om visa din anläggning

Gärna bilder på tallriken, är som sagt högst intresserad

Permalänk

Är som sagt väldigt sugen på att införskaffa någon typ av stabilare skiva att placera Regan på. I dagsläget står den nämnligen på en tunn skiva som kallas för tv bänk. Va tror ni om att beställa en så kallad baksten som man sedan placerar SD-fötter under, dvs skivspelare-baksten-sd fötter-tv bänk.

Har kollat runt lite med stenhuggerier i närheten men verkar svårt att få tag på de måtten jag söker. Bakstenen går att få i bra storlek samt rimligt pris, enda nackdelen är väl att den enbart är 2 cm tjock, hade väl helst velat ha 3-4 cm.

Någon som har några tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kletgunnar:

Är som sagt väldigt sugen på att införskaffa någon typ av stabilare skiva att placera Regan på. I dagsläget står den nämnligen på en tunn skiva som kallas för tv bänk. Va tror ni om att beställa en så kallad baksten som man sedan placerar SD-fötter under, dvs skivspelare-baksten-sd fötter-tv bänk.

Har kollat runt lite med stenhuggerier i närheten men verkar svårt att få tag på de måtten jag söker. Bakstenen går att få i bra storlek samt rimligt pris, enda nackdelen är väl att den enbart är 2 cm tjock, hade väl helst velat ha 3-4 cm.

Någon som har några tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Stenar, trädgårdsplattor i betong, nått du gjuter själv, sandfylld låda, det finns en del olika varianter och kombinationer på det

Du kan ju också skipppa den klena "Regaskivan" och bygga nått som direkt ger mer massa och stabilitet/dämpning

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Jo visst hade det varit väldigt roligt och lärosamt att bygga något eget men på grund av tidsbrist kommer jag nog hålla mig till att köpa något färdigt, åtminstone denna gång. Kanske får bli ett projekt i framtiden dock!

Hur tjock platta tror ni man bör ha för att få någon typ av effekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Tyvärr så reklamerade jag aldrig min tallrik men nu ska förhoppningsvis paketet med en rak och fin akryltallrik dyka upp i slutet på nästa vecka om jag har tur. Ska försöka komma ihåg att återkomma med lite bilder och funderingar.

Hur har ni era skivspelare ståendes och på vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har min stående direkt på TV-bänken vilket fungerar ypperligt, men då har jag också en flytande upphängning i min TD166.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Inte direkt ljud-relaterat... men letar efter ett stöd för att placera ett skivfodral i likt detta:
https://www.instagram.com/p/_I5zF1LMm9/

Måste finnas några billiga tidningsställ som fungerar men inte lyckats hitta något så bra som på bilden än. Om någon råkar ha sett var man hittar något liknande skulle det uppskatas

Här kanske:
https://www.google.se/search?q=Bokst%C3%B6d&source=lnms&tbm=i...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kletgunnar:

@mrqaffe: Jo visst hade det varit väldigt roligt och lärosamt att bygga något eget men på grund av tidsbrist kommer jag nog hålla mig till att köpa något färdigt, åtminstone denna gång. Kanske får bli ett projekt i framtiden dock!

Hur tjock platta tror ni man bör ha för att få någon typ av effekt?

Det är vikten som har mest betydelse för att dämpa vibrationerna en trädgårdsplatta placerad på sd fötter och så ställer du spelaren på den, en 500x 500 platta väger ca 30 kilo och såna är ju ganska lätta att hitta i bygghandeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är vikten som har mest betydelse för att dämpa vibrationerna en trädgårdsplatta placerad på sd fötter och så ställer du spelaren på den, en 500x 500 platta väger ca 30 kilo och såna är ju ganska lätta att hitta i bygghandeln.

Självklart, en spånskiva på 30 mm kan ju knappast mäta sig med en betongskiva med samma mått. Vanliga trädgårdsplattor går ju att få tag på under 50-lappen. Blir nog till att ta hem en i veckan och prova bara för att se skillnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är vikten som har mest betydelse för att dämpa vibrationerna en trädgårdsplatta placerad på sd fötter och så ställer du spelaren på den, en 500x 500 platta väger ca 30 kilo och såna är ju ganska lätta att hitta i bygghandeln.

^^this^^
Fungerar även väldigt bra för högtalare som står på spikes och man vill ha golvet kvar.
Det går utmärkt att måla plattan om man inte gillar betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Hur kör ni andra, med eller utan skivklämma?

Jag minns en gång för flera år sedan då jag glatt knallade in på Helmers Hi Fi här i Göteborg (Helmer var (är om han fortfarande lever, butiken har han hursom lagt ner) en urskön filur som jobbat i branchen i åtminstone 350 år och man inte kunde besöka utan att fastna hos i åtminstone en eller två timmar lyssnandes på anekdoter med ibland tveksam sanningshalt och allmänt Hi Fi-prat) och frågade om han hade någon skivtyngd liggande, varpå Helmer tittade frågande på mig och enkelt påpekade att "Har du köpt skeva skivor är det bättre att gå tillbaka med dem."
Då kände jag mig rätt dum, bestämde mig för att inte placera en klump ormolja på min vinylsvarv och började snabbt prata om sjuttiotalet istället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Jag minns en gång för flera år sedan då jag glatt knallade in på Helmers Hi Fi här i Göteborg (Helmer var (är om han fortfarande lever, butiken har han hursom lagt ner) en urskön filur som jobbat i branchen i åtminstone 350 år och man inte kunde besöka utan att fastna hos i åtminstone en eller två timmar lyssnandes på anekdoter med ibland tveksam sanningshalt och allmänt Hi Fi-prat) och frågade om han hade någon skivtyngd liggande, varpå Helmer tittade frågande på mig och enkelt påpekade att "Har du köpt skeva skivor är det bättre att gå tillbaka med dem."
Då kände jag mig rätt dum, bestämde mig för att inte placera en klump ormolja på min vinylsvarv och började snabbt prata om sjuttiotalet istället.

Låter som ett sunt argument. Vill ha en bara för att och för att jag 1. Har problem med att inte köpa onödiga grejer och 2. Att jag finner det högst roligt att ha saker som är "lite special" även om jag vet att det förmodligen inte gör någon nämnvärd skillnad i mitt system.