Permalänk
Medlem

Dvi till DisplayPort 144hz?

Tjo! Jag har tänkt att köpa en 144hz skärm som inte har DisplayPort utgång. Och som ni vet så har de flesta nya graffikkort endast DisplayPort. Finns det någon adapter/ kabel som har dvi-dual link i ena änden och DisplayPort i den andra som supportar 144hz i 1920x1080?
Har hört något om "aktiva adaptrar" är det en sådan jag skall ha??

Tack för svar!

Visa signatur

CPU: i7 6700k, Kylare: Be quiet! Pure rock, Mobo: Giabyte z170hd3p, RAM: 16GB ddr4 hyperx, PSU: Evga supernova g2 750W, GPU: r9 380 4gb Chassi: Corsair Carbide 200r, Lagring: 120GB samsung 850, WD blue 1tb, Kringutrustning: Steelseries kana v2, Func KB-460, Acer xf240h, BenQ gl2460hm, turtle beach px22

Permalänk
Medlem

Du behöver en aktiv signalomvandlare, t.ex. denna. Inte särskilt prisvärt jämfört med att köpa en skärm som har DisplayPort.

Permalänk
Medlem

Låt bli att köpa en föråldrad skärm istället. Den varianten har fördelarna att det a) fungerar, b) är billigare och c) inte är alls lika krångligt.

Det är förresten skillnad på ingångar och utgångar. Signalen går från datorn till skärmen, alltså har datorn utgångar, skärmen ingångar och adaptern du efterfrågar skulle vara en DP till DVI, inte en DVI till DP.

en bokstav hade sprungit iväg och det var definitivt inte mitt fel
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.