Permalänk
Medlem

Stänga av tangentbordsbelysning

Har en HP Elitebook 2570p som har ramlat i golvet. Den fungerar fortfarande bra, men en sak som irriterar mig är att lampan för tangentbordsbelysning brevid webkameran numera konstant verkar lysa även om den är intryckt.
Då jag i princip aldrig använder den lampan ändå undrar jag om det går att stänga av den i BIOS/Windows? Tycker mig ha tittat runt utan att hitta något självklart, men jag kanske har missat något.
Om man trycker lite försiktigt på den så verkar den slockna. Det verkar ha blivit något glapp så den inte åker in den där extra mm så att den känner av att den är intryckt och inte ska lysa. Antar därför att det skulle kunna fungera om man klistrar på en liten byt tejp som håller in den, men det kanske finns ett snyggare sätt?

Permalänk
Medlem

Tryck på Windowsflaggan och X samtidigt, där kommer du till Windows Mobility Center. Där kan du stänga av tangentbordsbelysningen.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt