Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Varför det det en sådan enorm skillnad i pris mellan Sverige och Finland på 980 Ti på era sidor?
T.ex. MSI Gaming LE kostar 39% mera på den finska sidan än den svenska.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Hej!

Kommer ni att ta in de nya s.k. HB SLI bryggor som nyligen släpptes? Skulle vilja få tag på en sådan från i första hand MSI, 60mm i längd.
Annars från någon annan leverantör.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Webhallen

@Edge1
Vi kan definitivt kika om de finns tillgängliga hos leverantören, du råkar inte ha artikelnummer från G-skill på just de du är intresserad av?

@ArcticFire
Vi har just nu en lagerrensningskampanj på vår svenska sida, vilket borde förklara prisskillnaden. Generellt sett brukar prisnivåer vara snarlika, men det händer förstås att vi har kampanjer i Finland som vi inte har i Sverige och vice versa.

@phuonganh
Yessah! Inget datum spikat för stunden, men de kommer

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Främst F4-3xxxCxxD-32GTZxx, men det beror lite på pris. T.ex. F4-3200C15D-16GTZKO, F4-3200C16D-32GTZKO, F4-3200C15D-16GTZKY, F4-3200C16D-32GTZKY osv.

Tack för svar!

Permalänk
Webhallen

@Edge1 Vi hade dessvärre ingen stabil leverantör på de minnena för stunden, men de är lagda på bevakning!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet få tag på Cooler Master Cosmos SE? finns inte på lager eller hos leveratören. Hur lång leveranstid kan för vänta sig då?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Entusiast

Har ni planer på att ta in 4GB varianten av RX 480?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Netforce:

Har ni möjlighet få tag på Cooler Master Cosmos SE? finns inte på lager eller hos leveratören. Hur lång leveranstid kan för vänta sig då?

Ca 1-2 veckor ser det ut som. Modellen är utgående och det ser bara ut som det finns några få att få tag på runt om i europa, därav den långa leveranstiden.

Skrivet av MrAdde:

Har ni planer på att ta in 4GB varianten av RX 480?

Ja så fort de lanseras. Jag vet tyvärr inte riktigt när det kommer att ske. AMDs fokus har hittills bara varit på 8GB versionen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är detta något som ni kan ta in?

Noctua NM-i115x Mounting-kit
http://noctua.at/en/products/accessories/nm-i115x-mounting-ki...

Det är för att kunna köra äldre Noctua-kylare på nyare moderkort. Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av twk:

Är detta något som ni kan ta in?

Noctua NM-i115x Mounting-kit
http://noctua.at/en/products/accessories/nm-i115x-mounting-ki...

Det är för att kunna köra äldre Noctua-kylare på nyare moderkort. Tack på förhand!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/248172-noctua...

där har vi den

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ah, tack! Hittade den inte när jag sökte. Tack för snabbt svar, nu beställer jag!

Permalänk
Medlem

Har ni något datum på när ni förväntar er få in http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/234369-i... i lager igen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blk:

Har ni något datum på när ni förväntar er få in http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/234369-i... i lager igen?

Skulle tro att det dyker upp till på fredag typ.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra vad som hände med de MSI 1080 som hade leveransdatum idag.
Har de inkommit, uteblev de eller försvann alla iväg direkt till kön av beställda?

Om de dröjer går det på något smidigt sätt att eventuellt ändra sin order till asus strix 1080 som verkar finnas i lager just nu?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av johnlennonx:

Tänkte bara höra vad som hände med de MSI 1080 som hade leveransdatum idag.
Har de inkommit, uteblev de eller försvann alla iväg direkt till kön av beställda?

Om de dröjer går det på något smidigt sätt att eventuellt ändra sin order till asus strix 1080 som verkar finnas i lager just nu?

Hej, vi fick några få.
Om du vill ändra till någon annan modell är det enklast om du ringer vår kundtjänst eller tar dig till närmsta butik. (Skulel inte rekommendera mail då korten försvinner i rasande takt så de kan vara försvunna på någon timme)

Alternativ att du bara lägger en order på det du du vill ha istället redan nu och avbokar den gamla helt enkelt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tja, tänkte kolla om ni vet hur länge man får stå i kö på denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245694-asus_s...
Jag beställde en för ca en månad sedan.

Permalänk
Medlem

När får ni in palits olika gtx 1080?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jerman:

Tja, tänkte kolla om ni vet hur länge man får stå i kö på denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245694-asus_s...
Jag beställde en för ca en månad sedan.

Skrivet av rinosaur:

När får ni in palits olika gtx 1080?

Hej, det finns tyvärr inte direkt några tillförlitliga leveransbesked här.
Dock: vi är sveriges största/näst största grafikkortsåterförsäljare (varierar lite från månad till månad) och vi köper grafikkorten direkt från leverantörerna utan mellanhänder och vi har stora ordrar inne på samtliga kort så vi kommer att få dem lika tidigt/sent som alla andra.

Just ASUS-kortet är det by far mest populära 1080-kortet på marknaden och tyvärr det kort som levereras i minst kvantiteter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Beställde ett STRIX-GTX1080-O8G-GAMING från er i början av veckan, och har med spänning följt det förväntade leveransdatumet, som tycks hoppa runt en hel del. Har också fått kännedom om att leveranserna ni får i nuläget uppgår till handfullar kort åt gången, men man kan väl våga anta att Asus snart får ordning på torpet, och kan leverera motsvarande efterfrågan.

Det kanske är för mycket begärt, men finns det möjlighet för er att komma med lite mer detaljerade prognoser och lägesuppdateringar än det förväntade leveransdatumet i webshoppen, för i alla fall de populäraste modellerna på backorder, med jämna mellanrum här i tråden?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kaput:

@Webhallen:

Beställde ett STRIX-GTX1080-O8G-GAMING från er i början av veckan, och har med spänning följt det förväntade leveransdatumet, som tycks hoppa runt en hel del. Har också fått kännedom om att leveranserna ni får i nuläget uppgår till handfullar kort åt gången, men man kan väl våga anta att Asus snart får ordning på torpet, och kan leverera motsvarande efterfrågan.

Det kanske är för mycket begärt, men finns det möjlighet för er att komma med lite mer detaljerade prognoser och lägesuppdateringar än det förväntade leveransdatumet i webshoppen, för i alla fall de populäraste modellerna på backorder, med jämna mellanrum här i tråden?

Det finns inga pålitliga prognoser alls tyvärr. De datum som visas på vår sida är leverantörernas uppskattningar, de brukar stämma ganska bra men i detta fallet är de ej att lita på och tyvärr kan vi inte stänga av visningen.

Vi har ännu inte sett tecken på några rimligt stora 1080-leveranser alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det finns inga pålitliga prognoser alls tyvärr. De datum som visas på vår sida är leverantörernas uppskattningar, de brukar stämma ganska bra men i detta fallet är de ej att lita på och tyvärr kan vi inte stänga av visningen.

Vi har ännu inte sett tecken på några rimligt stora 1080-leveranser alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, ni är i farten på lördagar också, det var som tusan!

Okej, ja, jag antar att det inte är något att göra åt. Det lossnar väl förhoppningsvis snart för dem. Hursom är det ett svar på frågan i alla fall, tack för det

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Beställde http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245694-asus_s... för ungefär en månad sedan, och ställde ovanstående fråga i samband med det. Fick utöver detta veta att det låg ungefär 200 beställningar i kön före min.

Hur många kort har ni kunnat leverera den senaste månaden, och har leveranstempot ökat alls sedan jag ställde den tidigare frågan?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kaput:

@Webhallen:

Beställde http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245694-asus_s... för ungefär en månad sedan, och ställde ovanstående fråga i samband med det. Fick utöver detta veta att det låg ungefär 200 beställningar i kön före min.

Hur många kort har ni kunnat leverera den senaste månaden, och har leveranstempot ökat alls sedan jag ställde den tidigare frågan?

Tja,

Vi får regelbundna leveranser utav kortet numera, men storleken på leveranserna varierar. Vi har fått allt mellan 5 och 50 st per vecka.
Denna vecka är det tyvärr bara 5 st på ingång t.ex.

ASUS har fortfarande inga klara besked på när de kommer kunna leverera denna i de volymer som krävs.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja,

Vi får regelbundna leveranser utav kortet numera, men storleken på leveranserna varierar. Vi har fått allt mellan 5 och 50 st per vecka.
Denna vecka är det tyvärr bara 5 st på ingång t.ex.

ASUS har fortfarande inga klara besked på när de kommer kunna leverera denna i de volymer som krävs.

Åhå, okej, men det uppfattar jag som att ni börjar komma ikapp i alla fall? Har du några absoluta tal på hur många kort som levererats senaste månaden?

Börjar liksom kännas fånigt, hela idén med att betala det ganska saftiga prispremium där sortens kort betingar är ju att man ska få ha en värsting i alla fall ett tag, och snart är väl Ti-korten på gång kan jag tro.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.
Jag har ett nätaggregat som inte fungerar.
Fick det sponsrat av Be Quiet och fick ut ett nytt genom deras support men fick behålla det gamla.
Nu undrar jag, kan man lämna in nätagget hos er och låta er kika på det? Garantilappen är fortfarande fastklistrad och hel.
Dvs det var sönder redan vid ankomst.

Utför ni någon kontroll eller service på nätagg?
Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorgo_:

Hej Webhallen.
Jag har ett nätaggregat som inte fungerar.
Fick det sponsrat av Be Quiet och fick ut ett nytt genom deras support men fick behålla det gamla.
Nu undrar jag, kan man lämna in nätagget hos er och låta er kika på det? Garantilappen är fortfarande fastklistrad och hel.
Dvs det var sönder redan vid ankomst.

Utför ni någon kontroll eller service på nätagg?
Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena,

Trevligt att Be Quiet kunde lösa ärendet så pass smidigt åt er, vi har dock ingen möjlighet att utföra en service på nättaggregat.
Utan det vi kan göra är om det är köpt hos oss, är att ta in produkter för ett ärende under garantin/reklamationsrätten.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena,

Trevligt att Be Quiet kunde lösa ärendet så pass smidigt åt er, vi har dock ingen möjlighet att utföra en service på nättaggregat.
Utan det vi kan göra är om det är köpt hos oss, är att ta in produkter för ett ärende under garantin/reklamationsrätten.

Hej Webhallen!
Tack för snabbt svar.
Förstår, och det är inga som helst problem.
Tack så länge!

Permalänk
Medlem

Fyfan så jävla kasst!

Jag beställde ett asus thunderboltex 2 kort av er för över en månad sen och har varit i kontakt med er i princip 1-2 gånger varje vecka och varenda gång så säger ni "det skickas imorrn" "leverantören segar" "det skickas i övermorgon" och nu helt plötsligt så har det utgått ur sortimentet?!

Sista gången jag beställer en datorkomponent av er. Var en jävla massa strul för nått år sen då jag beställde ett moderkort också...

Ni kan ju inte sitta och säga att de ska skickas sen bara ta det ur sortimentet då ni i över en månads tid sagt att det kommer levereras...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pellski87:

Jag beställde ett asus thunderboltex 2 kort av er för över en månad sen och har varit i kontakt med er i princip 1-2 gånger varje vecka och varenda gång så säger ni "det skickas imorrn" "leverantören segar" "det skickas i övermorgon" och nu helt plötsligt så har det utgått ur sortimentet?!

Sista gången jag beställer en datorkomponent av er. Var en jävla massa strul för nått år sen då jag beställde ett moderkort också...

Ni kan ju inte sitta och säga att de ska skickas sen bara ta det ur sortimentet då ni i över en månads tid sagt att det kommer levereras...

Hejsan,

Det låter som en misskommunikation mellan vår inköpare och kundtjänstavdelning, normalt sätt får vi veta i god tid om en produkt utgår i sortimentet.

Dock i detta fall verkar det som vi inte fick den informationen förren i efterhand medans vi väntade på exemplar.

Beklagar att det hände, men om ni tittat på annat kort som finns hos oss, då går jättebra att återkomma med ett mail med ditt ordernummer, så kan vi titta på att ge rabatt på den då ni fått vänta så länge.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen ! Tänkte bara kolla om det är någon deadline på medlemserbjudandet gällande detta: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247896-asus_r....

Funderar på att beställa ett vid löning.

Mvh Markus

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2