Bästa bilspelet/sim just nu?

Permalänk
Avstängd

Bästa bilspelet/sim just nu?

Halloj.

Jag har tidigare exklusivt spelat Iracing, men jag lät min subscription gå ut i vintras då jag inte hade tid att köra så mycket, nu när jag har mer ledig tid över så skulle jag helst vilja komma tillbaka till Iracing men jag känner att den årliga kostnaden på 99 Dollar börjar bli absurd.

Missade även ett erbjudande på 20% rabatt om jag signade upp igen i Juni då jag var borta på semester.

Jag har en ganska shysst "Rig" Ratt o Pedaler och racing Stol, så det känns trist att den bara står där och att man inte använder den.

Som jag ser det, om man bortser ifrån Iracing så ser mina val ut såhär?

Dirt Rally
Assetto Corsa
Project Cars

Någon som har rekommendationer på vilket val jag ska gå på? Fördelar Nackdelar emellan spelen?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (ohjälpsamt svar)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Sen på pucken men såhär skulle jag säga.

Live For Speed är tveklöst den bästa racing simulation som finns på marknaden. Spelet förmedlar en känsla som få spel överhuvudtaget lyckats med, har själv över 22k mil i spelet, så har en lite erfarenhet där. Tyvärr har spelet inte uppdaterat på många år och grafiken är minst 10 år för gammal och därmed har community svikit. Inställningsmöjligheterna på bilarna är stora och för 4-5 år sen var det flertalet större racing events per vecka.

Assetto Corsa är bra och ser rent visuellt trevligt ut med bra grafik. Känslan är stundtals OK men bilarna tenderar till att understyra och det är svårt att få en go känsla i körningen. Kört en hel del och det finns många roliga DLC's att utforska och deras version av nordslingan är brutalt bra gjord och ratta runt en La Ferrari där är en utmaning som heter duga.

Project cars grafik är makalöst bra och detaljerad. Känslan är mycket bättre än förväntad men det är lite acarde känsla ibland. Bilarna styr och beter sig allmänt trevligt och slår faktiskt AC på fingrarna där, även om AC stundtals känns mer realistiskt och bjuder på ett större utbud av online racing.

Dirt har bara testat som hastigast och spelet såg förvisso bra ut men var ingen höjdare att köra även om koncept rally i skogen vore svårt att misslyckas med.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Vet att du inte ville ha tips på Iracing, men efter ha spelat det så blev jag helt lyrisk. Aldrig känts så bra att spela ett bilspel som det. Det var så nära verklighet man kan komma. Även spelat det med Oculus Rift och det var riktigt nära verkligheten.

Assetto Corsa är grymt snyggt och känns ganska bra, framförallt känns banorna väldigt välarbetade, också väldigt bra i VR men deras UI är katastrof vilket blir ÄNNU värre i VR-versionen.

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska Rfactor 2 vara det ultimata för bilsimulering. Hart själv inte lagt pengarna på det än fast jag funderat på det. iracing har ju sitt comunity vilket inte riktigt finns på rfactor vad jag har förstått. Vad vill du få ut ifrån det?
Project cars är väldigt svårt att spela online. Många som bara trollar runt och lite för få lobbys med spelare i.
Dirt rally ska jag köpa när jag har tid att spela lite mer men det ska vara riktigt bra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha ut av spelet?

Project cars är utan tvekan det mest polerade och välgjorda spelet med långa karriärlägen och bra bilfysik. Men min personliga favorit är Assetto Corsa. Det är inte det snyggaste spelet, men mod-communityt gör hela spelet till vad det är. Det finns 100-tals bilar och banor som är helt gratis. Jag kör mest drifting och många inklusive mig anser att Assetto Corsa gör det bäst.

Dirt Rally är utan tvekan den bästa rally-simulatorn som släppts. Gillar du rally så är det klockrent.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar F1 2016 om du gillar F1 , du har möjlighet att starta en karriär mm så spelet känns som det skulle räcka väldigt länge, finns många spel lägen om man inte vill köra karriär, även multiplayer delen kändes bra, hänger i många fall på vilka som spelar på servern men är man lite halvseriös så blir den delen rent utsagt skit kul.

Pekar nog oxo på F1 2013 visst gammalt men håller bra ännu , just denna version har även många klassiska F1 bilar om man väljer dlc paketet till denna.

Project cars är snyggt men saknar känsla, saknar tyvärr F1 bilar även om de har några fast det har lite med licenser antar jag.

Assetto Corsa når kanske inte upp till Project cars grafiska del men har mycket bra känsla och kräver en del av dig, finns mods i massor.
Mycket bilar och banor mm finns till Assetto, finns även mods som förbättrar det grafiska, så detta rekomenderar jag.
Har mycket Formel 1 bilar dels som mods men även Assetto har en del nyligen kom det ferrari bilar som dlc som är av hög kvalitet.

Gillar du Rally så är Dirt Rally i min mening det bästa som finns idag.

En ny review av f1 2016
http://www.fz.se/artiklar/recension/20160822/f1-2016

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D