Fler med dåliga upplevelser med webhallen?

Permalänk
Medlem

Fler med dåliga upplevelser med webhallen?

Jag har varit kund hos webhallen i flera år ,men jag har tidigare aldrig behövt skicka in en vara på service. Nu har jag fått erfara hur dåligt de sköter garantinärenden. Skickad in en dator till webhallen den 21 juni, idag den 15 juli saknar verkstaden reservdelar till min dator, detta trots att de beställdes i början av juli månad, jag har snart stått utan en fungerande dator i en månad,. De erbjöd en lånedator , men den kunde jag enbart hämta i en stad flera mil ifrån där jag bor, och enligt konsumentverket är en garantinperiod på 2-3 veckor, webhallen kommer med lam ursäkter om semstertider och struntar helt och hållet i vad som anses var en rimlig servicetid. kommer kontakta arn nu här till veckan för att förhoppninsgvis få lite fart på detta ärende. Är det fler här som har råkat ut för webhallens dåliga kundservice? Har aldrig varit med om något liknande vid problem hos andra företag. Nu vet man vart man ska handla och inte handla framöver!

Permalänk
Medlem

@prada1: Vet inte om det är till någon hjälp för dig men jag tror knappast dom behandlar ditt ärende på detta vis med flit! Kanske en liten tröst.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (meningslöst inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Trist för dig att det har krånglat. Dock vet jag att just under semestermånaderna, kan det bli problem ibland, inte bara webhallen. Mindre personal som jobbar, ny personal som inte inkörd med rutiner mm.

Man vill ju att allt ska fungera. Men under sommaren får ha lite mer tålamod.

Permalänk
Medlem

@prada1: Testa skriv på deras sida här på sweclockers, dem verkar vara ganska duktiga de som bevakar här med att få saker och ting gjort

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem

Du tror inte det finns någon merit i att det faktiskt är semestertider och hur det kan påverka distributionskedjan utanför Webhallens kontroll?

Sedan har det ju trots allt bara gått dryga 3 veckor, vilket inte behöver vara så extremt. Även om det är frustrerande, förstås - speciellt när inga tydliga besked kanske förmedlats. Prova att kontakta dem igen och fråga om du kan påverka ärendet. Är den eftersökta reservdelen ett grafikkort eller dylikt som du kan tänka dig låta byta ut på något sätt, t ex?

Min erfarenhet med Webhallen i Göteborg har varit väldigt positiv i alla år. Däremot kanske det finns utrymme för en lite extra positiv attityd jämtemot mig som en stammis-kund sedan många år - vem vet.

Permalänk
Medlem

Webhallen är ett dåligt alternativ, VARNING!

En usel butikskedja som borde skämmas!
Min bärbara 15 papp slutar funka, laddar inte.
Garantin "gäller ej" utan förklaring...
Webhallen vill ha 600 spänn ändå, bara för att lämna ut den trasiga datorn.
För vidare befordran till ARN.

Henrik Lewenhagen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr.Borka:

Du tror inte det finns någon merit i att det faktiskt är semestertider och hur det kan påverka distributionskedjan utanför Webhallens kontroll?

Sedan har det ju trots allt bara gått dryga 3 veckor, vilket inte behöver vara så extremt. Även om det är frustrerande, förstås - speciellt när inga tydliga besked kanske förmedlats. Prova att kontakta dem igen och fråga om du kan påverka ärendet. Är den eftersökta reservdelen ett grafikkort eller dylikt som du kan tänka dig låta byta ut på något sätt, t ex?

Min erfarenhet med Webhallen i Göteborg har varit väldigt positiv i alla år. Däremot kanske det finns utrymme för en lite extra positiv attityd jämtemot mig som en stammis-kund sedan många år - vem vet.

Allt köpt via och inlagt i din medlemsprofil? Varför ska man särbehandla sina kunder;) ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selfie:

En usel butikskedja som borde skämmas!
Min bärbara 15 papp slutar funka, laddar inte.
Garantin "gäller ej" utan förklaring...
Webhallen vill ha 600 spänn ändå, bara för att lämna ut den trasiga datorn.
För vidare befordran till ARN.

Henrik Lewenhagen

1. Laptop batterier är en förbrukningsvara, och går inte på garantin.
2. Alla butiker/kedjor har någon form utav felsökningsavgift, de har omkostnader att täcka.
3. Beträffande "garantin gäller ej", kan jag tycka det känns lite tamt. De borde kunna ge en bättre förklaring än så.

Skrivet av tcntad:

Allt köpt via och inlagt i din medlemsprofil? Varför ska man särbehandla sina kunder;) ?

Nu vet vi inte hela historien, men har svårt att tro att @webhallen skulle särbehandla sina kunder. Som jag svarade till Selfie så klassas laptop batteriet som förbrukningsvara, och går inte på garanti.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

@Peppar2014 Det finns ju alltid utrymme för Goodwill. Speciellt om kunden har handlat för runt 500k-1 Miljon. Då drar man det på GoodWill-kontot. Att laddningsfunktionen inte fungerar kan bero på fler orsaker än ett dött batteri.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

@Peppar2014 Det finns ju alltid utrymme för Goodwill. Speciellt om kunden har handlat för runt 500k-1 Miljon. Då drar man det på GoodWill-kontot.

Jo, men då blir det ju särbehandling.

Citat:

Att laddningsfunktionen inte fungerar kan bero på fler orsaker än ett dött batteri.

Jaså? Personligen har jag enbart råkat ut för att en HP dator vägrade starta. Då var det moderkortet som var trasigt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Bara haft ett serviceärende med webhallen, grafikkort som var DOA (eller pixelfel vid leverans). Sånt som kan vara lätt för dom att hänvisa att jag förstört kortet vid installation och svårt för mig att bevisa motsatsen dessvärre. Men de bytte kortet på en gång, tog nog en vecka totalt med postmord till dom med kort, felsökning och nytt kort. Så min erfarenhet är positiv.

Permalänk
Medlem

Det vore bra om man fick veta vad som hänt. Varför gick det fel?

Skrivet av Zunil:

Det blir inga fler köp från Webhallen för min del. Jag fick reklamera en produkt då den slutat fungera och eftersom de inte längre säljer den produkten så ville de återbetala.

Nu har snart tre veckor gått så jag skickade ett mail och undrade vad som hänt. De svarar snäsigt som vanligt att de återbetalat via Klarna för två veckor sedan. Efter samtal med Klarna så har de återbetalat ca 70% av vad jag betalade för varan och att de pengarna kommer in på mitt konto denna veckan.

Jävligt otrevlig och oengagerad personal på deras RMA avdelning som inte tycker att någonting är deras ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Efter samtal med Klarna så har de återbetalat ca 70% av vad jag betalade för varan och att de pengarna kommer in på mitt konto denna veckan.

Inga konstigheter med återbetalning mot nyttjandeavdrag, det är praxis. Hur länge hade du din produkt? Vad kostar motsvarande idag?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Selfie:

En usel butikskedja som borde skämmas!
Min bärbara 15 papp slutar funka, laddar inte.
Garantin "gäller ej" utan förklaring...
Webhallen vill ha 600 spänn ändå, bara för att lämna ut den trasiga datorn.
För vidare befordran till ARN.

Henrik Lewenhagen

Du har väl antagligen gjort som alla idioter brukar göra , handhavandefel du har böjt porten eller liknande /? Men stå på dig att du vill ha en förklaring och ser det ut som nytt är det inte ditt fel.

Till ta ja semester tider sen om det är en märkesdator och inte webbis egna då tar det tid vilken verkstad du än väljer.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Zunil:

Det blir inga fler köp från Webhallen för min del. Jag fick reklamera en produkt då den slutat fungera och eftersom de inte längre säljer den produkten så ville de återbetala.

Nu har snart tre veckor gått så jag skickade ett mail och undrade vad som hänt. De svarar snäsigt som vanligt att de återbetalat via Klarna för två veckor sedan. Efter samtal med Klarna så har de återbetalat ca 70% av vad jag betalade för varan och att de pengarna kommer in på mitt konto denna veckan.

Jävligt otrevlig och oengagerad personal på deras RMA avdelning som inte tycker att någonting är deras ansvar.

Du får stå på dig och säga att du ska ha likvärdig vara !! Aldrig återbetalning på gammal produkt ex har du ett 960 som gått sönder ska du få ett 1060 osv osv.

Det där jävla nyttjandeavdraget

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har bara haft en reklamation hos Webhallen, men det var tamejtusan den snyggaste servicehantering jag varit med om.

"Hej! Vår råsaftcentrifug gav upp efter tre dagar."

"Ja, det är ju måndag en dag varje vecka tyvärr, här har du en ny."

Klart.

Tror det är som på alla andra ställen - det beror mest på vem som hanterar ärendet för dig. En klåpare eller än normal, trevlig människa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Du verkar ha totalt missförstått vad likvärdig vara är.

Skrivet av andra94:

Du får stå på dig och säga att du ska ha likvärdig vara !! Aldrig återbetalning på gammal produkt ex har du ett 960 som gått sönder ska du få ett 1060 osv osv.

Det där jävla nyttjandeavdraget

Permalänk
Medlem

Vet inte om din dåliga upplevelse var så illa att du behövde skapa en tråd på swec. Du fick lite fördröjning i ett ärende. Sånt som händer.
Allt fungerar inte klockrent genom livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

Jag har varit kund hos webhallen i flera år ,men jag har tidigare aldrig behövt skicka in en vara på service. Nu har jag fått erfara hur dåligt de sköter garantinärenden. Skickad in en dator till webhallen den 21 juni, idag den 15 juli saknar verkstaden reservdelar till min dator, detta trots att de beställdes i början av juli månad, jag har snart stått utan en fungerande dator i en månad,. De erbjöd en lånedator , men den kunde jag enbart hämta i en stad flera mil ifrån där jag bor, och enligt konsumentverket är en garantinperiod på 2-3 veckor, webhallen kommer med lam ursäkter om semstertider och struntar helt och hållet i vad som anses var en rimlig servicetid. kommer kontakta arn nu här till veckan för att förhoppninsgvis få lite fart på detta ärende. Är det fler här som har råkat ut för webhallens dåliga kundservice? Har aldrig varit med om något liknande vid problem hos andra företag. Nu vet man vart man ska handla och inte handla framöver!

Det blir nog många butiker som du får undvika om det där räcker för att du aldrig ska handla på ett ställe igen.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Jo, men då blir det ju särbehandling.

Thats life.
Gratulerar dig din nyfunna insikt om hur livet fungerar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Tråkigt att det strulat för dig. Har nog haft ett dussin serviceärenden där, och det har alltid funkat hur bra som helst.