Permalänk
Medlem

Abonnemang för 50kr/mån

Vet inte om detta är rätt forumsdel för detta, men jag kör på:

Existerar ens sådana abonnemang? Jag har inte lyckats hitta ett enda abonnemang där den permanenta kostnaden är 50kr/mån. Det enda som finns är 95-100kr/mån med 2-6 månader för halva priset. Det är ju nästan som att alla operatörerna samarbetar för att slippa driva ner priserna.
Jag har kört med kontantkort under de senaste åren då min användning av mobila nätverk har varit ytterst liten och jag har på det viset kommit ner i 50kr/mån med Halebop's kontantkort. Men nu skulle jag vilja ha lite mobil-data, vilket inte inkluderas i kontantkort innan jag är uppe i 100kr/mån, vilket är ett pris jag inte är sugen på att betala.
Har kollat igenom Comviq, Halebop, Hallon och Vimla, samt deras dyrare storebröder (Tele2, Telia, 3 och Telenor), har jag missat någon?

Permalänk

Jag ligger ganska nära med ett studentabbonemang från Tele2 för 69kr/mån för 3GB surf och fria sms. Men det abonnemanget finns inte längre så är nog som du säger att priserna har gått upp lite.

Annars finns wifog, https://www.wifog.com som är ett reklamfinansierat SIM-kort (inte testat denna själv) som kanske kan vara nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar finnas t.ex. Beat one http://www.mybeat.se/mobilabonnemang/beat-one för 59:-
Ingen aning hur bra det är, men sedan verkar dra iväg mot 99:- och uppåt beroende på vad man ska använda det till.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det du vill ha för 50kr? Tele2 har ju ett abb med 0,5GB data för 49kr/mån, men du betalar ju alla samtal och sms i så fall.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Jag ligger ganska nära med ett studentabbonemang från Tele2 för 69kr/mån för 3GB surf och fria sms. Men det abonnemanget finns inte längre så är nog som du säger att priserna har gått upp lite.

Men då betalar du för samtalstrafiken va? Jag är ute efter ett där jag får trafiken inkluderad för 50kr/mån.

Skrivet av Freddish93:

Annars finns wifog, https://www.wifog.com som är ett reklamfinansierat SIM-kort (inte testat denna själv) som kanske kan vara nåt?

Nä fy fan. Reklam tolererar jag inte.

Skrivet av Aene:

Verkar finnas t.ex. Beat one http://www.mybeat.se/mobilabonnemang/beat-one för 59:-

Nä, där kostar ju trafiken, vilket resulterar i en slutkostnad på nära 100kr även med sparsamt användande (0.5kr per minut och SMS). På Hallon/Vimla så får du 60 samtal och 600SMS gratis (vilket är mer än nog till mig, hade klarat mig på 30 och 300).

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vad är det du vill ha för 50kr? Tele2 har ju ett abb med 0,5GB data för 49kr/mån, men du betalar ju alla samtal och sms i så fall.

Trafik inkluderat. Behöver inte mycket trafik, men vill att slut-räkningen landar på 50kr, inte mer.
Hade ju funkat om abonnemangskostnaden var typ 30kr, och att jag betalar trafik på det, men 50kr utan trafik är inge bra.

Permalänk
Medlem

Jag kör Tele2 0.5gb i månaden och betala för sms och samtal. Har Wifi både på jobbet, gymmet och hemma så 0.5gb räcker länge. Samtal körs över whatsapp och messenger samma med sms.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Jag kör Tele2 0.5gb i månaden och betala för sms och samtal. Har Wifi både på jobbet, gymmet och hemma så 0.5gb räcker länge. Samtal körs över whatsapp och messenger samma med sms.

Varken Facebook eller Whatsapp kommer nära min mobil. Jag gillar när min batteritid inte är skräp (klarar mig upp till en vecka med sparsam användning). Facebook speciellt är ju ökänt för att orsaka massor med wakelocks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Varken Facebook eller Whatsapp kommer nära min mobil. Jag gillar när min batteritid inte är skräp (klarar mig upp till en vecka med sparsam användning). Facebook speciellt är ju ökänt för att orsaka massor med wakelocks.

Kanske är dags att uppskatta när folk försöker hjälpa dig att få abonnemang 10-30kr billigare i månaden istället för att såga varje förslag.

Permalänk
Medlem

Comviq Kontant Amigos 50 kr inklusive 0.5GB surf bör räcka ifall du inte ringer jätte mycket.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

@Sears:

Nej du kommer inte få ett abonnemang för 50kr med surf och fria SMS och samtal.
Vad tror du telefonbolaget tjänar pengar på?...

Och självklart blir priserna väldigt snarlika, Det är företag som ska tjäna pengar, då får de konkurrera med priset. sen finns det en nivå när de inte kan sänka mer utan att gå med förlust...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Varken Facebook eller Whatsapp kommer nära min mobil. Jag gillar när min batteritid inte är skräp (klarar mig upp till en vecka med sparsam användning). Facebook speciellt är ju ökänt för att orsaka massor med wakelocks.

Whatsapp drar inte mycket. Är ju bara att stänga av appen när den inte behövs.

Laddade nyligen min telefon för första gången på 15-16 dagar

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Kanske är dags att uppskatta när folk försöker hjälpa dig att få abonnemang 10-30kr billigare i månaden istället för att såga varje förslag.

Tillför gärna något till tråden istället för att vara oförskämd.

Jag uppskattar förslagen, men jag måste ju göra klart vad det är jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Varken Facebook eller Whatsapp kommer nära min mobil. Jag gillar när min batteritid inte är skräp (klarar mig upp till en vecka med sparsam användning). Facebook speciellt är ju ökänt för att orsaka massor med wakelocks.

Något man såklart kan komma runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Tillför gärna något till tråden istället för att vara oförskämd.

Jag uppskattar förslagen, men jag måste ju göra klart vad det är jag är ute efter.

Men när det inte finns abonnemang som passar dig, vad ska vi göra då?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det finns inga abonnemang med all inclusive för 50kr /mån...

Kör själv med Comviq fastpris, med student 150 kr /mån där allt ingår o 3 GB surf. Hade tidigare samma fast för 200kr / mån med 7 GB surf, men kommer aldrig över 3 så

Varför hålla på o bråka om en så liten kostnad? Tycker ovanstående priser är väldigt förmånliga! Sen Spotify på det så hamnar man runt 250kr / mån.

Vågar man fråga vad du betalar för fast bredband? Även där kostar det ju 300 kr /månad för fiber och ännu mer för ADSL...

Permalänk

Det närmaste du kommer är nog Vimlas abonnemang och att du lyckas tipsa ett par stycken med din tipslänk. Jag har lyckats komma ner en del i månadskostnad med det. Där får du ju dessutom spara oanvänd data, samtal och sms vilket är trevligt!

Skrivet av eucalyptus:

Det finns inga abonnemang med all inclusive för 50kr /mån...

Kör själv med Comviq fastpris, med student 150 kr /mån där allt ingår o 3 GB surf. Hade tidigare samma fast för 200kr / mån med 7 GB surf, men kommer aldrig över 3 så

Varför hålla på o bråka om en så liten kostnad? Tycker ovanstående priser är väldigt förmånliga! Sen Spotify på det så hamnar man runt 250kr / mån.

Vågar man fråga vad du betalar för fast bredband? Även där kostar det ju 300 kr /månad för fiber och ännu mer för ADSL...

Jag betalar 160kr/månad för 100/10 Mbit fiber (tekniskt sett är det inbakat i avgiften som var samma innan det ingick så jag har det "gratis", men 160kr/månad är den faktiska kostnaden per lägenhet).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Men när det inte finns abonnemang som passar dig, vad ska vi göra då?

Skriva det (att det inte finns) eller komma med det närmsta alternativet.
My Beat One verkar ju vara det närmsta hittills (59+0.5kr per minut och SMS).
Dock har ju Hallon 50kr/mån i ett halvår utan bindningstid, vilket är lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Det närmaste du kommer är nog Vimlas abonnemang och att du lyckas tipsa ett par stycken med din tipslänk. Jag har lyckats komma ner en del i månadskostnad med det. Där får du ju dessutom spara oanvänd data, samtal och sms vilket är trevligt!

Jo, det är ju fint. Vimla ser ut som mitt bästa långtidsalternativ.
Dock kan jag ju få ett halvår för 50kr/mån med Hallon utan bindningstid, så jag kan ju bara byta till Vimla efter den perioden är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Skriva det (att det inte finns) eller komma med det närmsta alternativet.
My Beat One verkar ju vara det närmsta hittills (59+0.5kr per minut och SMS).
Dock har ju Hallon 50kr/mån i ett halvår utan bindningstid, vilket är lockande.

Du fick ju detta svaret, 50kr
#16348961

Försök kolla vad mybeat är för företag och ifall de har kundsupport. strular det så är det ju inte roligt om du är fast där
Men jag hade valt dem i ditt läge

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Du fick ju detta svaret, 50kr
#16348961

Tele2s abonnemang har ju dock 0.7kr öppningsavgift (Beat One har ingen), samt 0.7kr per minut och SMS (vs 0.5kr). Och då kommer jag ju upp i ganska lik kostnad för båda, men att Beat One har 2GB data mot 0.5GB, så valet mellan de 2 är ganska solklart tycker jag.

Men tror jag kör på Hallon i ett halvår då de har ett erbjudande där man kan betala 50kr/mån utan bindningstid.

Permalänk

Jisses... Och en annan är fullt nöjd med att det inte kostar 6kr/minuten längre

Permalänk
Medlem

På vimla kan du ju få ner kostnaden från 100 till 0 om du har lite vänner som behöver ett bra abonnemang .

Just nu har dem ju halva priset i 3 månader
Men du får även 20gb surf och allt du inte använder sparas tills du använder det.

Inga bindningstider eller uppsägningstider och betalar smidigt med kort.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Kontantkort Amigo kostar 50 kr, 0 kr att ringa till tele2/comviq men öppningsavgift på 0,95 kr. Övriga nät 0,99 kr/min. SMS till samtliga nät 0,45 kr. per sms.

Ja det var det jag hittade för 50 kronor som inte har nämnts här, det är ingen stor summa för ett abonnemang eller kontantkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

På vimla kan du ju få ner kostnaden från 100 till 0 om du har lite vänner som behöver ett bra abonnemang.

Kan kanske lura på någon detta, men mer än 2 eller 3 går nog inte. Hur mycket blir det per person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Kan kanske lura på någon detta, men mer än 2 eller 3 går nog inte. Hur mycket blir det per person?

10:- rabatt per person, så länge som de är kunder hos Vimla. När någon av de som du tipsat avslutat sitt abonnemang (om det händer) så kommer du inte längre ha den 10:- rabatten från den personen längre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag tecknade nytt abonnemang hos tele2 för ett par månader sedan, 5GB / fast avgift 99 kr / månad.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OldComputer:

Jag tecknade nytt abonnemang hos tele2 för ett par månader sedan, 5GB / fast avgift 99 kr / månad.

Fast då ingår ju inga samtal eller sms. Jag kör på Hallon och får 2GB, 60 samtal och fria sms för 99 och det är väldigt billigt i mina ögon. Fick också halva priset i sex månader och sen betalade jag sex månader i förväg och behövde bara betala för fem. 2GB kanske låter lite snålt men jag har aldrig slått i taket, dock har jag ju Wifi hemma och använder min jobbtelefon till Spotify (men inte till något annat då det är en Iphone ), men det räcker gott och väl till toasurfande på jobbet, IM när jag är på vift, lite navigering och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fast då ingår ju inga samtal eller sms. Jag kör på Hallon och får 2GB, 60 samtal och fria sms för 99 och det är väldigt billigt i mina ögon. Fick också halva priset i sex månader och sen betalade jag sex månader i förväg och behövde bara betala för fem. 2GB kanske låter lite snålt men jag har aldrig slått i taket, dock har jag ju Wifi hemma och använder min jobbtelefon till Spotify (men inte till något annat då det är en Iphone ), men det räcker gott och väl till toasurfande på jobbet, IM när jag är på vift, lite navigering och så.

Inte? På min senaste faktura så debiterades inga samtal alls, och jag ringer och SMS:ar en hel del.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OldComputer:

Inte? På min senaste faktura så debiterades inga samtal alls, och jag ringer och SMS:ar en hel del.

Inte enligt deras priser i alla fall, och de var inte så för några månader sedan då jag kollade sist heller. 99 för 5GB men det tillkommer 149 för för fria samtal och sms alternativt 69 öre per minut/sms och 0 i månaden.