Försökte uppdatera pekskärms firmware och nu funkar den inte alls - hjälp

Permalänk
Medlem

Försökte uppdatera pekskärms firmware och nu funkar den inte alls - hjälp

Hej,

Jag har köpt en aktiv pekpenna till min Spectre x360 13-4113no. Jag vet att pennan skall fungera med HP Spectre x360 men också att HP tog bort stödet för aktiva pekpennor från de nyare datorerna. Eftersom datorerna fortfarande bär på tekniken och hårdvaran kunde detta således lösas genom att uppdatera firmwaren, trodde jag.

Hursom så hittade jag en firmware, visserligen inte för just min dator men för en dator med UHD skärm av märket HP. Jag försökte installera den men fick ett fail meddelande. Nu fungerar inte pekskärmen längre och den syns heller inte längre i enhetshanteraren. Den går att hitta genom att visa de dolda enheterna och då står det att den inte är kopplad till datorn.
Pekskärmen fungerar heller inte i BIOS, vilket den gjorde förut. Startar jag upp datorn i "System test" eller något sånt så kan jag testa all hårdvara förutom just pekskärmen, alternativet finns inte ens.
Det är verkligen som om någon skulle ha rivit ut pekskärmen.

Vet någon hur jag löser detta?
Några tips?

Dator specs:
6:e generationens Intel® Core™ i7-6500U
Intel® HD Graphics 520
8 GB DDR3L-1600 SDRAM (på kortet)
512 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD

Active pen:
https://www.amazon.com/dp/B01BA5JT6O/ref=twister_B01DEDDBRI?_...
Jag vet att det är en Dell penna, men som en köpare skriver i recensionerna så bör pennan funka felfritt med just HP Spectre x360

Permalänk
Medlem

Har du återställningen igång, kan du testa det.

Permalänk
Medlem

@Morgan: Har gjort en total fabriksåterställning med ett USB minne. Men funkar fortfarande inte.
Touch skärmen syns inte ens i enhetshanteraren, datorn känner alltså inte ens av att den har en touch skärm.