Extremt coilwhine 1080/EVGA G2

Permalänk

Extremt coilwhine 1080/EVGA G2

Tja!

Köpte nyligen en ny pc, och har tyvärr upptäckt att den får extremt coilwhine under load, tror det är framförallt psun som låter (se klipptet nedan). Inet monterade datorn förutom grafikkortet som är ca 2 månader gammalt, allt annat är helt nytt.

GPU: MSI 1080 Gaming X
PSU: EVGA G2 Supernova 750W

Någon som har någon erfarenhet om det går att lämna tbx saker som lider av coilwhine? Eller något som kan få det att bli tystare, har inget problem med lite coilwhine men blir verkligen helt extremt under load. Har ett väldigt svagt coilwhine i idle.

Under klippet kör jag en benchmark med firestrike, när fire strike börjar så startar coilwhinet tills benchmarken är klar.

Coilwhinet börjat ett bar sekunder in i klippet.

Klipp: https://www.youtube.com/watch?v=m9c-hBpNKEY

Permalänk
Medlem

@Biffendanan: jag fick mitt G2 750 utbytt av evga pga coilwhine. Efter kontakt med deras support plockade UPS upp det och någon vecka senare fick jag ett nytt. Tänk bara på att INTE skicka tillbaka kablarna. Jag stoppade tillbaka allt i lådan och fick endast PSU:n tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffendanan:

Tja!

Köpte nyligen en ny pc, och har tyvärr upptäckt att den får extremt coilwhine under load, tror det är framförallt psun som låter (se klipptet nedan). Inet monterade datorn förutom grafikkortet som är ca 2 månader gammalt, allt annat är helt nytt.

GPU: MSI 1080 Gaming X
PSU: EVGA G2 Supernova 750W

Någon som har någon erfarenhet om det går att lämna tbx saker som lider av coilwhine? Eller något som kan få det att bli tystare, har inget problem med lite coilwhine men blir verkligen helt extremt under load. Har ett väldigt svagt coilwhine i idle.

Under klippet kör jag en benchmark med firestrike, när fire strike börjar så startar coilwhinet tills benchmarken är klar.

Coilwhinet börjat ett bar sekunder in i klippet.

Klipp: https://www.youtube.com/watch?v=m9c-hBpNKEY

Exakt sådär låter mitt kort också, är ett 1080 strix med 1300w evga psu.
Löste du det med ny psu eller bytte du kortet?