Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

två GTX780 är snäppet snabbare än ett 1080.
om du desutom bara kör i 1080P så räcker minnet på 780.

Ej värt

vad kör du för win?
allt under win 8.1 är bara att glömma om du vill få ut max av cpun och grafikkorten i spel.

Kör win10. Nu när jag ändrade till dx11 så kör jag ultra på 100+ i fps. Sjukt bra. Tack

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, hur mycket snipers är det egentligen i det här spelet. Vissa runder är ju lika roliga som att gå till tandläkaren eftersom oavsett vart man kliver fram sitter det någon sniper i ett torn och väntar på en. Känns som en bra idé att sniper vapnen med sin "sweetspot" instagib och i princip hitscan tack vare sin kulhastighet finns i oändligt antal.

Edit: Nu siktar dom flesta förbannat illa men jisses vad många dom är.

Ibland blir det lite väl mycket snipers kan jag hålla med om men dom flesta banor har ganska många skydd av olika slag iaf.
Det finns dock en bana som är riktig sniper bonanza. Den heter FAO FORTRESS !
Brukar försöka köra heavy tank om jag hinner knycka en i början, annars blir det endel countersniping eller om det är stridigheter i fortet är det rätt kul att knycka eldkastarkittet hehe. Det är nog en av dom banor jag gillar minst. Annars är dom flesta banor riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Får detta när jag startar BF1. Blev såhär efter uppdatering till 375.63. Någon som vet om det går att fixa?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, hur mycket snipers är det egentligen i det här spelet. Vissa runder är ju lika roliga som att gå till tandläkaren eftersom oavsett vart man kliver fram sitter det någon sniper i ett torn och väntar på en. Känns som en bra idé att sniper vapnen med sin "sweetspot" instagib och i princip hitscan tack vare sin kulhastighet finns i oändligt antal.

Edit: Nu siktar dom flesta förbannat illa men jisses vad många dom är.

Är i mitt tycke bara assault och scout som har bra vapen av klasserna, så inte så konstigt att du ser många snipers, support vapnena har löjligt låg damage t.ex. Prova att spela lite mindre öppna banor som skogsbanan t ex, snipers är inte så effektiva där.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv

Personligen har jag inte upplevt så stora problem med snipers ännu. De flesta är för dåliga på att träffa, vilket är bra då de slösar bort motståndarlagets resurser.

I övrigt tycker jag mig mest stöta på Assault och Medics som oftast är betydligt dödligare. Men värst av allt är nog alla fordon. Vilket jag inte ser som något fel, de tidiga stridsvagnarna var inte lätta att hantera under första världskriget heller. Och nog vänder man om man ser en fet Goliath komma stånkandes.

Skrivet av gujukal:

Är i mitt tycke bara assault och scout som har bra vapen av klasserna, så inte så konstigt att du ser många snipers, support vapnena har löjligt låg damage t.ex. Prova att spela lite mindre öppna banor som skogsbanan t ex, snipers är inte så effektiva där.

Medics vapen är rätt okej i mitt tycke, Selbstlader gillas. Men i närstrid så förlorar iallafall jag i regel alltid med den. På lite längre håll? Riktigt fin.

Support har i mitt tycket de tyvärr sämsta vapnen. Lite extra störande då det normalt är min favoritklass. Behövs väldigt många träffar för att döda en fiende. Så håller med dig där.

Permalänk

Kör en i7 4790K @ 4,8Ghz, samt det senaste Titan Pascal kortet på maxade inställningar. Kör i 1080P och min processor ligger på 100%. Vad skall man göra???

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070 (Något klockat, +130 på kärnan och +400 på minnet, samt senaste drivrutinerna)
16 Gb 1600 Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070
16 Gb 1600 Mhz

Troligtvis din prolle som flaskar :/

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

@gujukal: Man kan ju inte välja att spela bara skogsbanan, då kunde jag ju ha köpt en åttondel av spelet. Och sen hjälper det ju inte till med alla kulfångarna som rider fram och tillbaka, i ngn slags stridsvagn (Kan dom ta emot en stridsvagnsgranat i ansiktet? Jag undrar lite för när man skjuter på dom med en dmr och ser den patetiska skadan så undrar man.) medans man försöker undvika snipers.

Spelet har börjat störa mig nå djävulskt faktiskt så efter en 12-13 timmar funderar jag redan på att återgå till Bf4.

Känns stundvis som att jag spelar Battlefront mest, utan korridorkartor, utan third person, och laservapen (duh).

Men det kanske växer på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070 (Något klockat, +130 på kärnan och +400 på minnet, samt senaste drivrutinerna)
16 Gb 1600 Mhz

Har du stängt av v-sync? Jag hade samma problem i början, men nu jobbar GPU'n stenhårt

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070 (Något klockat, +130 på kärnan och +400 på minnet, samt senaste drivrutinerna)
16 Gb 1600 Mhz

Sett några som fått lägre cpu usage med att ändra Maximum pre-rendered frames till 1 tror jag det var, samt en del som bytt drivrutiner.

Permalänk
Avstängd

Det här med att bara dom bästa spelarna endast får battlepacks.
Jag kan förstå det på ett vis.
Men vi som inte är så duktiga,men vill ändå vara med.
Vi får ju aldrig något.
Kan nog få mig att tröttna efter ett tag.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Andas grabbar, andas. Snart kommer Hardcore så man slipper sätta 2/3 av magasinet i ansiktet. Nej det är inte bara övre delen av toppen som får battlepacks. Det slumpas.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Har du stängt av v-sync? Jag hade samma problem i början, men nu jobbar GPU'n stenhårt

Ja tyvärr :/

Skrivet av Semjonov:

Sett några som fått lägre cpu usage med att ändra Maximum pre-rendered frames till 1 tror jag det var, samt en del som bytt drivrutiner.

Hur gör jag detta?

Permalänk

Kan man få vapen såsom Lawrence of Arabia: SMLE genom att levla och jobba sig uppåt även fast man inte köpt Early Enlister - utgåvan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Troligtvis din prolle som flaskar :/

Det borde inte vara det, läst om folk som sitter på 6600k och upplever samma problem :/

Permalänk
Skrivet av zabera:

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070 (Något klockat, +130 på kärnan och +400 på minnet, samt senaste drivrutinerna)
16 Gb 1600 Mhz

Har samma problem med setupen i Sign. CPU på 90-99% Usage och bägge GPU kring 60-65%. Är spelet så krävande på CPU eller är det något annat fel? 8GB Ram ska väll inte vara för lite? Spelar i 1440p

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Ja tyvärr :/

Hur gör jag detta?

Inne i options och video. Min var igång som standard. Antagligen geforce experience som "optimerar" spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte är helt nöjd med spelet? Jag är rank 13 nu, men har fortfarande inte fått nån direkt "wow" känsla.... Alla vapen är i princip samma för klasserna. alla machineguns som support har är bara trams, man kan inte få kål på nån med dom.
Assault har ett standard vapen och 1 som skjuter lite fortare, och sen är det ett gäng shotguns, asså va fan?
Sen verkar det ju vara runt 80% snipers på alla baner i alla lägen.
Spelet ser ju underbart ut och flyter på bra men går fruktansvärt långsamt spelmässigt om man jämför med tidigare BF spel.

Jag vet inte, troligen är jag för BF4 skadad för där kunde man ju slänga på allt på vapnen och alla betedde sig olika. plus att BF4 går fruktansvärt mycket fortare.

Nä, det blir nog bf4 i fortsättningen om dom inte gör spelet lite mer custom vänligt och med lite mer fart. Nej, att sätta ett sikte på standardvapnet gör det inte till ett nytt vapen, nej att sätta en bipod på samma vapen gör det inte till ett nytt vapen. lite mer än 3 vapen per klass kunde dom väl fixa iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Inne i options och video. Min var igång som standard. Antagligen geforce experience som "optimerar" spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inget maximum pre-rendered :/ V-sync är alltså av.

Edit: Ser nu att den ibland hoppar upp till 80-90% usage, men det är väldigt sällan :/ spelar på 1080p förövrigt

Edit 2: Ser nu att i huvudmenyn går den upp emot 100% :S

Permalänk
Medlem

@Blub: Känner exakt likadant, men skall ge det ett par timmar till.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@gujukal: Kört medic en bunt timmar och började skogsbanan dåligt så tänkte att jag kanske ska levla upp assault lite, slutade med 24-6 dock med pisspoäng eftersom dels var jag för ofta för långt ifrån det taggade objective och min squad ville aldrig dit jag ville, dvs stoppa dom från att kappa våra bakre. Så verkligen på lite kortare håll är ju assault sjukt mycket bättre än medics vapen dock har ju inte dom och medic en sune då det är en scout mellan i princip >30, alltså instagib för bröst och mage, är det inte att ta i lite....

Rent spontant tycker jag att dom kan dra ner hipfire precisionen på assault och ge dom lite bättre range för just nu är det ju inte ens lönt att använda ads i många fall. Samma grej egentligen med pistolerna, dom gör ju dmr skada på nära håll med bra hipfire? Känns ju schysst att speciellt recon har både ruskigt bra på håll samtidigt som de är lika bra i princip på nära håll som alla andra, ja förutom assault då antagligen.

Antar att jag borde göra ett besök på symthic och undersöka exakta stats men det är iaf så det känns rent spontant efter ett dussin timmar i spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke1989:

min processor ligger på 100%. Vad skall man göra???

Njut
av att spelet utnytjar hårdvaran till max
du får ju credit för det i form av grafiken

tror inte det spelar nån roll hur snabb cpu man har
den kommer nog ligga på max ändå.
vad som ökar är FPSen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Har samma problem med setupen i Sign. CPU på 90-99% Usage och bägge GPU kring 60-65%. Är spelet så krävande på CPU eller är det något annat fel? 8GB Ram ska väll inte vara för lite? Spelar i 1440p

Min har varit upp och nosat på 11gb ram usage. Så du kan ju kolla hur mkt du använder. Kör igång msi afterburner med monitor.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke1989:

Kör en i7 4790K @ 4,8Ghz, samt det senaste Titan Pascal kortet på maxade inställningar. Kör i 1080P och min processor ligger på 100%. Vad skall man göra???

Nåt galet är där ju.
Min är klockad till 4500 mhertz.
Och använder ca 60-70% av den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Har samma problem med setupen i Sign. CPU på 90-99% Usage och bägge GPU kring 60-65%. Är spelet så krävande på CPU eller är det något annat fel? 8GB Ram ska väll inte vara för lite? Spelar i 1440p

Vem har ens 8GB Ram 2016? men jo 8GB är för lite... bara googla Battlefield 1 8gb ram vs 16gb ram.

Jag tjatade på polaren att stoppa i 8GB till som han hade liggandes när han gjorde det fick han inte bara bättre FPS men spelet laddade mycket snabbare vilket jag tycker är konstigt och sen slutade spelet få konstiga buggar.

Skrivet av Blub:

Nä, det blir nog bf4 i fortsättningen om dom inte gör spelet lite mer custom vänligt och med lite mer fart. Nej, att sätta ett sikte på standardvapnet gör det inte till ett nytt vapen, nej att sätta en bipod på samma vapen gör det inte till ett nytt vapen. lite mer än 3 vapen per klass kunde dom väl fixa iallafall

"med lite mera fart" spelar vi ens samma spel?

Har du testat typ rush eller liknande, full rulle hela tiden fan. plockar nästan alltid över 20 kills.

Sen tycker jag Battlefield behöver mindre fart och mera taktik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skruvar jag upp "resolution scale"till 200% så får jag 85-100% gpu usage, och vad jag tycker verkar vara en jämnare FPS.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Vem har ens 8GB Ram 2016? men jo 8GB är för lite... bara googla Battlefield 1 8gb ram vs 16gb ram.

Jag tjatade på polaren att stoppa i 8GB till som han hade liggandes när han gjorde det fick han inte bara bättre FPS men spelet laddade mycket snabbare vilket jag tycker är konstigt och sen slutade spelet få konstiga buggar.

Använder MSI Afterbruner som visar att det ligger kring ca 7GB, toppar vid 7,5. Finns ju en hel GB kvar tänkte jag ^^. Kan det vara en flaskhals då?

Tar för givet att det inte gör nån skillnad med 4x4GB vs 2x8GB? Tänkte hitta billigaste utvägen.

tillägg
Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Använder MSI Afterbruner som visar att det ligger kring ca 7GB, toppar vid 7,5. Finns ju en hel GB kvar tänkte jag ^^. Kan det vara en flaskhals då?

Tar för givet att det inte gör nån skillnad med 4x4GB vs 2x8GB? Tänkte hitta billigaste utvägen.

Med datorn i sign ligger jag mellan 120-144 fps med ultra inställningar, så att mer ram skulle spela någon större roll köper iaf inte jag.

Angående spelet är det i princip det första Battlefield jag har spelat (mer än nått enstaka game hos nån polare). Och måste säga att jag blev helt förälskad direkt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det här med att bara dom bästa spelarna endast får battlepacks.
Jag kan förstå det på ett vis.
Men vi som inte är så duktiga,men vill ändå vara med.
Vi får ju aldrig något.
Kan nog få mig att tröttna efter ett tag.

Säker på detta? Känns som det är helt random vilka som får battlepacks.

Legat top3 flera ggr utan att få något battlepack alls