Faceit - Något för svagare spelare?

Permalänk

Faceit - Något för svagare spelare?

Hej!

Lirar en del vanlig solo-köande competitive MM men störs av att man ofta hamnar med folk som uppträder illa eller pratar vädligt dålig eller ingen engelska alls, vilket gör att man inte lär sig något från andra. Funderar på att prova Faceit för att se om det kan vara bättre. Har tyvärr inte några bekanta som spelar så det blir mest solo-köande. Då jag betraktar mig själv som en svag spelare (mellan Silver/GN) undrar jag också om det är värt att testa något annat eller om det helt enkelt bara är att acceptera världens tillstånd i vanlig MM? Jag har inga problem att betala för något om det skulle vara bättre.

Tacksam för input och åsikter.

Visa signatur

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere." - Einstein

Permalänk
Medlem

I silver/GN lär det vara ganska likadant förutom att faceit har bättre servrar. Det är gratis så du förlorar inget på att testa men jag råder dig att öva upp ditt aim en hel del genom brutalcs dm servrar om du har tid.

Permalänk

lvl 1-3 är mest novas och silvers, 4+ kan vara från mg2-globals :P, jag är själv supreme men bara lvl 4 och får mellan 30 o 40 frags för mötter mges etc, lite tråkigt att spela mot dåliga motståndare

Permalänk

Faceit kommer inte ge dig mycket alls, folk trollar, gapar, lämnar matcher precis som i MM. Bästa du kan göra är att öva, spela Casual, Gungames, aimmaps, dm osv. Även climb och surf är bra. Kör offline och lära dig banorna korrekt, vad allt heter, träna lite vanliga smokes. Sen om några veckor när du känner att du blivit mycket bättre, testa mm igen. Man skall aldrig se MM som det enda man kan spela, utan snarare något man skall göra ibland för att se hur bra man blivit. Precis som när man går på gymmet, man maxar ibland för att se om man blivit starkare.