Permalänk
Medlem

GTA V till steam?

Hallåj,

Jag köpte fysiska skivor med GTA V och har det endast på rockstar, om jag köper det på steam är det möjligt att kunna köra där med samma konto? Eller går det att bara ha ett konto per licens? Skrev till rockstar men tar ju en stund att få svar

Permalänk
Medlem

har du köpt det till pc eller vad är det du har? om du har det till pc så kan man lägga till det i steam.

Permalänk
Medlem

I vissa fall så kan du lägga till spelet på steam med cd nyckeln. vad är det med steam som gör att du vill köpa det en andra gång ?

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

borde du inte kunna lägga till spelet till ditt steam bibliotek och kunna starta det från steam?

Vet att man kan lägga till spel, har tex haft Watch Dogs där och kompisen la till wow så jag ser när han spelar det.

Dock får du väll inte "spelet" i steam så du får alla "Prestationsförlopp" "Achievements".

Gta ligger ju nu också på rea på steam (-40%)... Men tycker det borde gå att logga in med ditt befintliga konto på steam (typ som alla de som spelade på konsoll gjorde).

Edit: Testa som ovanför sa att lägga till nyckeln i steam och se om du får in det i ditt bibliotek.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av moox:

har du köpt det till pc eller vad är det du har? om du har det till pc så kan man lägga till det i steam.

Yes, har köpt det till PC och nu när det är rea så tänkte jag köpa det till Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Hallåj,

Jag köpte fysiska skivor med GTA V och har det endast på rockstar, om jag köper det på steam är det möjligt att kunna köra där med samma konto? Eller går det att bara ha ett konto per licens? Skrev till rockstar men tar ju en stund att få svar

Känns som du blandar i hop termerna. Du vill använda samma GTA-konto både med och utan Steam?

Skulle gissa på att det går, men vet ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Känns som du blandar i hop termerna. Du vill använda samma GTA-konto både med och utan Steam?

Skulle gissa på att det går, men vet ej.

Asså har köpt det fysiskt och då kommer det till rockstar dvs inte Steam. Köper jag det till Steam nu, går det då att använda mitt befintliga konto till den licensen på Steam?

Permalänk
Medlem

men varför ska du köpa ett till konto om du har till pc, man kan ju bara lägga till gta 5 på steam. om man klickar på spel eller games högt upp till höger på steam så får man fram en lista om hur man vill lösa in ett spel, då klickar du på lägg till icke-steam-spel i mitt bibliotek. sen är det bara att leta efter gta i listan som kommer fram och lägga till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Asså har köpt det fysiskt och då kommer det till rockstar dvs inte Steam. Köper jag det till Steam nu, går det då att använda mitt befintliga konto till den licensen på Steam?

Antar det. Du kör ju fortfarande spelet genom Rockstar Social Club.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moox:

men varför ska du köpa ett till konto om du har till pc, man kan ju bara lägga till gta 5 på steam. om man klickar på spel eller games högt upp till höger på steam så får man fram en lista om hur man vill lösa in ett spel, då klickar du på lägg till icke-steam-spel i mitt bibliotek. sen är det bara att leta efter gta i listan som kommer fram och lägga till det.

Därför att man vill samla spel på steam

En anledning för mig är att kunna ladda upp screenshots på steam,

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Därför att man vill samla spel på steam

En anledning för mig är att kunna ladda upp screenshots på steam,

Någon som förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Någon som förstår

Fast enligt vad folk säger ovan äger du det redan på steam, du måste bara knappa in din licensnyckel, dvs du behöver inte köpa det igen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fast enligt vad folk säger ovan äger du det redan på steam, du måste bara knappa in din licensnyckel, dvs du behöver inte köpa det igen.

Stämmer inte.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fast enligt vad folk säger ovan äger du det redan på steam, du måste bara knappa in din licensnyckel, dvs du behöver inte köpa det igen.

Det är dock inte sant, vill man ha GTA via Steam så måste man köpa det därifrån. Vid köp på övriga ställen är det Social Club som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500