Gtx 1060 6gb endast 4007mhz memory frequency

Permalänk
Medlem

@thomson: uppdaterade dom o den har nu 16 gb minne.. får dock extremt stora fps dropps fortfarande i battlefield 1.. antar väl att det är proceccorn som inte orkar då.. ett 1060 6gb och 16 gb ram borde ju räcka

Permalänk
Medlem

@Seksi: Det är inte så att cpu:n trottlar när du spelar, den kör inte på den Intel grafiken?

Permalänk
Medlem

ehh det är en 6700HQ borde äta upp BF1 utan större bekymmer

Permalänk

Detta låter mycket konstigt. Med de spec:sen så borde du ligga stabilt på 60fps. Är intel turbo boost aktiverat i BIOS?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Seksi:

Jag provar att avaktivera dx12 och ser hur det går.. kan springa runt hur fint som helst med 75 fps sen en snäll så är jag på 32 fps sen tillbaka upp till 75 sakta men säkert

Skickades från m.sweclockers.com

Har du provat att avaktivera DX12? Din dators prestanda ska verkligen räcka till. DX12 i BF1 har ju fått kritik för att det ger ojämn FPS.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: det är inte på :/

Permalänk
Medlem

@Beastosaurus: inte ens laddat ner bios till denna tror jag...

Permalänk
Medlem

@Viochee: varje gång jag skjuter eller typ det smäller runt mig så spikar grafiken o proccecorn upp i taket.. och jag spelar på små servers då..

Permalänk
Medlem

@thomson: hur menar du? :/ förstår inte riktigt..

Permalänk
Medlem

Har du kollat att upplösningen är rätt? Vet inte om de fixade det till slutgiltiga versionen men i betan så var 42% resolution scale egentligen 100% Så drog man till 100% blev det egentligen 250% eller nått sånt.

För du ska få bättre. Jag dippade inte under 55 när jag körde betan i 1080p ultra med 3570K på 4,2ghz, 16GB RAM och Radeon 280X (Hade inte uppgraderat till GTX 1070 ännu då) så du borde få betydligt bättre om det inte är så att laptopen blir för varm och throttlar ner eller nått. Kan du testa något annat spel eller benchmark och jämföra om det bara är BF1 som krånglar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@dagas: vad borde jag få för poäng på typ futumark eller något då? något förslag på vad jag ska prova där?