Permalänk
Avstängd

Andersson säljer nätagg!?

En snubbe på FB säljer ett nätagg från Andersson. Borde komma från en oem dator, som han vill byta ut. (undrar varför Undrar vad som döljer sig på insidan! http://imgur.com/a/J86z8

Permalänk
Medlem

Spännande! förmodligen en potatis och två elektroder.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Andersson säljer väl knappast nätagg till datortillverkare? Vad är det du vill diskutera här...?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att Andersson är Siba's egna märke, Siba i sin tur ägs av Netonnet alternativt båda två har samma ägare / moderbolag?

Helt säker är jag ju inte så ta det inte på största allvar.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget som dem har slängt på Andersson loggan på.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget som dem har slängt på Andersson loggan på.

Ace of Sweden kvalitet

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget som dem har slängt på Andersson loggan på.

Plexgear är det första som poppar upp i min skalle. Spekulationer, javisst, men varför inte? Dom har ju kapacitet att tillverka allt möjligt som har med datortillbehör att göra.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Är det inte så att Andersson är Siba's egna märke, Siba i sin tur ägs av Netonnet alternativt båda två har samma ägare / moderbolag?

Helt säker är jag ju inte så ta det inte på största allvar.

Stämmer rätt bra.

Skrivet av Techs:

Plexgear är det första som poppar upp i min skalle. Spekulationer, javisst, men varför inte? Dom har ju kapacitet att tillverka allt möjligt som har med datortillbehör att göra.

Plexgear är endast ett varumärke som ägs av Kjell & co. Andra Kjell-ägda varumärken är Roxcore, Ledsavers, Texgear, Rubicsson (verkar avvecklat), Luxorparts och Linocell. Kanske finns fler.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag vill ser Mission SG-seriens nätagg i testlabbet
Inga anmärkningsvärt låga priser och med 80-plus certifigeringen så fungerar de säkert.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Plexgear är endast ett varumärke som ägs av Kjell & co. Andra Kjell-ägda varumärken är Roxcore, Ledsavers, Texgear, Rubicsson (verkar avvecklat), Luxorparts och Linocell. Kanske finns fler.

Jaha, jag antog och trodde Plexgear var något av ett "dussinmärke" som kunde tänkas tillverka även åt andra för en (väldigt) billig peng Fel av mej, visade det sej.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Funkar nog helt okej, jag har ett 80+ nätaggregat från Corsair som fortfarande rullar på fint efter 7 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har ett ace of sweden 630w agg kvar., det funkade galant till en e7400 dualcore o nå amd kort.. vikten på de är lättare än ett noname 300w agg

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Inaktiv

Köpte ett nätagg på kjell av märket plexgear. Det har fungerat bra iallafall utan några problem.
Får se hur länge det fungerar bra om det nu skulle vara något b agg. Men då åker jag till kjell och ger dom en rejäl utskällning.

Själv sitter jag på mitt corsair 80+ sedan flertal år tillbaka och det snurrar på så fint.

Permalänk
Medlem

Skulle med vilja se test på billiga budget agg alltid kul

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

@brajonk:

Du kan troligen inte få tag på något värre än ett Ace of Sweden http://www.sweclockers.com/test/12022-nataggregat-fran-ace-of...

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Proffsmobbare

12V-linorna kommer upp i sammanlagd effekt på 480W, 5V når 35W enligt spec.

Ett respektabelt märke skulle kalla det 450W, kanske 500W om man stretchar det.

Exteriört liknar det CWT-baserade VS-serien från Corsair, men specifikationerna ger varningsflaggor.

Permalänk
Medlem

såg det också för ett tag sen. kan tyvärr inte tala ut mig angående själva nätagg men har en mus from "Mission SG" som funka galet bra. för det mesta verka det oftast vara "rebrand" grejer av lite större märken som säljas under licens.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget som dem har slängt på Andersson loggan på.

Andersson är netonnets egna märke.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Är det inte så att Andersson är Siba's egna märke, Siba i sin tur ägs av Netonnet alternativt båda två har samma ägare / moderbolag?

Helt säker är jag ju inte så ta det inte på största allvar.

Andersson är ett märke av netonnet och fanns innan siba/waldir köpte upp bolaget.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andersson är netonnets egna märke.

Det är inte svaret på frågan. NetOnNet tillverkar inte nätaggregat.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andersson är netonnets egna märke.

Sanning med modifikation, tillverkas åt siba och netonnet då de har samma äģare

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Det är inte svaret på frågan. NetOnNet tillverkar inte nätaggregat.

Ursäkta?
Det är väl visst svaret på frågan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Sanning med modifikation, tillverkas åt siba och netonnet då de har samma äģare

Andersson fanns innan hos netonnet innan de blev uppköpta. Numera finns det säkerligen hos båda, men i början på 2000-talet var det inte så.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ursäkta?
Det är väl visst svaret på frågan.

"Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget"

Det är knappast NetOnNet som har tillverkat ett aggregat det står Andersson på.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

"Frågan e då vilken tillverkare som har gjort nätagget"

Det är knappast NetOnNet som har tillverkat ett aggregat det står Andersson på.

Andersson är ett märke som bara finns hos netonnet och siba då de ägs av samma moderbolag, waldir. andersson är ett märke som finns på många produkter. tv-apparater, kaffemaskiner etc.
tv-apparatern tillverkades då jag var insatt i en fabrik i Turkiet (edit vestel som gör ~500 märken). numera görs mycket i kina.
så du skulle säga att iphone inte är en produkt av apple för att det sätts ihop i kina?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Hantol? Andersson kan väl inte vara sämre än Hantol eller!?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andersson är ett märke som bara finns hos netonnet och siba då de ägs av samma moderbolag, waldir. andersson är ett märke som finns på många produkter. tv-apparater, kaffemaskiner etc.
tv-apparatern tillverkades då jag var insatt i en fabrik i Turkiet. numera görs mycket i kina.
så du skulle säga att iphone inte är en produkt av apple för att det sätts ihop i kina?

Jag tycker att du krånglar till det en del nu. Är det inte så enkelt att säga att en nätaggs-tillverkare har satt Andersson-loggan på en modell som NetOnNet i sin tur säljer. Jag betvivlar starkt att alla mikrovågsugnar, TV-apparater, brödrostar med märket Andersson har NetOnNet som tillverkare?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tycker att du krånglar till det en del nu. Är det inte så enkelt att säga att en nätaggs-tillverkare har satt Andersson-loggan på en modell som NetOnNet i sin tur säljer. Jag betvivlar starkt att alla mikrovågsugnar, TV-apparater, brödrostar med märket Andersson har NetOnNet som tillverkare?

Ok, jag tycker du krånglar till det. Klart ingen elektronikkedja står för produktion av någonting, de agerar återförsäljare för många märken. Men vill man vara petig och inte förstå det underförstådda så har jag fel...
Då kan vi vara ense att vi inte håller med varandra helt enkelt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Stämmer rätt bra.

Plexgear är endast ett varumärke som ägs av Kjell & co. Andra Kjell-ägda varumärken är Roxcore, Ledsavers, Texgear, Rubicsson (verkar avvecklat), Luxorparts och Linocell. Kanske finns fler.

Clasohlson har väl Cocraft, och ICA har... ICA och ICA Basic

Tror de flesta har dessa bolag, då det är enormt ekonomiskt att sälja egna varor i egen butik.

Problemet kommer när dessa produkter görs för billiga. Andersson är ett farligt märke, då du verkligen inte vet vad du får. Cocraft lika så...
Kjell har som du säger tonvis med märken, men en del av dem är faktiskt bra kvalité, medan andra är... skit. Men genom att ha flera olika så kan man bygga upp de bra, och de andra blir typ budget-skräp.

Att Andersson skulle göra en PSU är inte långt från troligt alls, då de redan tillverkar en massa elektroniska produkter (eller rättare sagt, anlitar billiga underleverantörer att göra), men problemet är att en PSU är ohört komplex och svårt samt dyr att få bra. Så oavsett hur många kronor du än tror du sparar på dem... så lönar det sig aldrig.

@YamahaDGX630 det är samma koncern. Och produkterna tillverkas av billigast möjliga underleverantör, som sen marknadsförs under samma märke och säljs endast inom koncernens butiker (dvs Siba och NetOnNet). Detta ger lägsta möjliga pris (inga mellanhänder), men du får tyvärr rätt tveksam kvalité på en del produkter.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill ser Mission SG-seriens nätagg i testlabbet
Inga anmärkningsvärt låga priser och med 80-plus certifigeringen så fungerar de säkert.

En viktig sak man måste komma ihåg med 80-PLUS märkningen. Den gäller endast effektiviteten, inte kvalitén, säkerheten, pålitligheten osv. Det är ett frivilligt test som man kan göra som företag, där man skickar in testenheter för att genomgå de krav som 80-PLUS organisationen har. Och grundläggande 80 märkningen är stengammal och usel idag, rent relativt, där allt under guld nivå egentligen är rätt dåligt.

Om de inte uppnår guld klassen är det ofta ett tecken på att designen eller komponenterna under huven är rätt billigt designade, men det enda sättet att veta om det är bra saker, är att titta på en ordentlig recension om dem. JonnyGuru är utan tvekan en av de bästa här, och han plockar isär måååånga PSUer och jämför dem både mot andra och mot sig själva.