Permalänk
Medlem

Gamla C64-spel.

Jag vet inte om jag lägger det här i rätt forumdel men jag blir glad om den flyttas till rätt ställe.

Jag söker två gamla spel från mitten på 1980-talet för C64 som förhoppningsvis finns någonstans på nätet (portat till PC eller oportat).

Det första spelet kommer jag tyvärr inte ihåg namnet på men handlingen var att man som postflygare för US Postal Service skulle leverera post till olika flygplatser i USA.

Det andra spelet hade namnet "Silent Service" och var gjort av Microprose.
Jag hittade spelet på nätet för cirkus 10 år sedan och laddade ner det och den medföljande emulatorn men fick den inte att fungera över huvud taget.

Nu gör jag ett nytt försök att hitta spelen och jag hoppas att det finns någon här på forumet med intresse för gamla spel som kan tipsa mig.

Permalänk

@Bengti: Leta upp en bra emulator för c64!

Permalänk
Medlem

Jag tror att både Solo Flight (som jag tror är namnet på det första spelet du söker) och Silent service finns för DOS, så du borde kunna köra dessa med DOSBox. Alternativt kör en C64 emulator (VICE eller CCS64 kanske).

Permalänk
Medlem

Det första spelet är jag osäker på, men det kan mycket väl vara Solo Flight som @F1D0 är inne på.

Silent Service 1+2 går i alla fall att köpa på gog.com.