Vinnare korade i Casemod Championship på Dreamhack Winter 2016

Permalänk
Melding Plague

Vinnare korade i Casemod Championship på Dreamhack Winter 2016

Datorfestivalen Dreamhack Winter 2016 lider mot sitt slut och det avrundas med finalen i Cooler Masters Casemod Champhionship, där sex vinnare i två olika klasser kammar hem priser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina byggen allihopa.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

ingen som var i smak tyvärr, för mkt fjortiz lampor!

Permalänk
99:e percentilen

Mycket glad att jag kunde vara där och se byggena; bilder kan inte göra dem rättvisa.

DeLisle var min favorit, så jag tycker att rätt bidrag vann! Grattis alla vinnare!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis till alla vinnarna! Personligen tråkigt att mitt projekt inte uppskattades av juryn.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

ingen som var i smak tyvärr, för mkt fjortiz lampor!

...vart då?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Som vanligt gör Justin/MetallicAcid riktigt snygga byggen!

Permalänk
Medlem

Riktigt fina byggen!, gillar nog CURV3D mest dock.

Permalänk

CURV3D är väl den enda som borde kallas moddad? Installera vattenkylning är knappast någon moddning, snarare snygga installationer

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Hoggaforfan:

CURV3D är väl den enda som borde kallas moddad? Installera vattenkylning är knappast någon moddning, snarare snygga installationer

Om du fått för dig att lådorna ser ut sådär original säger det väl en hel del om hur väl utförda modifikationerna är.

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig något mer estetiskt, 3:e hadeen enormt ful datorlåda som inte alls tilltalade mig.
Bra jobbat dock, säkert många timmar nerlagt på de där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hoggaforfan:

CURV3D är väl den enda som borde kallas moddad? Installera vattenkylning är knappast någon moddning, snarare snygga installationer

Det är inte bara vattenkylning precis

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

3an är något jag verkligen inte skulle vilja ha hemma själv haha

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timpelay:

Grattis till alla vinnarna! Personligen tråkigt att mitt projekt inte uppskattades av juryn.

Det uppskattades av mig.

Skrivet av Asickcat:

Riktigt fina byggen!, gillar nog CURV3D mest dock.

Tack! Kommer upp ett galleri med uppdaterade bilder snart. Många byggen var fina som inte kom med upp på scenen med.

Skrivet av Hoggaforfan:

CURV3D är väl den enda som borde kallas moddad? Installera vattenkylning är knappast någon moddning, snarare snygga installationer

Så många byggen som är väldigt mycket moddade.

Skrivet av Dem8n:

Hade förväntat mig något mer estetiskt, 3:e hadeen enormt ful datorlåda som inte alls tilltalade mig.
Bra jobbat dock, säkert många timmar nerlagt på de där.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är jag bara nyfiken, hur menar du med mera estetiskt?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Grattis till alla vinnarna! Personligen tråkigt att mitt projekt inte uppskattades av juryn.

Vilket bygge hade du som du bidrog med? Sugen på att se det

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

den var ju okej men resten nej tack..

Permalänk
Medlem

Curv3d var min favvoburk, grattis till alla

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zipmiX:

Vilket bygge hade du som du bidrog med? Sugen på att se det

Här kan du kika! Fyller även på löpande i byggloggen.

Nordic Hardware, Timpelay - AVOID

Foto: Patrik Blom

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Som vanligt riktigt trevligt att se all byggen live och kunna snacka med moddarna. Tycker det var rätt vinnare i entusiast klassen men att Avoid skulle vunnit Sponsored. fast det var ett väldigt tufft startfält.

Dock tycker jag att någon borde utses till projektledare för den här tävlingen och se till att korrekt information kommer ut tidigare samt allmänt styra upp hur det skall fungera/se ut. Nu fick man verkligen leta för att hitta tävlingen fram till bara några timmar innan första uppvisningen. Dessutom borde man tänka igenom presentationen på Main Stage, kändes rörigt och, tyvärr, amatörmässigt. Vi snackar ändå om ett förstapris på 50000:- + hårdvara för x antal tusen. Det hjälpte ju inte att musiken var så hög att man inte kunde höra mer enstaka brottstycken av vad folk sa heller.

Med det sagt så är det samtidigt en av höjdpunkterna på DH!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Tack! Kanonsnyggt bygge!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Det uppskattades av mig.

Tack! Kommer upp ett galleri med uppdaterade bilder snart. Många byggen var fina som inte kom med upp på scenen med.

Så många byggen som är väldigt mycket moddade.

Nu är jag bara nyfiken, hur menar du med mera estetiskt?

Snyggare helt enkelt, slangdragningarna höll inte samma liv med varandra, kändes som att de gick kors och tvärs. Skulle vilja sett något draget med hårda genomskinliga rör istället för mjuka slangar, då hade man kunnat bockat till rören så det till synes gick spikrakt och symmetriskt och gömt undan den bockade delen med täckplåt med något snyggt mönster på med ledlampor bakom.

3:an kändes som en normal vattenkyld dator som många av oss har hemma idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dem8n:

Snyggare helt enkelt, slangdragningarna höll inte samma liv med varandra, kändes som att de gick kors och tvärs. Skulle vilja sett något draget med hårda genomskinliga rör istället för mjuka slangar, då hade man kunnat bockat till rören så det till synes gick spikrakt och symmetriskt och gömt undan den bockade delen med täckplåt med något snyggt mönster på med ledlampor bakom.

3:an kändes som en normal vattenkyld dator som många av oss har hemma idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trodde du syftade på alla byggen överlag. Tredje bygget i entusiastklassen hade hemmagjorda vattenblock för båda nätaggen, det tyckte jag var fränt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag trodde du syftade på alla byggen överlag. Tredje bygget i entusiastklassen hade hemmagjorda vattenblock för båda nätaggen, det tyckte jag var fränt.

Ok synd att de inte syntes så bra på bilden bara, kanske ska skälla på fotografen istället då. 😂

Skickades från m.sweclockers.com