HP Elite X3: Windows 10 Mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känns väl som att ljusstyrkan borde kunna gå att lösa vi en uppdatering? Kanske är helt ute och cyklar dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det ska gå. De har t.o.m. Lovat höja högsta ljusstyrkan. Hoppas att de sänker lägsta också.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har/haft problem med MMS (kan inte skicka eller ta emot)?

Har tele2 och testat olika inställningar utan framgång.

Permalänk
Medlem

@istream: Jag har också problem med MMS med Tele2.

Permalänk
Medlem

@istream: Prova 4G.tele2.se med stort G, då fick jag igång det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@avazon: du får gärna skicka resten av inställningarna (internet + MMS) då jag inte får det att fungera alls
Mina inställningar

För Internet:

APN: 4G.tele2.se
typ av inloggningsinformation: ingen
IP-typ: IPv4v6
Använd detta APN är ikryssad
Använd den här profilen ikryssad

För MMS:

APN: 4G.tele2.se
typ av inloggningsinformation: ingen
IP-typ: IPv4
Proxyserver: 130.244.202.30
Proxyport: 8080
MMSC (URL): http://mmsc.tele2.se
Använd den här profilen ikryssad

Permalänk
Medlem

@istream: Hej,
Samma som du skriver förutom på internet-APN så har jag inte "Använd detta APN för LTE.." i kryssad.

Permalänk
Medlem

Slog till på mobilkodens erbjudande. Intressant med W10M..
Apputbudet var något som gjorde mig lite skraj, men måste erkänna att jag är rätt nöjd med det som erbjuds.

Skrivet av istream:

@avazon: du får gärna skicka resten av inställningarna (internet + MMS) då jag inte får det att fungera alls
Mina inställningar

För Internet:

APN: 4G.tele2.se
typ av inloggningsinformation: ingen
IP-typ: IPv4v6
Använd detta APN är ikryssad
Använd den här profilen ikryssad

För MMS:

APN: 4G.tele2.se
typ av inloggningsinformation: ingen
IP-typ: IPv4
Proxyserver: 130.244.202.30
Proxyport: 8080
MMSC (URL): http://mmsc.tele2.se
Använd den här profilen ikryssad

Men har problem med MMS. Jag har också Tele2.
Har provat samma lösning som @avazon förslår och inget fungerar...
Är det skit bakom spakarna eller har ni kommit fram till någon annan lösning?

Permalänk

@Callemed:

Det verkar som många har problem med TELE2 när det kommer till windowsphone/win10, jag kör halebop och det funkar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Callemed:

Det verkar som många har problem med TELE2 när det kommer till windowsphone/win10, jag kör halebop och det funkar riktigt bra.

Tack för ditt svar. Ja, det verkar onekligen så att det är något som inte lirar mellan Tele2 och Windows 10 mobile.
Med lite google-fu hittar jag felanmälningar som berör även Lumia-lurar, men enbart av användare som har Tele2/Comviq.
Kanske dags att byta operatör igen då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemed:

Slog till på mobilkodens erbjudande. Intressant med W10M..
Apputbudet var något som gjorde mig lite skraj, men måste erkänna att jag är rätt nöjd med det som erbjuds.

Men har problem med MMS. Jag har också Tele2.
Har provat samma lösning som @avazon förslår och inget fungerar...
Är det skit bakom spakarna eller har ni kommit fram till någon annan lösning?

Har fungerat utan problem senaste veckorna, och jag vet inte varför. Kan ha med senaste uppdateringarna från MS och HP???
Jag har standard på MMS, och det fungerar.

Permalänk
Medlem

Nu efter en lite tid som har gått, hur funkar enheten idag? Har det kommit nya uppdateringar? Är den fortfarande snabb? Blev väligt nyfiken på en Hp Elite x3 nämligen.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Vi tingar @tvelander... Du har väl en elite x3, eller misstar jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Nu efter en lite tid som har gått, hur funkar enheten idag? Har det kommit nya uppdateringar? Är den fortfarande snabb? Blev väligt nyfiken på en Hp Elite x3 nämligen.

Skrivet av RVX:

Vi tingar @tvelander... Du har väl en elite x3, eller misstar jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja,

jag har kört en X3 sedan en dryg månad innan release. Kan säga att det var en jäkla berg o dal bana i början men nu har dom ordnat upp sig!
Kameran har blivit ofantligt mycket bättre och snabbare, den är mycket duglig för mitt vardagliga behov samt mycket dokumenterande i form av bilder för jobbet.
Jag har även en dockningsstation till TV:n där hemma som används för streaming av film med externa tangentbord o mus, smidigt soff surfande helt enkelt. Sen även en LapDock för dom portabla förhållande och som används väldigt flitigt på kundmöten och presentationer, funkar att koppla till skärmar o projektorer med en smidig USB-C hub

Jag tycker telefonen levererar otroligt bra prestanda i alla lägen, förhoppningsvis ser vi en Continuum update i höst som gör LapDock till en ännu bättre enhet med justerbara storlekar och smidigare multitasking i Windows miljön.
Jag är från och med Creators Update mycket nöjd med enheten och trots att jag använder den i jobbet laddar jag den endast varannan eller var 3:e dag. Batteriet är amazing

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Master of Overkill

Jag skulle inte köpa den privat om vi säger så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240