Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Likadant för mig.
La beställning vid 06:00 i fredags men det står fortfarande bara order mottagen.

Förstår att komplett har haft mycket att göra,
Visste när jag la beställningen att det skulle ta lite längre tid och tänkte att det skulle skickas tisdag, möjligen onsdag i värsta fall men 4 dagar utan att den ens har blivit behandlad är lite väl mycket imo.

Man tycker ju att dom borde vara lite mera förberedda inför såna här reor.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PG348Q och en liten M.2 SSD. Beställde PG348Q fredag natt och SSD söndag. SSD:n har kommit fram och skärmen har inte nått behandling ännu. Verkar som att leveranstiden är beroende av produktkategorin.

Det är tråkigt att inte få grejerna snabbt men samtidigt så kan vi nog anta att Komplett inte drar ut på processen med flit. Gissar dessutom att Komplett i volym sett sålde betydligt mycket mer produkter under BF än närmaste konkurrenter.

Permalänk

Har själv lagt en beställning som inte är behandlad ännu. Hörde av mig tidigt idag på chatten och får troligen inte paketet den här veckan eftersom det är så många som beställt.

Förstår att många blir besvikna, men håll ut

Permalänk

Själv är jag nöjd över frakt tiden, beställde på bf helgen på lördag, står att det är skickat på söndag och har det på måndag. Fattar inte hur ni lyckades skicka paket till mig så snabbt då jag bor i västernorrland (annars brukar det ta 2-3 dagar om man beställer på andra ställen)

Sjukt nöjd med det!

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

@Swing3r: väntar också på PG348Q beställde runt 21, står på min order att den ska finnas i lager och är reserverad. Kanske inte stämmer och vi får vänta tills den 5/12 då de står att de ska få in fler i lager...

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

@Swing3r: väntar också på PG348Q beställde runt 21, står på min order att den ska finnas i lager och är reserverad. Kanske inte stämmer och vi får vänta tills den 5/12 då de står att de ska få in fler i lager...

Chattade med kundtjänsten idag som sa att behandlingen var försenad, men eftersom de tömde lagret så kanske det är som du skriver.

Permalänk
Medlem

Beställde i fredags hem ram och moderkort ifrån komplett. Skickades i söndags kom på onsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Kan inte se att det skulle vara fel bilder, det om skiljer är att bilderna är tagna i olika ljusförhållande.
Så där får jag nog säga dom har koll och du fel..

Eh...vad snackar du om? Var du full när du skrev?

  • För det första så är det silverfärgade tangenter på de undre (även på ASUS hemsida) produktbilderna mot svarta på de övre.

  • De undre bilderna har även silverfärgat chassi med svart ram runt skärmen (även på ASUS hemsida) medans de övre har en rymdgrå chassifärg med mörkgrå ram runt skärmen.

  • Det är inte ens samma form på chassit.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

De har halkat efter med vissa beställningar sen black friday, jag har inte fått min vara ännu, men har pratat med komplett och håller tummarna för att de får iväg det tills på måndag

Permalänk
Medlem

Jag förstår att ni är ett företag och vill tjäna pengar men ni framstår som fruktansvärt oseriösa när ni säljer det här för 9000:-:
https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Jag har alltid haft bra erfarenheter av Komplett men även för någon som inte skulle köpa en sån dator sjunker ni endast på grund av att ni har den i ert sortiment, till det priset. Det är att direkt lura mindre vetande kunder.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår att ni är ett företag och vill tjäna pengar men ni framstår som fruktansvärt oseriösa när ni säljer det här för 9000:-:
https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Jag har alltid haft bra erfarenheter av Komplett men även för någon som inte skulle köpa en sån dator sjunker ni endast på grund av att ni har den i ert sortiment, till det priset. Det är att direkt lura mindre vetande kunder.

Att sälja AMD över Intel i dagsläget är ju ett uppenbart illfundigt förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår att ni är ett företag och vill tjäna pengar men ni framstår som fruktansvärt oseriösa när ni säljer det här för 9000:-:
https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Jag har alltid haft bra erfarenheter av Komplett men även för någon som inte skulle köpa en sån dator sjunker ni endast på grund av att ni har den i ert sortiment, till det priset. Det är att direkt lura mindre vetande kunder.

Undrar om man inte som datorbyggare längre ner i ledet skäms en smula när man bygger ihop den där.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Undrar om man inte som datorbyggare längre ner i ledet skäms en smula när man bygger ihop den där.

Alternativt hånler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag förstår att ni är ett företag och vill tjäna pengar men ni framstår som fruktansvärt oseriösa när ni säljer det här för 9000:-:
https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Håller med fullständigt. En kille i en annan tråd tog upp denna "console killer". Han blev riktigt lurad.

Blir intressant och se vad komplett gör nu och om de har fler sådana i sitt lager fast under andra namn?

Permalänk
Medlem

Bara namnet "Console Killer" är töntigt men är väl lockande för barn/ej insatta som genast tror att den är grymt bra.
Sanningen är dock att det är en ruskigt dålig dator och att ta 9000 för den är rena rånet. Sen när man läser produktinfon så inser en hyfsat insatt person snabbt att det här är ren marknadsföringsbrott då ingenting i den texten stämmer och det vet komplett mycket väl om.

Ta bort den där datorn från utbudet och låt alla missnöjda kunder byta mot en prisvärd dator! En så dålig produkt som denna får komplett att se otroligt oprofessionella ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Här tappade ni mig som kund för all framtid:

https://youtu.be/yKlHom9BJtw
https://youtu.be/4NOu7TqFqTE

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Här tappade ni mig som kund för all framtid:

https://youtu.be/yKlHom9BJtw
https://youtu.be/4NOu7TqFqTE

På grund utav den ganska usla räntan?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Då inte erans kundtjänst svarar via mail, så får jag fråga här.
Ärendenummer: 564672

Hej @komplett

Har nu gått igenom 3 köp av gtx 1080 från er, webhallen och Inet.. Men alla har haft coilwhine och de har blivit återköp.

Finns det på något sätt att man skulle kunna få er att kontrollera några kort av MSI GTX 1080 GAMING X för att se om ni kan hitta ett utan coilwhine?

Är givetvis beredd att betala en liten peng extra då de blir mer arbete för er.

Men tänkte om ni kan testa ett par kort och hitta ett utan coilwhine, så blir de mindre returer och ni får en gladare kund!

Eller är det bara att fortsätta att beställa och skicka tillbaka tills jag hittar ett utan?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Om dom nu skulle testa kort för coilwhine innan köp (vilket dom inte kommer göra) så skulel det nog gå på en hel del.
Plus att dom har en rätt högljud verkstad/butik (till skillnad från ett tyst hem) så ett för dom tyst kort är långt ifrån säkert ett tyst kort för dig.

Utöver detta så kanske dom inte får coilwhine alls (även om satt i en tyst lokal och lyssnade noga).
Detta för att datorn i övrigt kan spela in dvs nätagg/moderkort/usb enheter/osv.
JA det kan i vissa fall hjälpa att byta tex en mus heller till och med byta usb port på musen för att bota coilwhine (dock rätt ovanligt).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Om dom nu skulle testa kort för coilwhine innan köp (vilket dom inte kommer göra) så skulel det nog gå på en hel del.
Plus att dom har en rätt högljud verkstad/butik (till skillnad från ett tyst hem) så ett för dom tyst kort är långt ifrån säkert ett tyst kort för dig.

Utöver detta så kanske dom inte får coilwhine alls (även om satt i en tyst lokal och lyssnade noga).
Detta för att datorn i övrigt kan spela in dvs nätagg/moderkort/usb enheter/osv.
JA det kan i vissa fall hjälpa att byta tex en mus heller till och med byta usb port på musen för att bota coilwhine (dock rätt ovanligt).

Nä de vet jag, men hade lätt kunnat get 500-1000kr extra för ett kort som är coilwhine fritt nu när 4'e kortet är påväg tillbaka..
Testar korten i flera olika datorer.. De senaste jag fick va de värsta av dom alla >.< tjöt extra så fort man rörde musen och gud nåde dig ifall du drog upp en vit sida.. De va riktigt illa..

Men de va värt ett försök.
För den som undrar kom svaret efter min tidigare post.
Och det blev följande

"Hej!

Tack för ditt mail och beklagar sen återkoppling.

Dessvärre har vi inga möjligheter att öppna och testa grafikkortet innan det skickas.

Tyvärr är det att fortsätta returnera som gäller om du får grafikkort med coilwhine.

Med vänliga hälsningar
Ida, kundservice"

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tittar runt på komplett.se och hittar ett litet fel i ett av era PC i delar-paket. Office Silent.

I rubriken står det 650W PSU och på bilden är det ett Corsair RM650x. Längre ner på sidan under produktinfo står det Corsair CX550M, 550W PSU.
https://www.komplett.se/product/909131/datorutrustning/pakete...

Vilket gäller?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Hej! Jag har en fråga gällande reklamation. Det är så att jag reklamerat ett grafikkort köpt av er ur nvidias 980ti-serie. Jag kan se via komplett att min reklamation blivit godkänd men att jag blivit skickad ett gigabyte 1070 kort (billigaste varianten) för ett pris av 4700:-. Tyvärr är inte detta en likvärdig produkt för mig då det saknar funktioner som mitt förra grafikkort för 7000kr hade. Jag hade mycket hellre tagit ett likadant kort i ersättning eller en reparation av mitt 980ti, kan även tänka mig ett presentkort på den ursprungliga köpesumman 7000kr. Vad har ni för policy gällande RMA:ade 980ti kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorspelare:

Hej! Jag har en fråga gällande reklamation. Det är så att jag reklamerat ett grafikkort köpt av er ur nvidias 980ti-serie. Jag kan se via komplett att min reklamation blivit godkänd men att jag blivit skickad ett gigabyte 1070 kort (billigaste varianten) för ett pris av 4700:-. Tyvärr är inte detta en likvärdig produkt för mig då det saknar funktioner som mitt förra grafikkort för 7000kr hade. Jag hade mycket hellre tagit ett likadant kort i ersättning eller en reparation av mitt 980ti, kan även tänka mig ett presentkort på den ursprungliga köpesumman 7000kr. Vad har ni för policy gällande RMA:ade 980ti kort?

Vad exakt är det för funktioner du saknar som inte finns hos GTX 1070? Man ska kunna få en likvärdig produkt, inte identisk, och det låter mer som att du är sur över att du 'bara' får ett kort värt 4500kr när du köpt det ursprungliga kortet för 7tkr. Det är inte direkt några enorma skillnader i funktioner och prestandan är t.o.m. något bättre hos GTX 1070.

Vad jag har hört ska Komplett vara ganska generösa i den här typen av ärenden så att byta upp sig och betala mellanskillnaden är nog inte omöjligt men du bör nog inte förvänta dig att få tillbaka 7tkr.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorspelare:

Hej! Jag har en fråga gällande reklamation. Det är så att jag reklamerat ett grafikkort köpt av er ur nvidias 980ti-serie. Jag kan se via komplett att min reklamation blivit godkänd men att jag blivit skickad ett gigabyte 1070 kort (billigaste varianten) för ett pris av 4700:-. Tyvärr är inte detta en likvärdig produkt för mig då det saknar funktioner som mitt förra grafikkort för 7000kr hade. Jag hade mycket hellre tagit ett likadant kort i ersättning eller en reparation av mitt 980ti, kan även tänka mig ett presentkort på den ursprungliga köpesumman 7000kr. Vad har ni för policy gällande RMA:ade 980ti kort?

se det som en bra deal`` då dit kort har ett eftermarknadsvärde på ca 3000kr och du får en ny prudukt`` som även presterar bättre så förstår ej ditt klagande??

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Vad exakt är det för funktioner du saknar som inte finns hos GTX 1070? Man ska kunna få en likvärdig produkt, inte identisk, och det låter mer som att du är sur över att du 'bara' får ett kort värt 4500kr när du köpt det ursprungliga kortet för 7tkr. Det är inte direkt några enorma skillnader i funktioner och prestandan är t.o.m. något bättre hos GTX 1070.

Vad jag har hört ska Komplett vara ganska generösa i den här typen av ärenden så att byta upp sig och betala mellanskillnaden är nog inte omöjligt men du bör nog inte förvänta dig att få tillbaka 7tkr.

Jag måste också komma till kompletts försvar här. Samtliga reklamationsärenden (5st) jag har haft har skötts oklanderligt. Alltid blivit erbjuden likvärdig produkt (som i ditt fall) och kunnat lägga pengar emellan om jag velat ha något bättre. Har varje gång blivit trevligt bemött av lyhörd supportpersonal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorspelare:

Hej! Jag har en fråga gällande reklamation. Det är så att jag reklamerat ett grafikkort köpt av er ur nvidias 980ti-serie. Jag kan se via komplett att min reklamation blivit godkänd men att jag blivit skickad ett gigabyte 1070 kort (billigaste varianten) för ett pris av 4700:-. Tyvärr är inte detta en likvärdig produkt för mig då det saknar funktioner som mitt förra grafikkort för 7000kr hade. Jag hade mycket hellre tagit ett likadant kort i ersättning eller en reparation av mitt 980ti, kan även tänka mig ett presentkort på den ursprungliga köpesumman 7000kr. Vad har ni för policy gällande RMA:ade 980ti kort?

Skrivet av ågren:

Vad exakt är det för funktioner du saknar som inte finns hos GTX 1070? Man ska kunna få en likvärdig produkt, inte identisk, och det låter mer som att du är sur över att du 'bara' får ett kort värt 4500kr när du köpt det ursprungliga kortet för 7tkr. Det är inte direkt några enorma skillnader i funktioner och prestandan är t.o.m. något bättre hos GTX 1070.

Vad jag har hört ska Komplett vara ganska generösa i den här typen av ärenden så att byta upp sig och betala mellanskillnaden är nog inte omöjligt men du bör nog inte förvänta dig att få tillbaka 7tkr.

Kan bara hålla med @ågren att 1070 generellt är ett bättre kort än 980Ti, bättre gpu och mer minne.
Sen kan jag iofs tänka mig två saker, som jag kanske inte vill kalla funktioner, men som kan skilja mot det kortet TS fått.
1. Anslutningsmöjligheterna, dock är jag övertygad om att Komplett kan hjälpa till att få ett kort med samma möjligheter.
2. Typ av kylare, även här är jag övertygad om att Komplett hjälper till om man bara påpekar.
Har man 3:e partskylning vill man inte få ett med referenskylare (om det nu är vad som hänt).

Permalänk
Hjälpsam

Noterar att ni ännu inte har ett filter för att kunna välja AM4, vare sig under processorer eller moderkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Komplett har endera glömt denna tråden eller skiter i sina kunder.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Missa inte den pågående 24-timmarsrean på komplett: https://www.komplett.se/kampanj/3268/24-timmars-rea
De har en del hyggliga erbjudanden faktiskt!

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade en Ryzen 1700 med SSD och moderkort från komplett.se den 23/2 och förväntade mig att få de på releasedagen den 2/3 eftersom jag valde pick-up point Göteborg som leveransalternativ.
Nu är det den 7/3 och jag har fortfarande inte fått sakerna levererade (bortsett från fakturan som de skickade i söndags), så nu avbokar jag allt och åker ner till Netonnet imorgon och hämtar ut sakerna istället.
Är otroligt besviken på komplett.se just nu - det känns inte så troligt att jag vänder mig till dem igen i framtiden.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944