Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Hej Komplett,

Det har nu gått snart 6 veckor sen ni tog emot min retur på min Philips 40” monitor. Vid returens mottagande fick jag veta att ICW hade ca 3 veckors väntetid på garantiärenden, nu har det alltså gått dubbla tiden. Jag var i kontakt med er så sist som i början av förra veckan där man talade om att det borde gå iväg en ny skärm till mig. Detta har inte skett och jag anser förtroendet hos er förverkat. Jag anser inte att en väntetid på 6 veckor är rimligt, det är faktiskt löjligt länge och jag undrar hur detta är möjligt och vad ni har för kompensationsrutiner när det tar sån här lång tid? Jag har hela tiden sett att ni har samma skärm i lager och det är inte vettigt att konsumenten ska bli lidande.

För övrigt så förstår jag verkligen inte varför ett andra hands köp på en produkt som fortfarande är under garanti ska behöva hanteras annorlunda. Det är inte OK.

Jag vill ha svar på:

1. När får jag min skärm?
2. Varför sker detta?
3. Bör jag vända mig till ARN?

RMA ID: 701680053

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Delar Komplett sina kunders uppgifter? Fick nyss ett reklam-SMS som jag aldrig fått tidigare. Det är ett lustigt samanträffande om inte annat eftersom jag gjorde en beställning på Komplett igår där jag angav mitt nummer, hade ett gammalt nummer tidigare men uppdaterade informationen. Reklamen var för godis om det spelar någon roll..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hej @Komplett

Ni har inga planer på att ta in AOC AG271QG?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hjälpsam

Går in på Kompletts hemsida på jakt efter en fläkt, kan inte filtrera på diameter, som är dess viktigaste egenskap.

https://www.komplett.se/category/10462/datorutrustning/pc-kom...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Haha. Varför har dom en tråd här om dom inte ens svarar på frågor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Går in på Kompletts hemsida på jakt efter en fläkt, kan inte filtrera på diameter, som är dess viktigaste egenskap.

https://www.komplett.se/category/10462/datorutrustning/pc-kom...

Kom igen nu Komplett, mer metadata åt folket!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

7 dars leveranstid på en vara som fanns i lager känns lite långsamt. 5 dygn för att ens lämna lagret. Tänjer inga gränser för effektivitet just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

Haha. Varför har dom en tråd här om dom inte ens svarar på frågor?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi blir Komplett ignorerade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Helionart:

Hej Komplett,

Det har nu gått snart 6 veckor sen ni tog emot min retur på min Philips 40” monitor. Vid returens mottagande fick jag veta att ICW hade ca 3 veckors väntetid på garantiärenden, nu har det alltså gått dubbla tiden. Jag var i kontakt med er så sist som i början av förra veckan där man talade om att det borde gå iväg en ny skärm till mig. Detta har inte skett och jag anser förtroendet hos er förverkat. Jag anser inte att en väntetid på 6 veckor är rimligt, det är faktiskt löjligt länge och jag undrar hur detta är möjligt och vad ni har för kompensationsrutiner när det tar sån här lång tid? Jag har hela tiden sett att ni har samma skärm i lager och det är inte vettigt att konsumenten ska bli lidande.

För övrigt så förstår jag verkligen inte varför ett andra hands köp på en produkt som fortfarande är under garanti ska behöva hanteras annorlunda. Det är inte OK.

Jag vill ha svar på:

1. När får jag min skärm?
2. Varför sker detta?
3. Bör jag vända mig till ARN?

RMA ID: 701680053

Mvh

Måste ge en eloge till Ambjörn på Komplett.se som löst biffen. Dock nu är det postnord som misslyckas med att köra ut paketet två dagar i rad... Så vi får väl se om detta löser sig nångång...!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Komplett igår och idag angående ett spel som jag skulle få med mitt grafikkort. Grym support! Snabba svar via mail och allting löste sig snabbt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Komplett.se

Hej @MinscS2,

Som det ser ut idag så vågar jag dessvärre inte garantera att dessa kommer in hos oss men håll gärna ett öga öppet så är det möjligt att dem dyker upp inom kort!

Tack!

/Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett,

Har ni, liksom de flesta ÅF, Forge your army-bundle:en med 1080/1080 ti?

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Medlem

Vad är det här för negativ utveckling jag ser Komplett?

Varför har ni slutat erbjuda fri frakt när fler och fler ÅF börjar med det?
Varför har ni slutat erbjuda fri returfrakt när fler och fler ÅF börjar med det?

Kommer ni sluta erbjuda 45 dagars öppet köp snart också eller?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Värdelöst att man inte stödjer Bank Norwegian kort, där tappade de en kund idag tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vad är det här för negativ utveckling jag ser Komplett?

Varför har ni slutat erbjuda fri frakt när fler och fler ÅF börjar med det?
Varför har ni slutat erbjuda fri returfrakt när fler och fler ÅF börjar med det?

Kommer ni sluta erbjuda 45 dagars öppet köp snart också eller?

Du har missuppfattat det hela. Det har aldrig funnits någon "fri frakt". Skillnaden är att ibland står det utskrivet hur mycket frakten är och ibland är det inbakat i priset. I vilket fall får du betala frakten.

Permalänk
Medlem

@Komplett
Enligt detta inlägget (och prisjakts prishistorik) så hade ni sänknt priset på Klipsch R-112SW subwoofer under helgen som var för 10 dagar sedan. till 3990kr + frakt

Finns det någon möjlighet att ni kan fixa så jag kan få köpa den för det nersatta priset ni hade den helgen eller är det helt kört? Skadar ju inte att fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag läste av en slump en artikel om hur ni planerar att skapa en slags marknadsplats på Komplett och tänkte höra hur planerna ser ut för Sverige. Just marknadsplatsdelen är en av anledningarna till att CDON har blivit en av Sveriges sämsta nätbutiker och oseriösa butiker/försäljare skapar en massa problem vilket i sin tur drar med sig CDON som varumärke.

Det finns en lång diskussion om det här på Sweclockers när CDON lyfte fram ett rabatterbjudande från en av deras butiker och det tog hus i helvete när det visade sig att de sålde piratkopior. CDON hävdade att de inte bar något som helst ansvar och hänvisade bara till den aktuella butiken som var väldigt besvärliga att ha att göra med.

Men det kan också vara ett jättebra komplement om det sköts ordentligt och på ett uppstyrt sätt likt 'fulfilled by Amazon' där Amazon hanterar leverans, kundtjänst, returer m.m. åt de mindre försäljarna/butikerna.

Vilken väg har ni planerat att gå?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick aldrig någon återkoppling så jag bumpar mitt inlägg från i somras. Finns det någon tidsplan för när marknadsplatsen ska införas i Sverige och hur är det tänkt att fungera?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Vill bara tacka Komplett's support som efter att jag beställt varor till fel utlämningsställe på en ort där jag tidigare bott (30 mil från min nuvarande bostad) ordnade så varorna kom till min nuvarande ort både snabbt och utan extra kostnad. Blir 5 +++++ från mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Beställde en IPS skärm hos er och jag upptäckte döda pixlar på skärmen när jag fick paketet. Ni godkände ärendet för retur och nu så påstår ni att det är helt okej med döda pixlar på en skärm och att ni tänker skicka tillbaka samma skärm.

Får man bara fråga, hur fan tänker ni till? Blir ett samtal till konsumentverket och allmänna reklamationsnämnden imorgon och jag tänker skicka skärmen till Asus istället. Ni borde skämmas

Permalänk
Medlem

@anon285805: Använde du inte bara ångerrätten ( max 14 dagar efter du hämtat ut paketet ) så kan du ju lämna tillbaka utan speciella skäl?

Permalänk
Medlem

Varför har ni tagit bort information om garanti som förr hittades under tekniska specifikationer? Erbjuder ni bara ett års garanti på alla produkter nu för tiden?

Det gick inte att hitta någon information kring detta under kundserviceavdelning på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

@mikroplugg: Använde du inte bara ångerrätten ( max 14 dagar efter du hämtat ut paketet ) så kan du ju lämna tillbaka utan speciella skäl?

Komplett har tom 45 dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Beställde en IPS skärm hos er och jag upptäckte döda pixlar på skärmen när jag fick paketet. Ni godkände ärendet för retur och nu så påstår ni att det är helt okej med döda pixlar på en skärm och att ni tänker skicka tillbaka samma skärm.

Får man bara fråga, hur fan tänker ni till? Blir ett samtal till konsumentverket och allmänna reklamationsnämnden imorgon och jag tänker skicka skärmen till Asus istället. Ni borde skämmas

Hur många pixlar röde det sig om då? Oftast behöver du ha totalt 5 eller mer svarta/färgade pixlar eller 1 helvit lysande pixel för att det ska gå på garantin.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Varför har ni slutat erbjuda fri returfrakt när fler och fler ÅF börjar med det?

Det fick jag så sent som nu i veckan, så det ska dem inte ha slutat med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Hur många pixlar röde det sig om då? Oftast behöver du ha totalt 5 eller mer svarta/färgade pixlar eller 1 helvit lysande pixel för att det ska gå på garantin.

2 helvita.
https://www.asus.com/ae-en/support/Warranty/13/24/0/19/SqSPAY...

Skrivet av Ph4st:

@mikroplugg: Använde du inte bara ångerrätten ( max 14 dagar efter du hämtat ut paketet ) så kan du ju lämna tillbaka utan speciella skäl?

Man kan få döda pixlar efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Lämnade in en förfrågan men kan ju passa på att höra efter här också.

Jag beställde en msi nightblade X2. Kunde inte i min vildaste fantasi drömma om att man inte ens ska få öppna lådan? Fanns en sticker som påstår att garantin är förbrukad om lådan öppnas? Kan denna sticker helt negligeras och jag är fri att städa ur, felsöka, uppgradera etc? Vid uppstart nu fick jag ex cpu fan error men den bootar windows normalt. CPU fläkten står och dödsrycker emellanåt om de är för att processorn går för kall för att den ska börja arbeta eller annat vet jag ej? Testade dra igång oc knappen men inte heller då gick cpu fläkten igång. Nu kanske den behöver mjukvara installerad innan den börjar fungera? Andra fläktar fungerar som de ska iaf.

Men huvudfrågan är om jag får bryta seal med bibehållen garanti eller om jag måste nyttja ångerrätten?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kompletts oflexibilitet gör mig smått vansinnig...

till och börja med så är inte denna kritik riktad till personen på Support, han var eller försökte vara väldigt hjälpsam och var väldigt trevlig!

Dock så är det otroligt att man inte har någon som helst flexibilitet hos Komplett. Jag har 3 st order hos dom, på den ena ordern så är det 4 artklar där 3st är OK för leverans denna veckan och 1 Artikel (den billigaste på 349kr) kommer först in 7:e december, total ordervärde 8163kr.

Jag ringde och tänkte och jag byter ut den Artikeln som inte Finns hemma mot en annan eftersom den kommer in just först 7:e december mot en dyrare som Finns hemma och då kan dom leverera - Nej det gick ju inte! Dom kan ta bort en artikel men inte lägga till! Det är ju en bummer då jag förlorar min rabbat om jag tar bort den...

Hm... då tänkte jag men jag kan betala extra frakt så kan ni göra en delleverans, men NEEEEJ det går ju inte heller!! Dom har tydligen fått order från Norge att man inte ska göra det.

Det är ju helt sjukt vilken dålig Service... jag minns att detta var anledningen att jag inte har handlat där på flera år, hoppades att det skulle vara annorlunda nu, men icke.

Jag själv jobbar som försäljnings ingenjör och hade jag behandlat mina kunder på detta sättet så hade jag inte haft så många kunder kvar. Det är 2017 man måste kunna vara lite flexibel, speciellt när en kund erbjuder sig att betala extra för en Service.

Jag hoppas någon vettig person på @komplett läser detta och gör något åt det. Ja ni har bra priser och bra erbjudanden (ibland), men utan bra Service så kommer fler och fler välja bort er!

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av zoltham:

till och börja med så är inte denna kritik riktad till personen på Support, han var eller försökte vara väldigt hjälpsam och var väldigt trevlig!

Dock så är det otroligt att man inte har någon som helst flexibilitet hos Komplett. Jag har 3 st order hos dom, på den ena ordern så är det 4 artklar där 3st är OK för leverans denna veckan och 1 Artikel (den billigaste på 349kr) kommer först in 7:e december, total ordervärde 8163kr.

Jag ringde och tänkte och jag byter ut den Artikeln som inte Finns hemma mot en annan eftersom den kommer in just först 7:e december mot en dyrare som Finns hemma och då kan dom leverera - Nej det gick ju inte! Dom kan ta bort en artikel men inte lägga till! Det är ju en bummer då jag förlorar min rabbat om jag tar bort den...

Hm... då tänkte jag men jag kan betala extra frakt så kan ni göra en delleverans, men NEEEEJ det går ju inte heller!! Dom har tydligen fått order från Norge att man inte ska göra det.

Det är ju helt sjukt vilken dålig Service... jag minns att detta var anledningen att jag inte har handlat där på flera år, hoppades att det skulle vara annorlunda nu, men icke.

Jag själv jobbar som försäljnings ingenjör och hade jag behandlat mina kunder på detta sättet så hade jag inte haft så många kunder kvar. Det är 2017 man måste kunna vara lite flexibel, speciellt när en kund erbjuder sig att betala extra för en Service.

Jag hoppas någon vettig person på @komplett läser detta och gör något åt det. Ja ni har bra priser och bra erbjudanden (ibland), men utan bra Service så kommer fler och fler välja bort er!

Komplett har lyst med sin frånvaro i denna tråd.

För ett tag sedan tror det var Maj beställde jag två olika saker den ena kom inte in förrän ett visst datum så jag beställde delleverans fast det var en och samma order. Fick ringa och kolla först vad som gällde då detta måste göras innan en order läggs. Detta hjälper givetvis inte dig men det har gått förut att få olika produkter som delleverans på samma order. De kan ha tagit bort det med nu tar de t o m betalt för frakt oavsett vilken summa du handlar för.

Permalänk
Komplett.se

Tjena @zoltham,

Tyvärr så är det som du säger otroligt tråkigt att man inte har den flexibiliteten som oftast önskas, jag vill tro att det problem som vi upplever kan bero på vilket betalningsalternativ du valt.

Skicka gärna ett meddelande till mig med ditt ordernummer så kan jag se om jag kan hjälpa dig vidare i ärendet.

Jag vill även säga att jag tyvärr inte har möjligheten att svara på de ev. supportfrågor som kan dyka upp i denna tråd utan får be er att kontakta oss via vår kundtjänst för att få hjälp med ert ärende.

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@komplett Jag lägger in en önskan om att Sony NW-A35 finns med på black friday

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X