Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

H110M-A Deep sleep mode

Byggde nyss ihop en dator med ett Asus H110M-A men när jag försöker installera drivrutinerna till nätverkskortet får jag upp:

"The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."

Har letat halva kvällen nu efter en fix men icke, hjälp..

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Byggde nyss ihop en dator med ett Asus H110M-A men när jag försöker installera drivrutinerna till nätverkskortet får jag upp:

"The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."

Har letat halva kvällen nu efter en fix men icke, hjälp..

prova detta

1.Open Device Manager by: 1.Go to Start
2.Click Control Panel
3.Choose System and Security
4.Click Device Manager (under System)

2.Open Network Controller properties by: 1.Double-click Network adapters to expand it
2.Double-click the Realtek Network Controller

3.Turn off Deep Sleep mode by: 1.Choose the Power Management tab
2.Untick “Allow the computer to turn off this device to save power”

för mer tips kolla http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1659725/realtek-netw...

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Skrivet av KiddzoR:

prova detta

1.Open Device Manager by: 1.Go to Start
2.Click Control Panel
3.Choose System and Security
4.Click Device Manager (under System)

2.Open Network Controller properties by: 1.Double-click Network adapters to expand it
2.Double-click the Realtek Network Controller

3.Turn off Deep Sleep mode by: 1.Choose the Power Management tab
2.Untick “Allow the computer to turn off this device to save power”

för mer tips kolla http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1659725/realtek-netw...

Problemet där är att jag får inte upp Network adapters, jag får bara upp ethernet controller och där finns inte så mycket att ändra

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Visade sig att Asus delade ut helt fel drivrutiner på deras webbsida... jag petade in en wifi sticka och fick kontakt med omvärlden på så vis och då laddades det automatisk ner rätt drivrutiner!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Visade sig att Asus delade ut helt fel drivrutiner på deras webbsida... jag petade in en wifi sticka och fick kontakt med omvärlden på så vis och då laddades det automatisk ner rätt drivrutiner!

Fy fan,

Startade precis en tråd om exakt samma sak, vet du var man kan få tag på rätt drivrutin om man inte har en wifi sticka? Har du kontaktat dem och fått något svar om det är någon snarlik mobo som har samma drivrutiner som faktiskt fungerar?

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Fy fan,

Startade precis en tråd om exakt samma sak, vet du var man kan få tag på rätt drivrutin om man inte har en wifi sticka? Har du kontaktat dem och fått något svar om det är någon snarlik mobo som har samma drivrutiner som faktiskt fungerar?

Datorn jag byggde var åt en vän annars hade jag kunnat kolla upp.. Den drivrutinen dom delar ut på asus hemsida är till ett realtek nätverkskort men efter jag fick rätt drivrutin och kollade efter så låg där en intel drivrutin.
Det ända tipset jag har är att gå in hos intel och ladda ner en hög drivrutiner och testa dig fram

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Fy fan,

text text"

MEN tänk på att installation av felaktiga drivrutiner kan få din windows installation att balla ur, hände mig ett antal gånger när jag försökte hitta rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

@Diablo_Lino: Kan bekräfta att din metod fungerade även för mig. Kopplade in min mobil och fick wifi via den, körde massa uppdateringar i w10 och nu fungerar det.