Permalänk

Dator hittar inte mitt headset

Hej jag har problem med mitt Logitech G933 (trådlösa)

Som sagt min dator, eller rättare sagt LGS (Logitech Gaming Software) kan inte hitta mitt headset. Headsetet fungerar, jag har ljud, min mic fungerar, men jag kan inte konfigurera nå ljudinställningar, macros eller ljusinställningar via LGS. Headsetet vill bara fungera när jag har laddkabeln i, men den vill inte ladda upp batteriet.
Jag tycker att jag har provat med exakt ALLT. Jag har provat olika microUSB kablar, jag har provat olika USB portar, jag har ominstallerat LGS, jag har formaterat om HELA datorn, jag har tagit ut batteriet ett tag ur headsetet, gjort en reset på headsetet. Men inget vill fungera.

Så jag skickade tillbaka headsetet till komplett för reparation men hos dom så fungerar det utan problem. Den laddar normalt och dom kan göra saker med den i LGS. Så när jag får tillbaka den så är den typ 10% batteri, så då fungerar den trådlöst ett tag men hittas fortfarande inte i LGS. Dom sa att det kunde bero på att headsetet inte får tillräckligt med ström från mina USB från datorn och kan därför inte ladda upp tillräckligt. Men det känns konstigt för jag har ju bara ''gaming'' utrustning (LogitechTangentbord, RazerUSBmusmatta, Razer mus)

Jag börjar kika runt lite om mitt moderkort och ser att jag kan uppdatera BIOS. Moderkort uppdaterat men inte F*N vill det fungera ändå... -.-

Detta är det jag ser i LGS, jag har gjort all felsökning och sånt som supporten vill att jag ska göra.

Har ett 750w nätaggregat och MSI Z87 G45 Gaming Moderkort.

Det är nånting mellan headsetet och min dator som inte vill samarbeta. Men vad?
Jag har provat headsetet på min flickväns bärbara och där fungerar det. Vad gör jag? Känns som att jag provat allt redan.

Permalänk
Medlem

@AndImLikeWTF: Måste ställa lite "dumma" frågor:Har du uppdaterat Firmware? Har du testat resetta lurarna med att hålla in muteknappen i några sekunder? Har du testat att byta dongelns usbport? Har du setpoint (HP) installerat? testa att avinstallera en gång. Vad gäller batteriet har jag märkt att anslutningen till lurarna ibland inte klickar i helt och hållet. Lurarna ska tända upp när den får laddning.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Skrivet av styggson:

@AndImLikeWTF: Måste ställa lite "dumma" frågor:Har du uppdaterat Firmware? Har du testat resetta lurarna med att hålla in muteknappen i några sekunder? Har du testat att byta dongelns usbport? Har du setpoint (HP) installerat? testa att avinstallera en gång. Vad gäller batteriet har jag märkt att anslutningen till lurarna ibland inte klickar i helt och hållet. Lurarna ska tända upp när den får laddning.

Uppdaterat firmware: Yes
Reset via muteknapp: Nej, jag gjorde en reset på en knapp under locket som man bara kom åt med hjälp av en nål.
Dongelns och setpoint är jag osäker på vad det är så det får du gärna förklara.
Avinstallerat programmet har jag gjort.
Lurarna får en "andande" röd belysning när jag sätter i kabeln, typ som att batteriet är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@AndImLikeWTF: Setpoint är HP's drivrutinsprogram för sina produkter. Jag ade det kvarglömt och avinstallerade det när det började och strula.
Med dongel så menar jag usbsändaren som du har i din dator till lurarna.
Jag tog en usb repeater kabel till dongeln och hängde upp den mitt i lägenheten för att jag skulle kunna knalla runt utan att få sämre täckning.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Lego Master

@styggson:
Njaaa... Logitech har en mjukvara för sina "vanliga" produkter som (också?) heter Setpoint, den vill du ha kvar ifall du har Logitech-prylar som är icke-gaming.

EDIT: Bytte bild till nyare version av Setpoint.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av styggson:

@AndImLikeWTF: Setpoint är HP's drivrutinsprogram för sina produkter. Jag ade det kvarglömt och avinstallerade det när det började och strula.
Med dongel så menar jag usbsändaren som du har i din dator till lurarna.
Jag tog en usb repeater kabel till dongeln och hängde upp den mitt i lägenheten för att jag skulle kunna knalla runt utan att få sämre täckning.

Jasså. Setpoint har jag inte installerat.
Och dongeln har jag bytt port på.
Står nånting om att datorn har problem att ladda headsetet för att den funkar inte i USB3. Men lite konstigt då jag inte ens har varken laddkabeln eller dongeln i USB3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@styggson:
Njaaa... Logitech har en mjukvara för sina "vanliga" produkter som (också?) heter Setpoint, den vill du ha kvar ifall du har Logitech-prylar som är icke-gaming.
https://secure.logitech.com/assets/33024/32/m570-image.jpg
EDIT: Bytte bild till nyare version av Setpoint.

Så var det ja! tackar för korr.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndImLikeWTF:

Jasså. Setpoint har jag inte installerat.
Och dongeln har jag bytt port på.
Står nånting om att datorn har problem att ladda headsetet för att den funkar inte i USB3. Men lite konstigt då jag inte ens har varken laddkabeln eller dongeln i USB3.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter dongeln i portarna på moderkortet eller i fronten på chassit? Min USB-dongel fungerar inte i fronten på chassit men fungerar däremot bra i portarna på moderkortet.

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Sitter dongeln i portarna på moderkortet eller i fronten på chassit? Min USB-dongel fungerar inte i fronten på chassit men fungerar däremot bra i portarna på moderkortet.

Sitter bak i moderkortet. Har provat i fronten också men samma problem där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du stängt av automatiska uppdateringar av drivrutiner i Windows (om du har win10)?
för det hade jag problem med innna jag han stänga av det då windows laddade ner någon inte så bra fungerande LGS och skrev över den senaste från Logitech.