Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ytbehandlad:

Herregud vilken otroligt irriterande jävla röst och tonläge hon väljer att ha vid uppläsning.
Kan ju gissa hur hon fick sitt jobb

Vad gissar du på då?

Att hon ansökt som vanligt folk och gått igenom samma process som alla andra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Vad gissar du på då?

Att hon ansökt som vanligt folk och gått igenom samma process som alla andra?

Nepotism helt klart!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Köpte en ok powerbank från tillverkaren från aliexpress på 15000mah, kan ha hetar Xoimai eller ngt. Ligger väll kanske runt 10000 egentligen men räckte väldigt bra (en hel kväll ~6h) med laddning. Denna köptes dock förra året i början av sommaren och har använts flitigt utan kapacitetbortfall.

När jag spelade poke go massa i sommras så behövde jag en till tog då en One+ Powerbank på 10 000mah (från deras hemsida) och den va typ lika bra som den från kina, dock mkt bättre kvalite och mindre än kina powerbanken.

Xiaomi gör skitbra grejer. Fungerar den inte bra alls har du fått en fejk eller defekt. Går att se ganska enkelt om dom är det.

Har 2 st 16000mwah och en av deras 20000mwah batterier och det räcker lätt en hel dag med min nexus 6 gps+pokgo(När jag spelade skiten)

Skrivet av mudde:

De flesta stora märkens powerbanks brukar också tillverkas i kina med batterier ofta från korea och kanske någon krets från annat land.
Xiaomi gör utmärkta powerbanks. De säljs dock både som original (lite dyrare) och "licenstillverkade", där de senare ofta är mycket billigare och har batterier av varierande kvalitet (kan vara lika bra om batterierna råkar vara bra). Båda ser likadana ut så det är svårt att se skillnaden. Man måste helt enkelt försöka bedöma säljaren och hoppas på lite tur.

Alla äkta Xiamoi prylar har skrapbara rutor på kartongen som verifieras mot xiaomis hemsida. Jag köpte 2 via aliexpress och en via europeisk sida för typ dubbla priset (dumt).

De som är fejk-fejk brukar ha led i fel färg och märkbart dåliga usbkontakter.

Skrivet av Swekzter:

Spelar folk fortfarande eller var det bara en fluga?

Skitspel

Visa signatur

kontaktmail på profil

Skitclockers

Permalänk
Avstängd

Skitspel men jag fortsätter OCD som jag är lol

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ytbehandlad:

Nepotism helt klart!

Hur så?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag biter inte.
Men kan du svara på huruvida du tycker hennes röst är otroligt träig och lägger betoningar på ord helt galet eller om det är en behaglig berättarröst av rang?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ytbehandlad:

Jag biter inte.
Men kan du svara på huruvida du tycker hennes röst är otroligt träig och lägger betoningar på ord helt galet eller om det är en behaglig berättarröst av rang?

Jag biter inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag biter inte.

Dom flesta växer ur det där men lite nafs kan vara najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Har nu i stort sett alla Pokemon. Saknar bara Omastar, men har candies så det räcker till en, men vill vänta tills jag hittar en bättre Omanyte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av chipw00t:

Dom flesta växer ur det där men lite nafs kan vara najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, jag tyckte bara det var fjantigt att komma med såna antaganden... Avundsjuka, antar jag.

Strunt samma, tillbaks till topic.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Shit. Bästkusten låter bra @Dunder

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Hur räknar man ut IV? när man kör en appraise så står det ju Wonder!(vilket jag förstått är bäst?) men inga procent?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jemtegrannen:

Hur räknar man ut IV? när man kör en appraise så står det ju Wonder!(vilket jag förstått är bäst?) men inga procent?

Du får använda dig av en tredjepartstjänst och knappa in dess egenskaper. Bara att söka på IV calculator.

Skrivet av chipw00t:

Shit. Bästkusten låter bra @DunderKlumpen

Det är najs.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Bjud in mig @Dunder

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@jemtegrannen: Jag har kört GoIV från github (hänger dock pokemon go om man inte startar goiv först och drar en del extra batteri)

Dock behövs det sällan, Wonder betyder >82% och attack = incredible betyder att attackvärdet är 15 (för mystic)
har du wonder och två värden som är incredible så har du en bra pokemon även om den sista teoretiskt skulle kunna vara en sjua.
Så man kan utan problem spara alla wonder's man får och sedan vänta till man ska evolva t.ex en magicarp för att ta fram iv-kalkylatorn.

Letar man bara 100% så funkar ju den inbyggda funktionen, men skillnaden mot en 15/13/13 är ju maximalt 1% i effektiv cp så det kan vara värt att kolla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cenneth:

Har nu i stort sett alla Pokemon. Saknar bara Omastar, men har candies så det räcker till en, men vill vänta tills jag hittar en bättre Omanyte.

Tips om du befinner dig i Göteborg är att det verkar finnas ett Omanyte-näste i Trädgårdsföreningens park.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Tips om du befinner dig i Göteborg är att det verkar finnas ett Omanyte-näste i Trädgårdsföreningens park.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? Vart då ungefär?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Jaså? Vart då ungefär?

Hur menar du? Kanske uttrycker mig klumpigt men gå in i parken genom grindarna (Pokéstop Trädgårdsföreningen) så kommer de dyka upp ganska fort. Jag fick 2-3st direkt för några dagar sen.

Ett annat tips om du inte visste om det redan så läggs alla misstänka och bekräftade nästen upp på Silph Road: https://thesilphroad.com/atlas#17/57.70467/11.97655 Här ser du att det är bekräftat att Omanyte finns där i parken.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Hur menar du? Kanske uttrycker mig klumpigt men gå in i parken genom grindarna (Pokéstop Trädgårdsföreningen) så kommer de dyka upp ganska fort. Jag fick 2-3st direkt för några dagar sen.

Ett annat tips om du inte visste om det redan så läggs alla misstänka och bekräftade nästen upp på Silph Road: https://thesilphroad.com/atlas#17/57.70467/11.97655 Här ser du att det är bekräftat att Omanyte finns där i parken.

Trodde det var centrerat till ett område, då jag inte såg några sist jag var där. Testade idag igen och mycket riktigt så verkar de finnas i hela parken, trevligt!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Tips om du befinner dig i Göteborg är att det verkar finnas ett Omanyte-näste i Trädgårdsföreningens park.

Skickades från m.sweclockers.com

Synd att man inte bor ens i närheten av Göteborg. Såg dock på Silphroad att det kan finnas ett nest en bit från där jag bor, så jag kanske ska kolla in det stället under veckan.
Hoppas dock att jag kan få en bra i ett ägg snart

Permalänk

Har du android så ladda hem " IV GO " bästa appen någonsin!

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Har du android så ladda hem " IV GO " bästa appen någonsin!

Tycker själv att IVStats är bättre. Prova dig fram helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Har du android så ladda hem " IV GO " bästa appen någonsin!

Varför inte iOS? Den finns där också. I appstore alltså.

Fångade förövrigt min första Lapras idag ^,^ Inte genom ägg, utan spawn.. 2400CP 80-85% nånting, inte så dåligt ändå

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jag har nästan helt slutat spela då jag saknar 10 evolves och ingen av de Pokémon dyker upp särskilt ofta i staden jag bor i. Vilket såklart är tråkigt. Mitt mål var att fylla Pokédex med alla 150 original.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

någon mer som märkt att de har dubblerat antalet candy man får?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

ja det är ju event nu darför.

Permalänk
Medlem

Yepp, vad tycker ni om eventet?
Själv så ser jag fram emot att hitta någon chansey. En av de få som jag fortfarande saknar

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Porygon verkar spawna mycket mer nu i samband med eventet.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Inaktiv

Ånej Event, måste ut i kylan och röra mig.
Ett par stycken Cleffa och en massa candy måste jag ha. Togetic hör ju till ett måste och den är ej så lätt att fixa då Togepi inte precis växer på träd.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min andra Chansey idag och två Porygon igår 😃 Förutom Pokémon och dubbla godis kräver alla buddies hälften så lång distans för att hitta godis.

Skickades från m.sweclockers.com