Rykte: AMD Ryzen släpps endast med fyra och åtta kärnor

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra.
Hoppas inte ryktet om att dessa blir dyrare än vad vi trott (hoppats) stämmer. Med tanke på att Ryzen saknar gpu-del torde kretsen på dom inte vara större än Intels I7/I5. Å andra sidan så har dom ju mer cache + sydbrygga inbyggd... hmm.
Men i princip skulle dom kunna sälja dessa till liknande pris som I7/I5. I vart fall i tanke på kretskostnaden? Det vore nåt. I7 4/8 vs Ryzen 8/16. I5 4 vs Ryzen 8.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Tänk vad kul ifall man kan låsa upp 8 kärnor och 16 trådar med en blyertspenna.

Det är inte riktigt samma idag som det var förr...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Citat:

Förlåt, kunde inte låta bli. Jag hittar hörnet själv

Givet det motstånd som finns mot sådan humor, så kan ju det bli effekten, ohm man sladdar på tangenterna på det viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Så vilket datum går denna NDA ut då som håller vilket datum den andra NDA om testet går ut?

Gissningsvis samtidigt som processorerna släpps.
Är dock inte, och har aldrig varit, inblandad i något som har med NDA att göra, så ska inte säga med säkerhet.

Men flera rykten pekar åt slutet av februari/början av mars.
Egentligen har nog dessa rykten samma källa, men ändå.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har Sweclockers skrivit på något NDA?

Det kan dom ju inte svara på, det är ju under deras NDA!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Om nu detta stämmer varför skall man ta 8 kärniga med multithreading och betala ett överpris i en gamingburk mot en 8 kärnig utan multiuthreading ? Känns som 16 trådar på 8 kärnor andvänds bättre i en servermiljö ?

Finns väl absolut ingen som tvingar dig att göra det om du ska ha en gamingburk..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Det kan dom ju inte svara på, det är ju under deras NDA!

Skickades från m.sweclockers.com

Om svaret är nej så går det väl bra Men jag gissar att svaret skulle varit ja om de fick ge det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomaseron:

Men flera rykten pekar åt slutet av februari/början av mars.
Egentligen har nog dessa rykten samma källa, men ändå.

Tror det blir samma visa som med Bulldozer. April månad innan det går att få någon cpu i hand...

Amd verkar vara experter på att förhala och hypa upp saker

Permalänk
Inaktiv

Och jag som va sugen på 6c rysaren.

Hoppas 8c hamnar under 7000kr då blir det ett givet köp iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Tror det blir samma visa som med Bulldozer. April månad innan det går att få någon cpu i hand...

Amd verkar vara experter på att förhala och hypa upp saker

AMD har själva sagt att de ska finnas tillgängliga på lanseringsdagen, för de vill inte ha en papperslansering.
Men vi får se vad som händer.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SolidReactor:

Så vilket datum går denna NDA ut då som håller vilket datum den andra NDA om testet går ut?

Datumen när NDA slutar brukar också ingå i NDA så de får inte delas. Ibland släpps den informationen men långt ifrån alltid. Till och med existensen av NDA kan ingå i NDA så du får inte ens säga att du har skrivit på ett avtal. Exakt utformning varierar såklart. Det finns också lägen där olika delar av avtalet slutar gälla vid olika tidpunkter.

Skrivet av Crockett:

Tror det blir samma visa som med Bulldozer. April månad innan det går att få någon cpu i hand...

Amd verkar vara experter på att förhala och hypa upp saker

AMD har gått ut och sagt uttryckligen att det inte blir någon papperslansering och att det ska finnas produkter tillgängliga direkt efter lansering. Det verkar rätt troligt med tanke på att tillverkningen av moderkort är i full gång och att engineering samples verkar ha cirkulerat ett tag. Jag har inte sett något som tyder på att de skulle skulle ha problem med förseningar. Den stora boven är ju ofta tillverkningstekniker men nu ska de inte ut och leka med en ny nod så den delen borde vara lugn. Jag tror inte AMD hade varit så tydliga med att det inte blir en papperslansering och de inte var tämligen säkra på att de kan leverera på löftet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

@Crockett: fast nu har ju amd redan sagt under ces att man kommer inte dröja med släppen till slutet av Q1 och man kommer lansera flera processorer samtidigt och inte bara en ända utförande.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomaseron:

AMD har själva sagt att de ska finnas tillgängliga på lanseringsdagen, för de vill inte ha en papperslansering.
Men vi får se vad som händer.

Skrivet av Zotamedu:

AMD har gått ut och sagt uttryckligen att det inte blir någon papperslansering och att det ska finnas produkter tillgängliga direkt efter lansering. Det verkar rätt troligt med tanke på att tillverkningen av moderkort är i full gång och att engineering samples verkar ha cirkulerat ett tag. Jag har inte sett något som tyder på att de skulle skulle ha problem med förseningar. Den stora boven är ju ofta tillverkningstekniker men nu ska de inte ut och leka med en ny nod så den delen borde vara lugn. Jag tror inte AMD hade varit så tydliga med att det inte blir en papperslansering och de inte var tämligen säkra på att de kan leverera på löftet.

Skrivet av Bernd_P1:

@Crockett: fast nu har ju amd redan sagt under ces att man kommer inte dröja med släppen till slutet av Q1 och man kommer lansera flera processorer samtidigt och inte bara en ända utförande.

Hoppas ni har rätt Intel behöver konkurrens, och konsumenterna behöver lägre priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Det kan dom ju inte svara på, det är ju under deras NDA!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror Sweclockers har massor med information de inte får delge. Kändes lite så på Jacob i senaste fredagspanelen. Men jag antar att de inte får svara på om de har skrivit på NDA förrens AMD sätter ett datum på när NDA lyfts.
Hoppades lite på att någon skulle råka svara utan att tänka sig för

Permalänk
Avstängd

Det är inget negativt om quad skulle bli instegs modell och Octacore standard.

det skulle lyfta den stagnerade PC marknaden.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Mycket rykten just nu, när man googlar ser det t.o.m ut ibland som om det är bootar som samlar in information på nätet kring ryzen.

Jag väntar ivrigt på att mer att mer information kommer. Jag har ej granskat dessa påstående närmare, men jag har svårt att se att AMD per design med den lilla information som finns ute, inte kan sälja en 8 kärnig cpu som har en liten defekt som en 6 kärnig. Men om detta antal är litet och kostnaden hög att ändra, ja då finns det ej ekonomisk vinst i att göra det. Dessutom leder detta kanske till onödig komplexitet i cpun och sänker prestandan för alla inklussive de fullt fungerande..

Nå jag väntar ivrigt, sedan är 8 kärnor i minsta laget år 2017, men vem hindrar en att köpa 2sr Ryzen som man kör parallellt? (ens plånbok? Ja tyvärr, snyft)

För lite? 8 kärnor + deras Simultaneous Multithreading blir 16 kärnor totalt.

IPC är det viktigaste och ett exempel kan vi se på Iphones A10 där Apples två kärnor spöar 8-kärniga Qualcomm-kärnor (fyra är högprestanda och fyra lågprestandakärnor). Ännu större skillnad blir om man jämför IPC per kärna. Varken Qualcomm, Exynos eller Kirin kommer i närheten.

8 exekverade trådar hjälpte knappast Bulldozer men det var nog mer p.g.a att varje modul delade resurser och IPC'n blev lidande därefter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

För lite? 8 kärnor + deras Simultaneous Multithreading blir 16 kärnor totalt. Vad har du rökt på för något?

Problemet att ej få annan hårdvara att flaska före finns. Men kör man lite bröte kommer man snabbt upp i behovet.
Just nu har jag igång ca 20 virtuella maskiner där de var sin maskin behöver sin kraft.

Dessutom dual 8 core cpu har väl mer eller mindre varit standard på bättre workstations i 5år nu?
*edit*
Apples utdaterade och gamla prodatorer går t.o.m. köpa med 12 cores cpu.
https://www.apple.com/se/mac-pro/specs/

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Crockett:

Tror det blir samma visa som med Bulldozer. April månad innan det går att få någon cpu i hand...

Amd verkar vara experter på att förhala och hypa upp saker

Bulldozer släpptes på hösten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Förväntar mig en hel del tester med Ryzen från Sweclockers. Vet inte om man själv skulle satsa på en 6 kärnig processor när man har ett bättre alternativ som 8 kärnig istället. Hade ändå velat se en 6 kärnig cpu från AMD.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Spännande att se någon med potential som vågar ta motståndet att gå mot strömmen, sådant kan bli laddat och få vissa att blixtra till.

Nu får du maka på dig, ska också in i hörnet och har med mig struten.

För att säga något vettig: Är nog lite lurigt att göra en sex-kärnig Ryzen då L3-cachen hänger ihop med fyra kärnor i varje CCX.

Rent tekniskt skulle man kunna använda de 8-kärniga modeller där en kärna i varje CCX är avstängd, men kanske blir lite väl smalt. Stänger man av två kärnor i ett och samma CCX blir det en asymmetrisk krets där två kärnor har låg latens mellan varandra samt högre latens till fyra andra och vice versa.

Det behövs folk som går mot strömmen, så bara kör

Det är en uppfattning som jag fått på ett tidigt stadium att det endast skulle gå att stänga av en helt CCX, men samtidigt så känns det inte logiskt.
För inte ser jag någon logik i att stänga en hel CCX om där skulle vara problem med en kärna eller för den delen en halva av L3-Cachen, å andra sidan så har jag ej heller sett någon logik i att stänga av HT på Intel CPU'er eller nu SMT på Ryzen.
Menar att man ändå med binning måste sätta var processor till en max frekvens varvid den då hamnar i en viss prestandaklass. än mindre logiskt är det för AMD som behöver plocka ut så mycket dom kan i prestanda = maximera vinsten.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Med den inställningen borde vi sluta skriva om Zen (och väldigt mycket annat) fram till lanseringsdagen Att vi skrev om detta var för att ZoLKoRn är en förhållandevis känd profil med bra kontakter.

SWEC khothjai dhö thai mai krap? pasa thai mai krap?

Uppriktigt så vet jag inte om det är zolkorn.com eller bloggen nedan som är original

http://northwood.blog60.fc2.com/blog-entry-8814.html från 2017-01-25
Själv så läste jag det först på bloggen.

Här är ännu en spekulation (gissning) så god som någon.
8C/16T、6C/12T、4C/8T、4C/4T
https://www.chiphell.com/thread-1700212-1-1.html
med hänvisning till denna sidan:
http://www.mykancolle.com/?post=1196
hmm... seriös sida... inte...
Som hänvisar till zolkorn.com samt en konversation mellan CanardPC (CPCHardware) och Dresdenboy på Twitter.

Skrivet av Jacob:

Vad jag förstått har Canard PC fått tag på ett tidigt ingenjörsexemplar (ES) och moderkort genom alternativa kanaler och har därför inte skrivit under något sekretessavtal/Non-disclosure agreement (NDA).

Ja, stämmer säkert. Är samma upfattning som jag fått.
CPC har ju ett rykte om sig att värna/skydda källa och med det en unik ställning att kunna komma över en del intressant lite då och då

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag tror Sweclockers har massor med information de inte får delge. Kändes lite så på Jacob i senaste fredagspanelen. Men jag antar att de inte får svara på om de har skrivit på NDA förrens AMD sätter ett datum på när NDA lyfts.
Hoppades lite på att någon skulle råka svara utan att tänka sig för

När du säger det på det viset...

AMD har själva presenterat ett event som äger rum senast 3/3 som om att det händer EFTER lansering. Alltså max 4 veckor kvar.
Nu vet inte jag när kisel brukar hitta ut till testsidor, men 2-3 veckor innan känns rimligt och innan dess skall NDA vara klart och instruktioner delges, där det står vad AMD vill fokusera på (om inte det användandet är förbehållet AMD:s båda konkurrenter).
Sålunda bör Swec veta saker om Zen. Swec valde att vidarepublicera detta "rykte" som börjat på annan sida, men då info inte kommer från AMD direkt, så faller det ej under NDA.

@Jacob, hur lång tid innan lansering fick ni Fury resp. 290X?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bengt-Arne:

Det behövs folk som går mot strömmen, så bara kör

Det är en uppfattning som jag fått på ett tidigt stadium att det endast skulle gå att stänga av en helt CCX, men samtidigt så känns det inte logiskt.
För inte ser jag någon logik i att stänga en hel CCX om där skulle vara problem med en kärna eller för den delen en halva av L3-Cachen, å andra sidan så har jag ej heller sett någon logik i att stänga av HT på Intel CPU'er eller nu SMT på Ryzen.
Menar att man ändå med binning måste sätta var processor till en max frekvens varvid den då hamnar i en viss prestandaklass. än mindre logiskt är det för AMD som behöver plocka ut så mycket dom kan i prestanda = maximera vinsten.

HT är inte bara en fråga om binning för Intel. De har modeller som saknar hårdvaran som krävs. Vanliga Ivy Bridge fanns till exempel i två modeller med fyra kärnor. En med 8 MB L3, 16 EU GPU och HT medan den andra hade 6 MB L3, 6 EU GPU och ingen HT. Det kostar transistorer att implementera HT och du vill även ha lite större cache för att spara data för de extra trådarna för att det ska vara effektivt. Så det är inte nödvändigtvis ett naturligt val att alltid implementera SMT överallt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

HT är inte bara en fråga om binning för Intel. De har modeller som saknar hårdvaran som krävs. Vanliga Ivy Bridge fanns till exempel i två modeller med fyra kärnor. En med 8 MB L3, 16 EU GPU och HT medan den andra hade 6 MB L3, 6 EU GPU och ingen HT. Det kostar transistorer att implementera HT och du vill även ha lite större cache för att spara data för de extra trådarna för att det ska vara effektivt. Så det är inte nödvändigtvis ett naturligt val att alltid implementera SMT överallt.

Om det är en design med och en utan SMT så är där ju logik bakom med att man sparar in på antalet grindar/transistorer, men jag har svårt att se att AMD från starten har en mängd olika chip/processorer. Visst det kan säkert komma senare men först så ska ju allt fungera med dom Ryzen som nu ska släppas, ser inte att dom har råd (läs tid) att lägga resurser på olika chip/processorer före lanceringen.
Däremot så ser jag inget hinder att dom senare (när allt är på plats) bantar och då framförallt får mindre och mer energieffektiva kretsar.

Misstänker personligen att den mindre varianten 4c/8t i själva verket är en 8c/16t med avstängs CCX, iallafall till att börja med...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bengt-Arne:

Om det är en design med och en utan SMT så är där ju logik bakom med att man sparar in på antalet grindar/transistorer, men jag har svårt att se att AMD från starten har en mängd olika chip/processorer. Visst det kan säkert komma senare men först så ska ju allt fungera med dom Ryzen som nu ska släppas, ser inte att dom har råd (läs tid) att lägga resurser på olika chip/processorer före lanceringen.
Däremot så ser jag inget hinder att dom senare (när allt är på plats) bantar och då framförallt får mindre och mer energieffektiva kretsar.

Misstänker personligen att den mindre varianten 4c/8t i själva verket är en 8c/16t med avstängs CCX, iallafall till att börja med...

En mängd olika vet jag inte om jag skulle kalla tre olika modeller men det är mycket möjligt att de bara lanserar två och att modellerna utan SMT är binnade.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

tycker inte om att man posta RYKTEN som NYHETER. detta är EN person som altsá som tror detta men har inga fakta som stödjer detta fram tills AMD faktist kommer med detaljer.

Ser inga problem med det.. så länge som man är klar med att det enbart är ett rykte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

En mängd olika vet jag inte om jag skulle kalla tre olika modeller men det är mycket möjligt att de bara lanserar två och att modellerna utan SMT är binnade.

Då tidigare rykten verkar stå sig om att SR7, SR5 och SR3 kommer att släppas i följd så förutsätter jag att det först blir 8c/16t i olika hastigheter som släpps för att senare följas av mindre modeller.

Det borde isåfall betyda att endast en modell släpps innitialt, för att senare följas av flera...

Vet att det även är sagt att dom ska släppa en hel lineup från start, men vad betyder det? En hel lineup (binning) av SR7?

Om man tittar bakåt på tidigare släpp från AMD så är det normalt att toppmodellen följande månader får sällskap av mindre syskon och varianter. Där toppmodellen senare när tillverkningsprocessen förbättrats, blir ersatt av snabbare modeller...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Gruarn:

När du säger det på det viset...

AMD har själva presenterat ett event som äger rum senast 3/3 som om att det händer EFTER lansering. Alltså max 4 veckor kvar.
Nu vet inte jag när kisel brukar hitta ut till testsidor, men 2-3 veckor innan känns rimligt och innan dess skall NDA vara klart och instruktioner delges, där det står vad AMD vill fokusera på (om inte det användandet är förbehållet AMD:s båda konkurrenter).
Sålunda bör Swec veta saker om Zen. Swec valde att vidarepublicera detta "rykte" som börjat på annan sida, men då info inte kommer från AMD direkt, så faller det ej under NDA.

@Jacob, hur lång tid innan lansering fick ni Fury resp. 290X?

De där 2-3 veckorna... Det var många år sedan Numera är AMD experter på att vara ute i sista sekund och tvinga oss jobba dygnet runt för att hinna med ett embargodatum. #intebitter

För att "förtydliga" vad som gäller kring NDA så är allt som rör NDA också under NDA. Med det sagt är 95% av allt jag vet om Ryzen information jag fått från andra kanaler än AMD (är än idag rätt mallig över att vi breakade Summit Ridge månader före någon annan ens hört talats om det).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

De där 2-3 veckorna... Det var många år sedan Numera är AMD experter på att vara ute i sista sekund och tvinga oss jobba dygnet runt för att hinna med ett embargodatum. #intebitter

För att "förtydliga" vad som gäller kring NDA så är allt som rör NDA också under NDA. Med det sagt är 95% av allt jag vet om Ryzen information jag fått från andra kanaler än AMD (är än idag rätt mallig över att vi breakade Summit Ridge månader före någon annan ens hört talats om det).

Har ni några personer ovetandes om NDA så att en eller flera utav er kan skriva om rykten angående t.ex AMD i detta fallet, utan att få skit för det?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jacob:

De där 2-3 veckorna... Det var många år sedan Numera är AMD experter på att vara ute i sista sekund och tvinga oss jobba dygnet runt för att hinna med ett embargodatum. #intebitter

För att "förtydliga" vad som gäller kring NDA så är allt som rör NDA också under NDA. Med det sagt är 95% av allt jag vet om Ryzen information jag fått från andra kanaler än AMD (är än idag rätt mallig över att vi breakade Summit Ridge månader före någon annan ens hört talats om det).

Med tanke på att detta var två år sedan, hamnade ni jädrigt rätt.
Säkert att ni inte känner någon spåtant?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |